Vespa-Ciao.NL
:: Vespa bravo sneller laten optrekken?

Home Forums Techniek Opvoeren Vespa bravo sneller laten optrekken?

3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)
  • Gebruiker
    <i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>

rushroom
    Topic starter

Hallo,

Een vriend en ik zijn net begonnen aan een vespa bravo opnieuw te laten rijden,
      er is binnenkort hier in de buurt een brommercross waar we willen aan mee doen daarmee.
      Het zijn alleen mobylettjes die mogen meerijden, en de bedoeling is om zo goedkoop mogelijk,
      hem toch iets of wat meer trekkracht te geven.
      We hebben een tuning uitlaat van een peugeot 103 omgebouwd zodat hij past op de vespa bravo,
      voor de rest is momenteel alles origineel, nu trekt hij traag op maar rijd hij denk ik wel ongeveer 60.

Maar hij hoeft helemaal niet zo snel te gaan, maar vooral goed optrekken.

Zijn en tips en trucjes om dingen aan te passen waardoor hij meer trekkracht krijgt ?
      Liefst zo goedkoop mogelijk of gratis , als het echt nodig is kopen we wel wat onderdelen!

ik heb hier al wat gezocht in de how to’s en tuning, maar het is allemaal voor een ciao ,
      dus ben niet zeker wat ik al dan niet kan doen bij een Bravo ..

Alvast bedankt !!
      Jasper

W-Y
      Bijdrager

Je wil aan een cross mee doen met een vespa bravo en er mogen alleen mobylettjes meedoen? Hoe wil je dat doen.

Verder is het motorblok van een ciao het zelfde als een bravo, je zal alleen een andere maat snaar moeten hebben omdat de brug langer is.

Door een grote poelie te nemen (90mm) kan je harder optrekken dan heb je dus een andere maat snaar nodig. Strakkere trekveertjes in je koppeling zodat je meer toeren maakt voordat je koppeling aangrijpt. Dit is de goedkoopste manier om harder te kunnen optrekken.

DinoH
        Donateur

Nou wil je snel optrekken? Poulie 105, strakke trekveertjes, snelgas voor een snelle gasreactie. Een afgedraaid vliegwiel voor een nog snellere gasreactie.

3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)
        • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.