:: Vespa Bravo stopt er mee tijdens rijden.
-
Gekocht in c.a. 1999 nieuwe Vespa Bravo. Na c.a. 1 jaar kreeg ik er een probleem mee namelijk: stopt er tijdens rijden plotseling mee na ongeveer 10 km prima prestatie. Na afkoelperiode reed de brommer weer prima verder maar na ongeveer 3 km weer hetzelfde. De motor was natuurlijk nog niet naar omgevingstemperatuur afgekoeld. Onder garantie is er een nieuwe pickup ingezet,de oude bleek te gevoelig voor temperatuurverhoging. Na een maand herhaalde bovenstaand probleem zich. Ik heb de brommer in de schuur gezet maar heb deze nu weer dringend nodig.
Wat is er bekend over deze klacht? en wat kan je het beste gaan doen?
Citaat: Er is een nieuwe pickup ingezet,de oude bleek te gevoelig voor temperatuurverhoging.
Dat zou natuurlijk kunnen, maar omdat het vervangen niet geholpen heeft, vermoed ik een warmloper. Eenmaal warm gelopen blijft hij dat doen.
In dat geval moet de cilinder er af en de schade geïnventariseerd worden.
Meestal zitten er een paar vegen op de zuiger en met een scherpe zoetvijl krijg je de zuiger wel weer goed. Even een schuurpapiertje door de cilinder en hij rijd weer.
Het kan ook ernstiger zijn, dan zittende zuigerveren vast en zitten er diepe krassen in de cilinder.
Een nieuwe cilinder en zuiger bestellen is dan een goede oplossing.
In ieder geval moet even nagegaan worden wat de oorzaak is.
Omdat de brommer pas een jaar oud was, vermoed ik dat het iets met de smering te maken kan hebben.
Jammer dat je niet gelijk terug gegaan bent.
- Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.