Vespa-Ciao.NL
:: vespa ciao 60 cc

Home Forums Techniek Problemen oplossen vespa ciao 60 cc

14 berichten aan het bekijken - 1 tot 14 (van in totaal 14)
  • Gebruiker
    <i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>

marco de brock
    Topic starter

ik heb heb vraag heb een snor blok met ingevijlde inlaat met 60cc nieuwe cilinder met 13-13 carb erop en snelle uitlaad orgineel uitvoering gezet maar nu gaat hij max 40.
      terwijl mijn orginele cilinder met 13-13 carb 50 ging .heefd dit wat te maken met het inrijden van de cilinder.

superindo
      Bijdrager

nee, dan heb je hem niet helemaal goed afgesteld.
        had je hem met je met 50 cc ook al inlaat gevijld?

marco de brock
        Topic starter

ja dat had ik ook al

Martino
          Moderator

Graag ff wat meer info, wat voor 60cc? Sproeier? etc.
            Misschien zuiger verkeert gemonteerd, valse lucht.
            Komt hij wel op toeren en heeft hij tot die genoemde 40 wel het gewenste vermogen?

marco de brock
            Topic starter

heb een 66 sproejer gianelli uitlaat 13/13 carb Simpele 60cc cilinder, 2 poorts. hier de link http://www.jmpb.nl/store/index.php?act=viewProd&productId=1556 hij komt wel op toeren daar is niks mis mee,vermogen is prima
              moet wel zeggen dat als ik mijn hand boven de cilinder hou dat ik lucht voel ,moet nog kijken waar het weg komt .rij zonder lucht filter anders smoort hij er in zonder lucht fiter gaat het wel

goedguus
              Bijdrager

de lucht die je boven de cilinder voelt komt van het vliegwiel af
                bij het monteren van de nieuwe cilinder wel voetpakking gebruikt?

marco de brock
                Topic starter

ja heb ik gedan voetpakking als eerste geplaatst eb nu een 56 sproejer inplaats de 66 er ingedaan maar die is te klijn en als ik het luchtfilter er op doe dan smoort hij helenmaal gaa nu een andere halen

new guy
                  Bijdrager

Hoi

Ik heb een 60cc polini op mijn standaard blok gemonteerd,ik voel ook lucht bij de cilinder.Heb wel een originele pakkingset van polini er tussen,en je moet de boel goed aandraaien hoor.Mischien dat de boel ook wel wat verkoolt en het dan lucht dicht is.Jouw sproeier is wel goed,ik heb nu 62 en moet een 66 in.En als het nieuw is,moet je echt niet gelijk vol gas gaan,beetje afwisselen.

marco de brock
                    Topic starter

ja weet ik moet niet gelijk vol gas maar heb nu 30 km ingereden en afen toe vol gas en gelijk weer terug .maat reed mee met de auto 10 tellen vol gas toen cilinder warm was en kwam niet boven de 40 uit

SirJohn
                      Bijdrager

kan ook zijn dat je achterklok een snorvertanding heeft en dan kun je opvoeren wat je wel maar veel harder dan 40 zal hij dan niet gaan lopen

hoe kun je dat zien???

snorvertanding heeft 4 tandwielen in de klok zitten en bromvertanding maar 2

wat kost een bromklok???

staan hier wel op het forum voor 15 a 20 euro

marco de brock
                        Topic starter

ja maar warom rijd ik dan met een orginele cilinder 50 en met een 60cc 40

ritze
                          Bijdrager

dat er toch iets niet klopt…
                            heeft je blok goede compressie? want als je em zonder moeite rond kan draaie dan zal die ook nie hard lopen.
                            staan de punten goed? ik kreeg mijn 43mm DR ook niet goed aant lopen omdat de punten niet perfect stonden.

wel vreemd gwoon wat proberen

gr

De budget beun tjoener: geen geld is te duur of het werkt nog niet
                            Link naar Mijn collectie / Projecten.

ArvidW
                            Donateur

Zuiger correct gemonteerd?

AW50-4t | 13.13 | Gianelli Citypower | 3.2Nm@6000rpm | 3.0pk@6700rpm
                              Home made engine dyno

marco de brock
                              Topic starter

heb elc ondsteking .start gelijk compressie genoeg heb verschillende sproejers er in gehad van 66 tot 57 en met 66 loopt hij het best mar zonder luchtfilter gaa morgen pro een brommer naaf eronder te doen dan kijken of het sneller gaat vind het raar nu ineen keer 10km gezakt met een snelle cilinder ,moet wel zeggen dat ik een snorkarter had met 13/13 carb 66 sproejer ,snelle uitlaat toen ging hij 50 ,later inlaatuitgevijld niet te ver 60 cc eronder met 13/13carb 66 sproejer kopafgevlakt en nu 10 km minder maar kan nu wel vette weelies maken jeetje wat een kracht heefd hij nu

14 berichten aan het bekijken - 1 tot 14 (van in totaal 14)
                              • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.