Vespa-Ciao.NL
:: Vespa AF1 Sprinter

Home Forums Perso’s Projecten Vespa AF1 Sprinter

• Dit onderwerp bevat 228 reacties, 48 deelnemers, en is laatst bijgewerkt op 16 jaren geleden door BMW.
15 berichten aan het bekijken - 121 tot 135 (van in totaal 229)
  • Gebruiker
    <i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>

Ziggys91
    Bijdrager

te vet jongens! hoop dat dat af1 blokje gaat knallen!

Martijnvanheerde
      Donateur

Mooi! Hou je m wel aan de grond dan?

TimoO_
        Donateur

vast wel :thumb er komt echt superveel gewicht op de voorvork te staan dusja. misschien met vario erop + ori vertanding dat ie voor een beetje licht begint te worden.

hansieb
          Moderator

Klinkt al goed 🙂

Trouwens een hoop haard hout daaro haaha :lol

st3yn
            Bijdrager

Klinkt gaaf, supervet ding 🙂

n!ck*s

mooi dingetje man.
                echt een ontworpen sprinter. hoop dat het af1 blokje gaat knalle

@hans, dat is geen haardhout, dat is zo’n muur in van stenen in betonijzer ofzo.

TimoO_
                Donateur

dankje 🙂

Nicks heeft indrdaad gelijk. Dat is een soort van smalle stalen kooi waar stenen in gegooit zijn (volgens mij). maar het heeft inderdaad wel iets weg van een hoop haardhout.

Loek
                  Bijdrager

Ik zou wel echt voorzichtig doen Timo, echt stabiel ziet hij er namelijk niet uit, vooral omdat je met je kruis op het zadel ligt.

niceVespa
                    Bijdrager

ziet er erg vet uit ga zo door;):thumb

GTZ NV

G-no
                      Topic starter

loek, wat ik tot nu toe heb ervaren rijdt het (voor iemand van mijn lengte) perfect. als je je voeten eenmaal op de stepjes hebt en je bent vertrokken lig je er super op!

sincitta
                        Bijdrager

das nog es een ophoogplaat

Daan777
                          Moderator

Das ook nodig want ze hebben een deel van hun carters afgehaald. Ik denk dat deze plaat erop wordt gelast, dan is het een 4-taps blokkie:)

Hey timo, kun je eens een foto maken van jezelf of g-no als je er op zit?

TimoO_
                            Donateur

Loek :
                              Ik zou wel echt voorzichtig doen Timo, echt stabiel ziet hij er namelijk niet uit, vooral omdat je met je kruis op het zadel ligt.

Nou, als ik zie waar andere mensen 100+ km/h op kunnen rijden, denk ik dat dit sprintertje de test dubbel en dwars zal doorstaan. Maar toch ga ik voorzichtig doen, motorjas aan met beplating, kniebeschermers en een goeie helm just in case.

@ Sincitta: inderdaad een flinke ophoogplaat =)

@ Daan777, morgen maak ik wel een fototje 😉

Kleine update trouwens,
                              Ik heb vandaag met het mig apparaat op een hoger amperage toch nog maar eens geprobeert het scharnierpunt te lassen, deze keer is het geslaagt. Ook heb ik de verankering van de rempot goed gemaakt (deze paste niet op de puch-voorvork) door een dik stuk metaal met een gleuf erin erop te lassen. Goeie naaf erin gezet, er zat namelijk een snornaaf zonder olie in :o, stepjes dichterbij gemaakt, blokje ietsje beter afgesteld en CDI een betere plek gegeven.

Dit allemaal betekend in het kort dat hij nu zo goed als klaar is om getest te worden, morgen gaan we waarschijnlijk een testje doen 🙂

Martijnvanheerde
                              Donateur

Ga je het zitje nog bekleden?:lol

TimoO_
                                Donateur

@ Martijnvanheerde, misschien een stukje stof (nep-leer oid) erover met iets zachts eronder ja.

De eerste testritjes zijn al gemaakt. Wat jammer is, is dat het blok lekte en redelijk brak is afgestelt (toch) dus we hebben niet harder dan 75 kunnen rijden. Maar hij deed het op een snelheid van 75km/h nog goed hoor 😀 Dat is dus wel mooi nieuws.

Hier een filmpje:
                                  http://nl.youtube.com/watch?v=_B16WzyM8ZE

Hier trouwens een foto van de dikke las over het scharnierpunt 😛

Dit hier zit ook wel goed vast.

En nog een foto op aanvraag van Daan

15 berichten aan het bekijken - 121 tot 135 (van in totaal 229)
                                • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.