:: Vespa Ciao Carburateurs
-
Ik heb dus een vespa ciao met een 65cc malossi cilinder en standaard carter, ook nog een 13/13 sha carburateur die veel te klein is voor mijn cilinder, waardoor deze slecht loopt (als hij zelfs loopt).
Maar nu had ik dus een nieuwe dellorto sha carburateur van 16mm gekocht alleen die paste niet op mijn carter, omdat ik dus een standaard carter heb, nu heb ik geen er geld voor over om een polini carter te kopen want dat kost al meer dan dat ik voor die brommer heb betaald, nu is mijn vraag of er oplossingen zijn om een grotere carburateur erop te laten passen dmv inlaatspruitstuk setjes of dat ik het kan uitvijlen of iets anders zonder een nieuw carter te kopen, en zijn er nog mensen met dit probleem?
Hallo, een 13/13 zou voldoende moeten zijn voor een 65cc. Dan denk ik de afstelling van je brommer niet goed is. de sproeier in de carburateur kan niet de juiste maat zijn maar het komt ook vaak voor dat de onsteking niet op de juiste timing staat. er kan wel een grotere carburateur op, dat is helaas niet op te lossen met een klein budget. Dan moet je een speedengine of een carterset met een zij-inlaat kopen, dat word vaak wel snel duur.
Mvg, Frank
Ik zou je carter eerst opboren en uitveilen voordat je aan grotere carbs dan 13/13 begint. De 13/13 is niet je restrictie. Daar moet je gewoon 70 mee kunnen halen.
Als je een snorcarter hebt is het alsof die 65cc probeert te ademen door een rietje. 😆 Met bromcarter is dit al minder, maar niet heel veel beter. Ik zou het daar zoeken, of zoals eerder genoemd, in de onsteking/sproeiermaat.
Wat is de rest van de setup? Sproeiermaat, luchtfilter, cartertype, etc?
Ik heb sproeier 62 en een luchtfilter van malossi, het is een a klasse dus ik ga ervan uit dat het een snor carter is, er zit ook een citypower ontgrensde uitlaat onder en dan nog de 65cc malossi cilinder.
En doe ik dat vijlen gewoon met een dremel?
WimBijdrager
Kijk bij de how-to’s en de tuning rubrieken.
Daar staat alles wat je weten wilt.
Gr. Wim.
Een oude brommer is alleen leuk als sleutelen uw hobby is.
- Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.