Vespa-Ciao.NL
:: Vespa Boxer 2 van Loek

Home Forums Perso’s Projecten Vespa Boxer 2 van Loek

15 berichten aan het bekijken - 31 tot 45 (van in totaal 49)
  • Gebruiker
    <i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>

Loek
    Topic starter

Ja, hij is inderdaad nog erg goed. Ik denk dat hij nog net voor 1975 is en net na 1973 ongeveer.

@Fons, ik kom straks nog langs je toevallig! Ben je dan thuis misschien=
      Volgens mij heb ik je telefoonnummer nog!

TimoO_
      Donateur

dat boxertje is echt nog mooi!

niceVespa
        Bijdrager

mooi strak brommertje:thumb

GTZ NV;)

FonS
          Bijdrager

blokje ligt al hier, ik was helaas zelf niet thuis dus geen praatje kunnen maken 🙁

ik kijk er zsm naar en dan hoor je het wel, komt wel goed.
            ik ben in ieder geval blij dat het een mooi schoon blokje is, heb je flink op lopen schrobben geloof ik, haha :p

als je boxer weer netjes loopt en mijn 19 inch ciao ook okee is, gaan we in het voorjaar wel ff een rondje tuffen natuurlijk he !

Loek
            Topic starter

Natuurlijk FonS! Lijkt me lachen! 😀
              Ik heb hem ff schoongespoten want ik wilde geen rotzooi bij je naar binnen dragen hè 😀
              Als je geld vooraf nodig hebt voor lagers/pakkingen roept u maar, dan draai ik :thumb
              Nogmaals bedankt FonS!

malibu
              Bijdrager

Prachtig Beest

FonS
                Bijdrager

Ik update je perso even als je het niet erg vind :lol

Blokje nagekeken en is weer mooi in orde. Wat foto’s om te bewijzen dat ik ook iets eraan heb gedaan :p
                  Zuiger zag er niet zo fris meer uit…

Voor:

Na:

Zo goed als nieuw toch? De onderste zuigerveer zat vast in de groef, dus die heb ik er voorzichtig uitgedrukt en de groeven weer schoongemaakt.
                  Slotspeling van de zuigerveren is maar 0,25mm , zo goed als nieuw dus. Geen speling op de krukaslagers, dus daar maak ik me niet moe aan.

Verder nog; de carburateur ziet er niet uit en ik kan je ook niet aanraden om hiermee te blijven rijden.

Vlotterbakje vol corrosie:

De spraybar ziet er net zo uit en al met al is het moeilijk om schoon te maken en gemakkelijker om een andere carburateur te gebruiken. Dat moet je zelf maar beslissen 😉

Ik heb het blokje niet getest, maar alles ziet er goed uit en ik vertrouw erop dat hij weer goed loopt (misschien dat de carburateur nog wat problemen gaat geven).
                  Afstelling moet je zelf nog even naar kijken, de hele brommer is origineel dus de ori sproeier erin en gaan!

Dat was ‘m weer, laat me maar weten wanneer je hem weer komt ophalen :thumb

Ps. schrik niet als hij ineens een paar km/h harder loopt hehehe

FonS
                  Bijdrager

laat die carb maar zitten 😕 ik heb er nog even naar gekeken en schoongemaakt, kanaaltjes doorgeprikt (o.a. benzinetoevoer zat dicht)

vlotterbakje is er wel erg aan toe dus ik heb je een ‘nieuwe’ erop gezet (ook eentje van metaal, niet zo’n zwart plastic) die schoon is van binnen.
                    hij kan er in ieder geval weer een tijdje mee door :thumb

Martijnvanheerde
                    Donateur

Mooi maar heb je de zuiger alleen schoongemaakt? Dan kan je goed poetsen 😆

FonS
                      Bijdrager

ja flink poetsen he :p hij lijkt echt weer splinternieuw

nu is het hele blokje tenminste weer in net zo’n mooie staat als de brommer zelf

Loek
                        Topic starter

Ik heb mijn Kreidler een paar weken geleden total los gereden en nu ben ik dus weer helemaal terug bij mijn oude lieve Boxer die ik in mijn Kreidlertijd niet veel gebruikte =)
                          Snorklok erin gezet, CP´s op 0.20 gezet en een begrensde standaard uitlaat maakte dat hij bij de RDW even 24 km/h op de rollerbank liep en ik een snorfietskenteken heb kunnen laten maken =) Kosten? 73 euro in totaal excl. de onderdelen zoals snorklok. Nu zit er weer gewoon een bromklok in met nieuwe cardanolie, nieuwe remschoen, nieuwe snaar. Ook zijn de CP´s weer gewoon afgesteld op 0.45 en er zit een Sito Boxer pijp op. Gaat nu weer 45 km/h. Ik heb er ook een duo broodje op gemonteerd en het bagagerek is onzichtbaar verstevigd met stalen platen in binnenbanden om het originele rekje te sparen. Over het Xtreme logo heb ik `Vespa` geplakt, voor het idee 😀

Toekomstplannen? Eigenlijk wil ik er toch een standaard elektronisch bromblok onder hebben of anders de CPvv´er. Ook wil ik er graag een standaard varioset opzetten die nog niet is afgezeikt door een 46mm cilinder maar gewoon van een standaard Bravo´tje afkomt. Ik heb nog een reserve Boxer kap die ik kan aanpassen op de achterkoppeling. Achja, het ding loopt nu ook al lekker :bier

Anoniem

mooi hoor zon boxer:thumb

waar woon je eigenlijk in zuid limburg als ik vragen mag? heb je volgens mij al vaker zien langsrijden

Loek
                            Topic starter

Schimmert nu nog maar binnekort waarschijnlijk in Mestreech 😀

Anoniem

a zo, ja volgens mij herken ik de plaats waar je die foto heb genomen, toevallig vlakbij resteurant aan de meule?:D

koorenkip
                                Bijdrager

Ik heb eventueel nog wel een achterbrug, blokje, carb, achterwiel en uitlaat voor zo’n boxer

15 berichten aan het bekijken - 31 tot 45 (van in totaal 49)
                                • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.