Vespa-Ciao.NL
:: Vespa ciao

Home Forums Algemeen Even voorstellen Vespa ciao

13 berichten aan het bekijken - 1 tot 13 (van in totaal 13)
  • Gebruiker
    <i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>

Rim
    Topic starter

Hallo iedereen,
      Paar dagen geleden heb ik de oude vespa ciao van mijn broer gevonden helemaal onder het stof. Nu heb ik een paar maanden een AM rijbewijs en wou deze graag weer aan het lopen krijgen. Hij zal waarschijnlijk een jaar of 3-4 stil hebben gestaan en hij kijkt er niet meer na om dus neem ik het recht in handen. Er is veel te doen omdat bijna niks meer goed is en ik hem ook graag om bromkenteken zou willen gaan keuren uiteindelijk.

Groet,
      Rim

1

zevenenergie
      Donateur

Hoi Rim welkom op het forum.
        Als hij lopend is weg gezet dan moet je de tank legen en het filter in de tank schoon maken en de carburateur schoon maken. Verse benzine erin schone bougie en dan loop tie.
        Ik zou je broer wel eerst vragen om de papieren.
        Anders zegt hij dankjewel. 😉

Rim
        Topic starter

De papieren liggen ook ergens in de garage zou even moeten zoeken, maar welke brandstof moet ik eigenlijk in een vespa ciao doen?

Rim
          Topic starter

Oh en welke bougie heeft die nodig

zevenenergie
            Donateur

Hang een klein beetje van het model af als het een Mix met een aparte olietank en een goedwerkende olie pomp is dan autobenzine het liefste euro 98 en is hij geen mix dan moet je brommer benzine tanken (Mix) of zelf mengen 1:50.
              Als je een foto post dan kan kunnen we meekijken.

Rim
              Topic starter

Waar kan ik zien welke variant dit is? Waar kan ik brommer benzine vinden?

Rim
                Topic starter

Mag je er gewoon e10 of e5 in doen en zelf mengen met 2t olie?

Rim
                  Topic starter

Ik kan er morgen een foto van maken

Buonciao
                    Bijdrager

Hallo,

Vespa ciao mix herken je wel, die heeft zoals hierboven gezegd een olietank. Die zit onder je achterdrager en tussen die twee zijkapjes. Er zit ook een ”Oil” tankdop op op de achterdrager.
                      Als je een normale hebt, heb je waarschijnlijk gewoon een platte achterdrager wat je echt wel herkent
                      mix
                      Dit is de ciao mix van https://vespa-ciao.nl/forums/topic/tk-ciao-mix-brom/

Wat betreft tanken: Altijd super+ tanken, of dus E5. En een fles castrol power rs 2 takt olie erbij, dan zit je wel goed. 1:50 tanken, dus 1 liter olie op 50 liter benzine. Heb je nou moeite met dat te berekenen, kun je dit mooi gebruiken: https://www.rekenmachine-calculator.nl/mengverhouding/

Iedereen moet ergens beginnen

Rim
                      Topic starter

Dankjewel buonciao.
                        ik heb geen mix dan. De gaskabel bij de gashendel krijg ik er niet meer in en ook bij het linker handvat heb je ook een hendel(niet de rem) en deze heeft ook zo’n kabel die krijg ik er ook niet in enige tips?

Patman
                        Bijdrager

Over die binnen kabels die je er niet in krijgt, vaak ontkom je er niet aan om een nieuwe binnen gaskabel te nemen vaak is het uiteinde wat rafelig. De kleplichter kabel is origineel een vaste kabel met allebei de uiteinden een vast stukje. Dus haak je onder los zodat je aan de bovenkant meer ruimte hebt. en dan stop je dezelfde nippel als in de remhendels zitten erin, en daarna haak je hem er onder weer in.

Rim
                          Topic starter

Dus gewoon een nieuwe kopen? of zou het nog kunnen, want het vaste stukje zit er niet meer aan.

Rim
                            Topic starter

volgensmij zit dat vaste stukje in de gashendel

13 berichten aan het bekijken - 1 tot 13 (van in totaal 13)
                            • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.