Vespa-Ciao.NL
:: Vespa Ciao

Home Forums Perso’s Projecten Vespa Ciao

9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
  • Gebruiker
    <i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>

VespAndy
    Topic starter

Hallo Beste Mensen,

Mijn naam is Andy en ik woon in Kerkrade.
      Na 35 jaar motor te hebben gereden heb ik mijn oude Vespa – die ik altijd heb bewaard omdat ik het niet over mijn hart kreeg om ‘haar’ te verkopen – van stal gehaald voor een complete restauratie na ruim 20 jaar stilstand. Op dit moment is de Vespa reeds volledig gedemonteerd en zijn bestelde onderdelen onderweg.
      De Vespa Ciao zal volledig worden gestraald, waarna het frame, vork, spatborden, en de bagagedrager in een epoxy-primer zullen worden gezet en daarna in de originele (rode) kleur worden gepoedercoated.
      Ook de wielen zullen worden voorzien van een nieuwe witte poedercoat door Mario van Parkstad Coatings.
      Alle benodigde onderdelen worden geleverd door JMPB Onderdelen in Dedemsvaart.

De vorderingen zullen hier worden getoond.
      😀

Groet,
      Andy

Ride Vespa Ciao – Ride Safe !

IMG_9826IMG_9833IMG_9848
      IMG_9913

Update Project – 7 oktober 2021

UNADJUSTEDNONRAW_thumb_3535
      UNADJUSTEDNONRAW_thumb_353b
      UNADJUSTEDNONRAW_thumb_353c

UNADJUSTEDNONRAW_thumb_353d
      UNADJUSTEDNONRAW_thumb_353f
      UNADJUSTEDNONRAW_thumb_3541
      UNADJUSTEDNONRAW_thumb_3540

Update Project – 9 oktober 2021
      Geen schokkende onthullingen, maar op mijn gemak, met een bakje koffie (én yoghurt) erbij, de onderdelen van de koppeling schoon en operationeel gemaakt. Vervolgens nieuwe startsegmenten en koppelingssegmenten geplaatst.

p9ybUfZUTrOadwm42dzC6w_thumb_35e6
      UNADJUSTEDNONRAW_thumb_35e7

Dank voor de positieve opmerkingen over mijn werkplaats.
      😀
      Voor de liefhebbers hier nog wat foto’s van de plek waar de Vespa Ciao een nieuw leven gaat krijgen.

UNADJUSTEDNONRAW_thumb_35c9
      UNADJUSTEDNONRAW_thumb_35cb
      UNADJUSTEDNONRAW_thumb_35ca

Update Project – 12 oktober 2021
      De vergeelde koplamp in twee lagen plastic primer gezet, vervolgens gewone primer, nat en licht opschuren met 1000-er schuurpapier en na diverse ‘ontvettingen’ tussendoor, afgelakt in wit. Ik ben tevreden met het resultaat…! 🙂 Morgen een grotere uitdaging…. De zijkappen !

UNADJUSTEDNONRAW_thumb_366a

UNADJUSTEDNONRAW_thumb_3678

UNADJUSTEDNONRAW_thumb_3692

UNADJUSTEDNONRAW_thumb_3693

UNADJUSTEDNONRAW_thumb_36a4

Update Project – 14 oktober 2021
      Na de koplamp naar tevredenheid te hebben gelakt, was het gisteren de beurt aan de eerste zijkap volgens hetzelfde procedé als de koplamp.
      Tip 1 !
      De spraymaster, onder andere geschikt voor Motip is een aanrader !
      Vooral voor het maken van lange halen, zoals bij de zijkappen, is dit hulpmiddel ideaal !
      Tip 2 !
      Neem de tijd en heb geduld…. veel geduld, wat beloont zal worden met een mooi(er) resultaat !

UNADJUSTEDNONRAW_thumb_36c1

UNADJUSTEDNONRAW_thumb_36c0
      UNADJUSTEDNONRAW_thumb_36c6
      UNADJUSTEDNONRAW_thumb_36e1
      mZKaMXCjQdmnuWb5G+7sAw_thumb_36e2

Update Project – 17 oktober 2021
      De tweede zijkap is in de primer gezet en zal vandaag worden gelakt.
      Om het noodzakelijke geduld te kunnen opbrengen, heb ik tussendoor de tijd genomen het oude stuurslot uit te boren.

IMG_9992

IMG_9985

IMG_9986

Update Project – 20 oktober 2021
      Bijna alle benodigde onderdelen die op mijn lijstje staan zijn snel en netjes opgestuurd door JMPD, zodat we direct aan de slag kunnen zodra het frame er weer is.

Na alle tijd genomen te hebben zijn beide zijkappen klaar !
      Ik ben tevreden met het resultaat.

Waar ik ook erg blij mee ben is het 65cc blokje dat ik gisteren heb gekocht, uitgerust met een Polini kop, 13/13 Dellorto carb, bobine/CDI en een Polini luchtfilter. Ik heb het blokje vooraf kunnen testen op de Vespa waarop deze gemonteerd was. Dit blokje loopt super…!

7q3Kb2JIR%SAblaeBb9Wjw_thumb_3781

UNADJUSTEDNONRAW_thumb_3772

UNADJUSTEDNONRAW_thumb_376f

UNADJUSTEDNONRAW_thumb_376e

Update Project – 6 november 2021
      Vanmorgen telefoon gekregen van mijn maat Mario van Parkstad Coatings met de mededeling dat de wielen klaar zijn. Natuurlijk meteen in de auto gesprongen en de wielen afgehaald. Mario, bedankt ! Zoals altijd weer vakwerk !
      Na overleg met Mario toch besloten het frame, vork en bijbehorende onderdelen te laten poedercoaten, in plaats van het geplande spuitwerk.

IMG_0186
      IMG_0187
      IMG_0185

Even weg geweest, maar niet stil gezeten !
      Inmiddels ben ik twee Piaggio Ciao frames en twee mazzeltjes verder, heb ik eindelijk eens een Facebook pagina aangemaakt en is er een start gemaakt met project 2.0 !
      Een terugblik.

Update Project – 11 november 2021
      Mazzeltje ! Via een kennis van een kennis van een kennis een gedemonteerde Gilera Citta en veel losse onderdelen gekregen. Maar aangezien de Citta niet mijn ding is, heb ik alles kunnen ruilen tegen een Vespa Ciao frame met brommer kenteken, een set 4-spaaks velgen, een bromklok, een zadel en nog wat kleine onderdelen. Naast de nieuwe onderdelen die ik reeds besteld had bij JMPB Parts, ligt er ook nog een 65cc blokje te wachten voor dit custom project.
      Start project 2.0 !

UNADJUSTEDNONRAW_thumb_3c2cUNADJUSTEDNONRAW_thumb_3c26

Update Project 2.0 – 26 december 2021
      Ondanks de drukte voor Kerst heeft Melanie nog tijd gevonden een start te maken met het laswerk.
      Thnx Mel ! 😎
      Bekijk de video !
      https://www.facebook.com/gary.mccloud.10004/videos/298776932042996

Update Project 2.0 – 30 december 2021
      Mijn laatste bestelling bij JMPB Parts is al voor de Kerst aangekomen, maar vanwege alle Kerst-drukte was ik er nog niet aan toe gekomen het pakket te openen. En alhoewel Kerst voorbij is, heb ik nu toch nog een cadeau om uit te pakken !
      Thnx JMPB ! 😎
      Bekijk de video !
      https://www.facebook.com/gary.mccloud.10004/videos/214224794225484

Update Project 2.0 – 15 januari 2022
      Terwijl er nog gewerkt wordt aan het frame uit de eerste video, heb ik een C7 frame uit 1977 kunnen kopen welke voldoet aan het optische beeld dat ik voor ogen heb. Spaart weer een hoop werk ! 🙂
      Mario van Parkstad Coatings zal het frame stralen en coaten en de nog benodigde onderdelen zullen worden besteld bij JMPB Parts.
      Bekijk de video !
      https://www.facebook.com/gary.mccloud.10004/videos/1316715118803805

UNADJUSTEDNONRAW_thumb_3ca4

Update project 2.0 – 20 januari 2022
      Het frame en de wielen zijn klaar voor Parkstad Coatings om te stralen en te coaten !

UNADJUSTEDNONRAW_thumb_3cb3

UNADJUSTEDNONRAW_thumb_3cb4

Update project 2.0 – 25 januari 2022
      Vanmorgen het frame en de wielen naar Parkstad Coatings gebracht. Mario: alvast bedankt voor je harde werk en je vakmanschap ! 😎
      Bekijk de video !
      https://www.facebook.com/gary.mccloud.10004/videos/1114297996004211

Link naar Mijn collectie / Projecten.

Wim
      Bijdrager

Hallo Andy,

leuk weer eens een restauratie op het forum.
        Foto’s doen het altijd goed.

Het bouwjaar?
        Geef in dit topic je framenummer(staat tussen de *……..* rechtsachter) maar door:
        https://vespa-ciao.nl/forums/topic/het-bouwjaar-en-modelinfo-via-framenummer-topic/page/48/#post-812563

De originele kleur code, …….
        jij hebt een Ciao Teen met die witte kunststof delen.
        Je zadel hoort ook wit, en de spatborden in kleur,
        dus niet die rvs van foto 1.
        Mooiste is een stuk lakwerk kiezen dat weinig/geen zonlicht heeft gezien
        en dit goed ophalen/cleaneren met commandant4,
        daarna bij een spuitbedrijf laten scannen.
        Dan komt het verfrecept boven.

Het witte plastic is een probleem ja, probeer het eens te bleken in warm water met bleek.
        Vaak word het inderdaad gespoten.

Gr. Wim.

Edit: kleurcode die ik dacht heb ik verwijderd. Laten scannen is beter.

Een oude brommer is alleen leuk als sleutelen uw hobby is.

Shark
        Donateur

geel plastic kun je misschien retrobriten. gewoon even een how to zoeken op Youtube.
          Ik weet niet of de kappen ABS zijn? Iemand ervaring hiermee/

Gratje
          Bijdrager

Mooie vorderingen! Schiet lekker op.  Het viel me wel op dat je koppelingsring verkeerdom op je krukas zit 😛
            het opstaande ringetje moet aan de buitenkant zitten en niet in je vliegwiel. En vergeet niet de koelkap op de cylinder te zetten anders kan je er niet echt lang van genieten.

ik ga deze even volgen. Verder ook een nette werkplek!

zevenenergie
            Donateur

leuke werkplaats:thumb

Crullie
              Donateur

Blokje al getest of heeft het frame nog wat aandacht nodig ?
                😉

TICKLING BARN

VespAndy
                Topic starter

@ Crullie
                  Het blokje is nog niet getest, omdat we inderdaad nog bezig zijn met het frame. Afgelopen donderdag zou alles worden gestraald, om vervolgens direct door te gaan naar de spuitcabine voor de epoxy laag, maar helaas was mijn maat die het spuitwerk zou uitvoeren ziek. Dat hebben we dus helaas even moeten uitstellen. Maar we hebben nog genoeg te doen, dus we vervelen ons niet !

Apropos blokje…. Ik heb gisteren een 65cc blokje gekocht met een Polini kop, inclusief 13/13 Dellorto carb, bobine/CDI en een Polini luchtfilter. Het mooie aan dit blokje is, dat ik het heb kunnen testen op de Vespa waarop deze gemonteerd was. Dit blokje loopt super en na een geslaagde proefrit is het blokje ter plekke gedemonteerd en gekocht. 😀

Robin_Ciao
                  Bijdrager

Dat ziet er allemaal geweldig goed uit! Die koplamp is echt prachtig geworden. Heb je ene nieuwe cilinder gezet? Of de oude een nieuwe laklaag gegeven?
                    Mvg Robin

VespAndy
                    Topic starter

Dank je Robin !
                      😎
                      Zowel de koplamp, alsook de cylinder zijn nieuw gelakt.
                      Bij de koplamp heb ik een plastic primer gebruikt en afgelakt met mat wit, beide van Motip.
                      De cylinder is voorzien van hitte-bestendige primer en lak van VHT.
                      Zoals ik al schreef: voor zulke klusjes moet je je alle tijd nemen.
                      Hoe meer tijd je ervoor neemt, hoe beter het resultaat !

IMG_0193

9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
                    • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.