:: vespa ciao grijpt laat aan
-
goeiedag eem.
ik ben met de ciao (nieuwe model) van mijn oude buurman bezig, omdat hij normaal vrij snel start, trapper boven en dan naar beneden trappen was genoeg, nou moest hij 2maal in de ronte om hem aan te krijgen.
Ik heb dus de carburateur schoongemaakt, dit hielp 2 keer en viel toen weer in hetzelfde ritme.
de snaar hangt vrij slap, en blokje is al max. opgespannen, zou het de snaar kunnen zijn, dat hij daardoor de koppeling niet snel genoeg aangrijpt, of denken jullie aan iets anders?
ik hoor het graag, man is al op leeftijd, dus hij moet het eigenlijk weer doen zoals eerst.
grtz
Hey Jeroen,
Is het misschien een idee om de startsegmentveertjes te verwijderen?
Het verwijderen van de startsegmentveertjes zorgt er dus voor dat de koppelingstartsegmentjes al bij erg lage toerentallen aangrijpen. Voorheen hadden de segmentjes nog enige weerstand voordat deze tegen de binnenkant aankwamen van het koppelingsegmenthouder, maar nu is dat niet meer het geval.
Positieve effecten:
– De brommer gaat makkelijker aan.
– Geen rood hoofd van het rennen
– Trappers zijn nu helemaal passé
Negatieve effecten:
– Normaal lopen met de brommer is bijna niet te doen.
Persoonlijk vind ik dit geen probleem, omdat ik tijdens het lopen mijn decompressie gebruik, verder is er altijd nog de loop/fiets-stand
ik heb ongeveer hetzelfde probleem, maar bij mij grijpt hij af en toe direct aan en af en toe pas als je heel hard rent. Er zitten geen startveren meer in. Ik ben wel benieuwd waar het aan ligt. Zou de startkoppeling gaar zijn?:?
beun_ciao :
ik heb ongeveer hetzelfde probleem, maar bij mij grijpt hij af en toe direct aan en af en toe pas als je heel hard rent. Er zitten geen startveren meer in. Ik ben wel benieuwd waar het aan ligt. Zou de startkoppeling gaar zijn?:?
misschien die koppelingsschoentjes ofzo, ik heb echt géén idéé
- Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.