Home › Forums › Techniek › Elektrisch › Vespa bromblok –> citta
- Dit onderwerp bevat 6 reacties, 4 deelnemers, en is laatst bijgewerkt op 15 jaren, 1 maand geleden door dartfreak.
-
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
-
14 februari 2011 om 19:05 #158266
Hey mede vespa eigenaren,
Ik heb hier een vespa met cps en een citta met elektrische ontsteking maar rest bagger. Mijn plan was dan , om alles om te zetten maar kwam tot de conclusie:
Vespa heeft kleinere bobine. Citta grotere , heeft dit effect ergens op? of gewoon mee omwisselen?
Vespa heeft cps, dan vind ik het niet zo slim om die te wisselen met elektronische ontsteking.
Vespa heeft dan toch ook minder voltage dan de citta? (Ga me namelijk booskijkers en led achterlicht make) heeft dat geen invloed op mun licht?
Kan een cp blok ook remlicht hebben?Hopelijk kan iemand me helpen , want heb tot nu toe nog geen antwoorden ergens gevonden hierop 🙂
Ben nog enigzins nieuw met allesGroetjes Joey
14 februari 2011 om 19:09 #160620Vespa heeft kleinere bobine. Citta grotere , heeft dit effect ergens op? of gewoon mee omwisselen?
Deze kun je niet uitwisslen. Contactpunten hebben een bobine, elektro ontsteking een CDIVespa heeft cps, dan vind ik het niet zo slim om die te wisselen met elektronische ontsteking.
Dit kan nietVespa heeft dan toch ook minder voltage dan de citta? (Ga me namelijk booskijkers en led achterlicht make) heeft dat geen invloed op mun licht?
NeeKan een cp blok ook remlicht hebben?
Ja, dit kan. Maar dan wordt je licht wel minder op het moment dat je remt.Je kunt een cp blok en een elektro blok niet zomaar omwisselen. Dan moet je ook de bobine en de kabelboom overzetten.
14 februari 2011 om 19:20 #160621dit is die van de citta

Vespa

Kan ik die niet omwisselen? Tot die blauwe weer bij mijn vespa blok komt en die witte dan maar los bij dat citta blok leg..?
En uhm , een onsteking hoort bij het vliegwiel eah … kan dat niet overgezet worden dan?
en die kabelboom , daarmee bedoel je alle kabeltjes die in de citta zitte en vespa? (Want dat maakt niet uit namelijk , wil me wel meer werk permitteren mag toch nog niet rijde :()14 februari 2011 om 19:39 #160622Vespa heeft kleinere bobine. Citta grotere , heeft dit effect ergens op? of gewoon mee omwisselen?
je vespa blok is cp dus dan moet je de bobine mee wisselen want je citta heeft een cdi en past niet
Vespa heeft cps, dan vind ik het niet zo slim om die te wisselen met elektronische ontsteking.
als je cp blokje beter loopt dan je elec blok zou ik het wel doen en je elec blok na kijken
Vespa heeft dan toch ook minder voltage dan de citta? (Ga me namelijk booskijkers en led achterlicht make) heeft dat geen invloed op mun licht?
een vespa blokje leverd ongeveer 6 volt of het nu cp of elec is
Kan een cp blok ook remlicht hebben?
ja er staat hier in de how-to een schema met alle schakelingen http://www.vespa-ciao.nl/page.php?id=276
maar het is makkelijker om de hele kabelboom mee over te nemen scheeld je veel tijd en kopzorgen
En uhm , een onsteking hoort bij het vliegwiel eah … kan dat niet overgezet worden dan
nee dat kan niet want de bevestiging is anders in het carter14 februari 2011 om 19:55 #160623dus ik moet zorgen tot ik ALLES kwa onsteking overzet (bobine ,kabelboom en andere dingen)
Heeft iemand een adress voor het nakijken van mijn blok? Want dan zou ik dat graag eens willen laten doen .(is een must :()danke voor alle antwoorden 🙂 (hartelijk dank voor die schemas van de schakelingen , vond het niet meer op het forum :$ )
Kabelboom bedoel je trouwens mee alle kabels wat door het frame of waardan ook doorlopen met elektriciteit der in? zoals , de 3 kabels (ex de remlicht kabel , die is momenteel weg) bij het achterlicht , de kabels van het voorlicht , switchtje, claxon .
14 februari 2011 om 20:29 #160624dat klopt .
14 februari 2011 om 21:15 #160625miss als joris tijd heeft zou die der wel naar kunnen kijken pm hem anders even
-
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
- Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.