Vespa-Ciao.NL
:: Vespa Ciao doet raar

Home Forums Techniek Problemen oplossen Vespa Ciao doet raar

4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
  • Gebruiker
    <i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>

Sterckx
    Topic starter

Hallo,

Ik heb een ciao ( 25km/u ) geleend vn men neef als vervanging. Eerst reed deze goed, dan in panne gevallen , naft bak bleek vol met roest te zitten helemaal uitgekuist… carb enz ook eens mooi uitgekuist.

Hij start, draait effe en valt dan weg… Ook springt de choke van de carb niet meer automatisch terug ( dit doe ik wel manueel, met luchtfilter eraf, maar geen effect ) , hoe kan ik deze terug automatisch laten terug springen ?

Bougie vonkt… Iemand een idee wat dit kan zijn ? … Brommer is helemaal standaard. Hoe kan ik h’m tegoei afstellen ? ( Welke schroeven is wat?) Kan het hieraan liggen ?

Bedankt

LeMoN
      Bijdrager

je stationair schroef misschien beetje goed afstellen, deze zit aan de rechterkant van je brommer als je erop zit, dan zit er bij je carburateur een schroef voor een schroevedraaier met een platte kop, wat je dan moet doen is dat je hem eerst helemaal indraait, als hij dan start en blijft draaien een stuk gaan rijden, en dan moet je hem met een slag telkens terug draaien totdat je tevreden bent erover.

Als dit niet helpt zal het eventueel je contact punten zijn die zijn versleten of slecht zijn afgesteld.

Sterckx
        Topic starter

Ok bedankt. Waar vindt ik die contact punten? Weet je ergens een how to om ze af te stellen ? Heb beetje gezocht maar vindt niet echt iets bruikbaar…

TimoO_
          Donateur

als ik jou was zou ik nieuwe contactpunten + condensator kopen. is nooit mis he :thumb. loopt je blokje weer wat beter. contactpunten afstellen kan je ongeveer 0,45mm pakken. dit kan je het beste met voelermaatjes doen. voelermaatjes ertussen doen, contactpunten naar het midden duwen (dus naar je krukas) en dan het schroefje vastdraaien.

4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
          • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.