Vespa-Ciao.NL
:: Vespa Ciao For Race

Home Forums Perso’s Projecten Vespa Ciao For Race

15 berichten aan het bekijken - 46 tot 60 (van in totaal 64)
  • Gebruiker
    <i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>

langen
    Bijdrager

“volgens hem is zijn cilinder sneller dan een simonini cilinder en dan nog niet eens over de membraam te hebben dit klopt echt niet

ik wil bewijzen zien waar zijn de foto,s

gr langen

Tonni
      Moderator

Ik houd het op : Hmmmmmmm (waarmee ik bedoel dat ik er echt helemaal geen REET van geloof, voor wat ik van vespa’s weet is het ONMOGELIJK!!!) … maar dat zeg ik niet omdat dat niet aardig is.. 😉

I came, I saw, and I forgot what I was doing...

Ciao tuning
        Bijdrager

Ach jah ik denk dat die jonge gewoon hardop aan ut drome is maja laat uhm maar…….

gielos
          Bijdrager

heej ik heb een 50 cc orgineel 12.10 carb

haal ik 15 pk uit :dozingoff

Frenkie
            Bijdrager

Kijk, dat klinkt tenminste geloofwaardig 😉
              hahahaha

DeTr0x

Lol mense ongeloofwaardig. Simoni 100cc heeft std geen 5pk maar 30 pk. Een 50cc volledig std eeft 5pk maar.

Testbank scootermania getest.

28mm Keihin vlakschuif carburtor. Met home made spruitstuk
                Polini evo carter getuned door twins tuning
                Polini vario loopvlakken aangepast
                Bettella krukas heeft et begeven dus steekt nu malossi in
                Onsteking is doorgebrand dus kben opzoek naar ene andere
                membraam getuned en home made spruitstuk late make bij twins
                Sproeier 105. Cilinderkop afgevlakt.

Cilinder zou max 11000 rmp moete geraken maar krukas geraakt niet tot die toerental. Cil was gerodeerd kheb max gehaald van 120 maar kmoest toen stoppe omdat hij stil viel. Conclusie weer al sproeier te klein voor 80cc. Gevolg lichte warmloper daardoor eeft krukas et begeve. Uum ja die 17 pk is wel degelijk zo. Ik moet iets vinden zoals een vertanding. maar aangezien er niks te kope valt wordt dat dus zelf maken ik twijfel nog.

Uiterlijk. helemaal zwart met gepolierde velgen. Uitlaat heb ik verkocht voor 100 € en ik heb me een Yasuni R gekocht. Deze presteerd mooi maar kan niet op top ik ben aan het zoeke voor sproeier maat dus ja wordt uitbore weeral. Voor de rest achterwiel met plaat dicht gewerkt. Baar tusse kader (volle baar geen half volle maar volle) Achterbrug verstevigt. pootjes. Direkte aansprining voor te starte dus ni da ge kweni oe hard moe duwe ma klein beetje. Voor de rest

Polini cilinder te koop 100 € (2 stages tuned) evo v poort
                19mm carb evo 2 115 € sproeier 80
                3bil vario 50€

Raal
                Bijdrager

een std 50cc met alles standaart 5 pk???? hahaha als dat zo was hoefde ik er nog geen 70cc onder te gooien

Herr Flick
                  Sleutelbeheerder

nej een std vespa heeft 1.9-2.1 pk gemiddeld, mss bedoel je 5pk OP de krukas ?

46 Pinasco, Malossi RV, Schijfrem, Fox Vario
                    Gele Racefrikandel

Tonni
                    Moderator

Volgens mij is die ongeveer twee PK al aan de krukas gemeten. Je mag ongeveer 0.4/0.5 KW aan het wiel hebben. Dit maal 1.36= 0.7 PK ongeveer. Maar goed, 30 PK aan de krukas zou al prachtig zijn, laat staan dat ie het als bruikbaar vermogen zou hebben. Nooit één maal dat je dat zomaar even uit een Vespa blok trekt, ook al zou het een getunede Simo zijn, dan nog niet.
                      Kom maar langs en laat me rijden, of laat me de uitdraai van de testbank zien, dan pas zal ik het geloven.

Franz
                      Bijdrager

aah dus je blok heeft eingelijk meer pk dan dat eigenlijk op de baan word gebracht.
                        komt dat door de vertanding ofzo?

bij autos was dat ook zo had dat ook eens gehoord

Tonni
                        Moderator

Dat spreekt voor zich. Je hebt altijd te maken met rolweerstand, gewicht van brommer en berijder, en natuurlijk luchtweerstand. Des te harder je gaat, des te meer deze factoren je tegen gaan werken. Er kan immers maar zo 10 tot 20 km per uur snelheidverschil optreden bij b.v. tegen wind, of als de berijder 20 kilo lichter is, of als je op zachte banden rijdt, enz,enz… Al deze dingen spelen echt mee als je voor maximum snelheid gaat.

Vespaflappie
                          Bijdrager

Flikker tog op man…….30 pk uit 100cc:S ga tog weg man 5 pk uit 50cc:S Jij ziet ze vliegen?Denk jij dat wij mongolen zijn ofzo?????hier kan ik serieus egt niet tegen…wat een tuup………polini geeft voor een 46mm st 5,2 pk gegeve en jij haalt et ff uit 50cc, iemand die geen ruk v vespas weet stopt opeens ff 800 euro in een brommer; volgens mij kan jij niet eens je bougie verwisselen? Huppel lekker terug naar belgisch dromenland rare tuup:S Gewaaid figuur….Krijg ernstig zin om einde aan deze bullshit te maken:S:S:no Haha succes met je sproeiers uitbore; waar haal jij die boortjes dan; bij de praxis?????Zijn vooral geen tienden v milimeters ofzo(miss wel 100sten)…Maaarjjjaaaa Jij bent vast zo’n superman die dat wel ff fixt ofzo…Sorry dit moest er ff uit……..excuses…:blush(denk dat de meeste het wel met mee eens zijn????)

gielos
                            Bijdrager

k ben het er wel mee eens, maar je had het ook iets normale kunnen zeggen toch?

Maar ach jah zo is het wel lekker duidelijk:):)

ThieskeCiao
                              Bijdrager

ehj laat us keer foto’s van jou brommer zien… kijke wat het word….

Vespaflappie
                                Bijdrager

gielos :
                                  k ben het er wel mee eens, maar je had het ook iets normale kunnen zeggen toch?

Maar ach jah zo is het wel lekker duidelijk:):)

Jah sorry….Maar et moest egt ff:P zal et ff wat netter maken:P

15 berichten aan het bekijken - 46 tot 60 (van in totaal 64)
                                • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.