Home › Forums › Techniek › Problemen oplossen › Vespa Ciao krijgt GEEN benzine!
- Dit onderwerp bevat 24 reacties, 6 deelnemers, en is laatst bijgewerkt op 8 jaren, 11 maanden geleden door zevenenergie.
-
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
-
26 april 2017 om 08:58 #176741
Bedankt,
Wat voor gaatjes dicht maken?
Waar bedoeld u26 april 2017 om 09:18 #176742Aan je caburateur zit een luchtfilter, daar zitten aan de bovenkant 3 gaatjes.
26 april 2017 om 10:13 #176743Markoesdn :
Bedankt,
Wat voor gaatjes dicht maken?
Waar bedoeld u
26 april 2017 om 11:36 #176744Gedaan, verhelpt niets.
26 april 2017 om 12:10 #176745Ok je zij dat je benzine door je bougie gat gegooid hebt is de cilinder weer helemaal droog?
en de bougie ook weer droog en vetvrij?Is er nog steeds een nette vonk te zien?
Bij elec-ontsteking wil het wel eens gebeuren dat de spie er uitgeglipt als je het vliegwiel monteert het kan zijn dat daar door het vliegwiel verdraaid en de vonk niet op tijd komt.
Dan zie je toch een goede vonk. Maar hij loopt niet.26 april 2017 om 12:21 #176746Nee me bougie is niet echt heel droog hij lijkt wat vettig en donkergrijs.
Hoe kan ik zien of mijn spie verdraaid is? Is hij er dan uit ?
Ja er is een goeie vonk te zien, blauw wit achtigBedankt allemaal
26 april 2017 om 12:23 #176747Ik heb zojuist met de tol de brommer proberen te aandraaien.
Ik heb geconstateerd dat wanneer ik wat gas geef en de choke indruk
de brommer toeren begint te maken maar wanneer ik de tol eraf haal stopt hij met lopen26 april 2017 om 19:37 #176748als je de choke indrukt knijp je eigenlijk de lucht toevoer af.
Hierdoor word je benzine mengsel rijker.Dit zou dus betekenen dat je huidige sproeier te klein is.
Mocht je brommer voor de revisie goed gelopen hebben met de huidige sproeier, dan zeg ik valse lucht.Even iets anders,
Je draait je brommer aan met een boormachine maar je gebruikt geen decompressiekabel?
Voel je wel genoeg compressie als je met de hand je krukas rond draait?27 april 2017 om 07:53 #176749Hey,
Ja mijn brommer liep voordat de revisie plaats vond.
Ik draai inderdaad mijn brommer aan met een tol. Ja ik heb genoeg compressie.Ik dacht ook al valse lucht. Hoe verhelp ik dit?? Met een grotere sproeier?
Ik hoor het graag van jullie!!
Gr
27 april 2017 om 09:59 #176750Valse lucht verhelp je door de kiertjes waar er lucht naar binnen komt, goed af te dichten door middel van goede pakkingen.
Dit is het werk van de gene die het blok reviseert.
Een groter sproeier kan je helpen het mengsel weer goed te krijgen maar de situatie is natuurlijk niet wenselijk.
zeker niet als hij om die reden niet meer loopt, dan zuigt hij behoorlijk veel valse lucht aan, en dan ben je verkeerd bezig.Ik zou maar eens terug gaan naar je vriend en vragen of hij je brommer aan de praat krijgt.
Dat spaart jou een hoop werk 😉 -
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
- Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.