Home › Forums › Techniek › Problemen oplossen › vespa bravo wil niet lekker lopen
- Dit onderwerp bevat 5 reacties, 2 deelnemers, en is laatst bijgewerkt op 14 jaren, 7 maanden geleden door michielss50.
-
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
-
2 september 2011 om 20:44 #211471
heb een vespa bravo gekocht (jeugdbrommer) die langzaam liep (35km/u. op de terugweg naar huis leek hij 5 keer warm te lopen. na stationair lopen stotterde hij een paar honderd meter voordat hij weer lekker liep. bougie was vaak nat. standaard en sito uitlaat geprobeerd, bobine geruild (cdi)zonder veel effect. bij of na het monteren van de cilinder (athana 50cc)(leek lekke voetpakking te hebben) brak de bovenste zuigerveer, dus nieuwe cilinder gekocht.(goedkope 60cc drie poorts)
probleem nu: 12mm was te klein, dus nieuwe 13mm dellorto gekocht met mallossi filter. sproeier 58 slleen stationair volgas. 62 en 64 op de standaard, na een poosje gepruttel en gerommel met het gas redelijk ‘glad’ op toeren. sproeier 66 start hij bijna niet. met de sproeiers ook gekeken met mallossie en orgineel filter. met orgineel filter wil het met geen elkele sproeier lopen…
met 64 en 62 start hij, maar als ik wil rijden blijft hij pruttelen tot een bepaald toerental/snelheid (20km/u)
daarna strekt hij mooi door, maar bij lagere snelheid prutteld hij weer. bougie is bij stilzetten na stukje ‘sneller dan 20’ droog en grijs. bij gepruttel nat.ik kan bedenken dat de zuiger verkeerd om zit? pijl naar boven en sluif in de zuiger sluit nu aan op uitlaatpoort, andersom monteren sloot deze sluif nergens aan. (sorry, ben honda viertakt gewend…)
als je de vonk test krijg je de ene keer wel vonk bij het met de hand de trapper bewegen waarbij de krukas gaat draaien en de andere keer niet. (geen idee of dit snelheidsafhankelijk is) dus iets mis met de ontsteking?
wie heeft er ideeën!?
2 september 2011 om 21:00 #237977
bart#24cp of elec? indien cp controleer of je contactpunten goed staan, (o,45) met een voelermaat
ook mag de poort in de zuiger niet bij de uitlaat poort zitten.. controleer dit even.
2 september 2011 om 21:09 #237978oh dan zit de zuiger verkeerd om, de pijl moet naar de uitlaatpoort.
3 september 2011 om 06:29 #237984en dan heeft de gleuf in de zuiger geen functie? dan sluit hij niet aan op de twee inlaatpoorten, maar ook niet op de uitlaatpoort…
3 september 2011 om 08:01 #237985
! Joor !nee klopt, die poort in de zuiger is voor spoelpoorten die niet in de cilinder zitten.
maar wel bij andere snelle cilinders.3 september 2011 om 10:52 #237988okee, dan hoop ik dat ik eindelijk eens kan gaan proefrijden… ga vanavond maar weer de boel lostrekken dan.
zuiger omgedraaid, starten en rijden! met 64 sproeier en mallossi filter deed hij het zo goed als goed. bougie licht bruin, dus ff uitproberen of hij niet te arm/wit wordt. hij rijdt op de teller op een kort stukje net boven de 40… (nog inrijden)
ik kan in ieder geval weer rijden!
-
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
- Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.