Vespa-Ciao.NL
:: vespa ciao komt nauwelijks meer vooruit

Home Forums Techniek Problemen oplossen vespa ciao komt nauwelijks meer vooruit

3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)
  • Gebruiker
    <i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>

jdjong
    Topic starter

hallo,
      ik heb een probleem met mijn vespa ciao, ik reed vanmiddag terug van school en mijn brommer begon steeds langzamer te rijden en bij elk stoplicht waar ik kwam moest ik de hele tijd gas blijven geven, want anders viel hij helemaal uit. Toen bleek mijn benzine op te zijn, dus ik naar tankstation om te tanken, gewoon mengsmering getankt, reed weer verder en hij begon nog langzamer te rijden. Uiteindelijk reed ik nog maar iets van 10km/u heb hem toen maar even uitgedaan, heb hem opnieuw gestart, de eerste paar meters reed hij normaal maar na ongeveer 15m hield hij alweer in en ging ik nog maar 10km/u. Uiteindelijk thuisgekomen, dacht ik dat het iets te maken had met oververhitting en heb hem eerst maar even een halfuurtje laten afkoelen. Zonet heb ik weer geprobeerd erop te rijden, maar zodra ik ongeveer 15m heb gereden gaat hij weer verschrikkelijk langzaam en als ik bijna stop valt hij al uit. Iemand enig idee wat er aan de hand is? alles is nog standaard etc.

hansieb
      Moderator

Carburateur en sproeier even schoonmaken, misschien dat deze verstopt is geraakt?

Tevens al even een andere bougie geprobeerd?

jdjong
        Topic starter

zal het even proberen, ben er trouwens laatst mee op m’n bek gegaan en sindsdien maakt hij ook veel meer geluid (de motor, niet de uitlaat) en is m’n top omhoog gegaan, maakt veel sneller overtoeren, kan het daar ook aan liggen?

3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)
        • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.