:: vespa blok bolde en nu niet meer ? Hulp a.u.b.
-
hallo mensen…
ik heb wat problemen met mijn vespa blokje…
ik heb alles gereviseerd en opgekuist en alles gedaan …
nu hij bolde goed en ik was even aan het rijden en in ene keer valt mij uitlaat er onder uit dus ik zet hem stil en na een paar uur kom ik terug met een vriend en die vroeg om even te rijden ik zij ja kom..
maar zonder te denken aan de uitlaat wij duw duw en hup aan en ik hoorde het geluid van de uitlaat dus ik zet hem derekt weer af..
en uitlaat er op gezet maar nu wou hij in ene keer niet meer starten 😕
ik vind dit echt RAAr !!!
wat ik al gedaan heb :
-andere bougie
-luchfilter schoon gemaakt
-carbu schoongemaakt
-cilinder er af gehaald en toen zag ik 2 toch wel kleine van een dikke 4 mm breed en pak 2 mm diep schrammetjes in het midden van de piston in de cilinder geen krasse als ik voel met mijn nagel
–
ik rij helemaal origineel dus :con
wat doet hij ? :
als we duwen zegt hij van brrrrr dus hij wilt aan maar hij gaat niet aan juist dat laatste stukje dat hij moet hebben.
toen bougie schoongemaakt zij hij van brrrr en in en keer gaat hij pak een 3 seconde en valt hij uit dus ik weet niet wat het kan zijn 🙁
alstublieft help me ik snap het echt niet meer 🙁
greets roberto
dumBijdrager
ik ebn vandaag roberto eens een beetje gaan helpe niet dat het veel heeft uitgemaakt want gaat nog altijd niet zoals hij moet gaan:(
wat hebbe we gedaan?
-andere bougies geprobeert hielp niets
-andere bougikabel hielp ook niet veel
hij gaat wel maar hij stottert de hele tijd en je ziet de vonk van de ontsteking uuit het vliegwiel komen is dit normaal?
ik denk dat het vliegwiel er scheef op zit 😉
DUS hier is dringend hulp gevraagd?
JayLBijdrager
vonk uit vliegwiel wijst op kortsluiting en da hoor je niet te hebben… haal je vliegwiel deraf en kijk ff welk draadje bloot zit tegen vliegwiel..
en een kras van 2mm diep in je cilinder is wel heel erg diep :lol
is er wel genoeg compressie?
het is geen kras in de cilinder he 😉
het is in de piston ….
morge blok er onder vandaan en miss geef ik het dan mee aan kevin want hij moet hier toch voetballen om de hoek dus 😀
ik denk wel dat hij genoeg compresie heeft hoor….
ook heeft men vliegwiel men spoel geraakt maar dat was gelukkig op het metaal deel dus niet op de draad die op de spoel zit ..
morgen maar weer door doen ik laat julie iets weten 😉
- Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.