Vespa-Ciao.NL
:: Vespa Ciao

Home Forums Techniek Motorisch Vespa Ciao

8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
  • Gebruiker
    <i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>

Ramon
    Topic starter

Hallo members,

ik ben van plan om een polini speed engine te kopen en zoek daarbij een goede 65cc cilinder. Ik heb al ervaring met een polini 65cc en wilde eigenlijk deze keer een Malossi 65cc proberen. Hebben jullie nog andere suggesties of zelfs iets in de aanbieding dan hoor ik dat graag.
      ook zat ik te kijken naar krukas en en heb nu een standaard snor krukas liggen. Ook daar sta ik open voor ideeën en suggesties.

mvg Ramon

Mikey
      Bijdrager

Als je iets anders wilt dan de polini 65cc zou ik geen malossi 65cc kopen voor op een speedengine. De spoelpoorten en boosterpoorten komen namelijk totaalt niet overeen van de cilinder op het carter. Het is natuurlijk mogelijk maar niet optimaal. Ook staat de malossi 65cc bekend om snel slijtende zuigers en wand.

Als ik jou was zou ik voor een 65cc DR gaan. Dit is een erg snelle cilinder en vooral ook kwalitatieve cilinder. De poorten komen ook best goed uit op het carter icm met de DR cilinder.

Wat betreft de krukas. Je kan prima met een snorasje rijden hoor, ook in een speedengine👍🏼 Ik heb zelf ook een standaard snorkruk in mn originele bewerkte carters met 65cc DR en dat rijd als de brandweer met een top van ongeveer 70/75km/h.

Ramon
        Topic starter

Ik hoor veel goede verhalen over de Dr cilinders. Helaas zijn ze erg schaars te krijgen en de gene die ik tegen ben gekomen zijn zonder cilinder kop. En zijn der ook waarschijnlijk nog verschillende types.

welke DR cilinder rij je zelf mee ?

Mr. Martin
          Bijdrager

Ik heb een 43mm kitracing van Polini op mijn speedengine gehad. De poorten komen goed overeen. Reed ook prima, trok lekker door.
            Deze setjes zijn gewoon beschikbaar bij jmpb.

Mikey
            Bijdrager

Ik rijd met de 65cc DR evo. Dit is trouwens ook de enige 43mm (65cc) cilinder van DR die nog nieuw in omloop is. een bijpassende cilinderkop is niet nodig. Je kan gewoon de standaard cilinderkop gebruiken van de 50cc cilinder maar doe er dan wel een 65cc koppakking tussen.

https://www.jmpbonderdelen.nl/65cc-cilinder-citta-ciao-si-dr-p10.html

nu helaas uitverkocht op jmpb.

Ramon
              Topic starter

Dank voor jullie reacties. Ik denk dat het dan idd een polini race cilinder gaat worden omdat de DR evo nergens leverbaar blijkt.

Crullie
                Donateur

Krijg je geen spijt van Ramon, de Polini KR is een cilinder met fluisterpoorten = brede uitlaat poort = meer trekkracht 😉

TICKLING BARN

Mr. Martin
                  Bijdrager

Topcilindertje, ik heb hem nog liggen. Momenteel heb ik een polini 46mm op mijn speedengine. Ik merk niet echt veel verschil. De koppel van de 46 is iets beter (denk ik)
                    https://vespa-ciao.nl/forums/topic/43mm-polini-kit-racing/

8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
                  • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.