:: Vespa Chopper – Ciaopper
-
Zeer waarschijnlijk rijd de VespaChopper ook mee op de Zuid-Limburg tour van 8 mei a.s.
Ik wil voor die tijd eigenlijk mijn 18 inch wiel klaarmaken voor de ciao. En het liefst nog een Grillo achtervelg 14 icnh erin zetten.
Motorisch komt er een speedengine met een zo goed als nieuwe 50 DR op, 13/13, de malossi vario en de leovince SP. Dan moet ik de rest volgens mij toch bij kunnen houden… 😛
Daarbij zit nu het chopperzadel er stevig op.
wat een mooie vespa loop zelf al een tijd te denken om de hoek van de voorvork te veranderen maar durf er nog niet goed de zaag in te zetten heb de rest van de onderdelen al wel bij elkaar verzameld
Mooi! Chopper vespa’s zijn altijd cool! Ik vind alleen het stuur niet passen. Ik had één origineel hoog Puch model opgezocht en die gebruikt. Tevens ook wat meer chroom toepassen maakt het geheel een stuk vetter!
Bijvoorbeeld deze handvaten.

Of deze –> klikkerdeklik
En zoals eerder vermeld, de zijkappen. Dat is eigenlijk wel een MOET. 😉
Een andere voorvork had ik mooier gevonden, maar dat is mijn mening. 😛
Maar die tank daarintegen ziet er wel heel mooi uit! Lijkt me trouwens wel raar sturen met zo’n stuurtje.
Bedankt voor de reactie’s
@joepie:
Dit heeft een kennis van mij toevallig vorige maand geprobeerd en deze kan goed lassen, maa is uiteindelijk niks geworden.
1 dan rijd je dus echt met een illegaal frame rond als je aan het balhoofd gaat lassen en 2 zag het eigenlijk niet mooi uit
@gekkehenk:
Vespachoppers zijn altijd cool?
Volgens mij ben ik toch de enige die het zo heeft gedaan, de rest is meer cruiser.
Daarbij kreeg ik deze tour ook weer zeer veel comlimenten over het stuur.
Daar gingen de meeste comlimenten over dus ik denk dat deze menng slechts voor jou geld.
Maar chrome zijkappen moeten inderdaad nog eens komen!
Maar ik vind ze erg prijzig. 75 euro…
@darknero:
De voorvork is juist het deel wat hem 100% uniek maakt, volgens mij heeft nog nooit iemand de vork op deze manier verlengd.
Dat sturen is juist super 🙂
Mensen op de tour vroegen ook a hoe het zat en deze mochten uiteraard eens erop plaatsnemen en stapte allemaal af en zeiden: da is zo ge nog niet.
Het voordeel is namelijk dat je dor het zadel naar achteren kunt leunen, armen naar voren en benen ook naar voren, heerlijk relaxed.
Lekker ruime bochten.
Het enige nadeel is dat als je zoveel naar achteren leunt dat je de kans vergroot om een wheely te maken hehe
- Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.