- Dit onderwerp bevat 228 reacties, 48 deelnemers, en is laatst bijgewerkt op 16 jaren geleden door BMW.
-
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
-
18 december 2008 om 11:11 #435788
Ow ik lees het net ja, wat erg zeg:( Maar ik zag alleen dat hij ging vallen nadat z’n stuur ging zwabberen.. die paal heb ik niet gezien. Je ziet hem trouwens ook niet vallen in dat filmpje dat ik heb gezien.
Is dit dat ongeluk? http://www.youtube.com/watch?v=LB06eXP_Vow&feature=related18 december 2008 om 11:26 #435789ja, dat is het ongeluk, Sil had die ook al gepost trouwens 😉
18 december 2008 om 11:33 #435790
RebelMaar kwam ook door de combo
kiesler frame
kiesler verlengset
kut voorvork
super dun velgjeecht niet omdat het een spaakvelg is
vespa is zowieso al dikker als het fietswieltje wat hij erin had.18 december 2008 om 11:55 #435791en wat denk je van dat stuur….
de spaakvelg is denk ik een goeie keuze. de wegligging verbetert er ook aanzienlijk op als het goed is, omdat de spaken functioneren als een soort van heel stijve vering.
ik ga hem gewoon eens testen. de snelheid rustig opbouwen en als hij niet stabiel aanvoelt moet ik iets anders proberen.
18 december 2008 om 14:10 #435794Gewoon je velgjes opnieuw strak opspaken.
In ’64 gingen ze ook gewoon met 50cc Kreidler 225 km/h over de opgedroogde zoutzee in Utah… Met spaakvelgen.
Weliswaar geen “sprinten” ofzo, maar het is onzin dat een spaakvelg per sé minder stabiel moet zijn dan een gietvelg.18 december 2008 om 15:51 #435797Maar er hoeft maar iets af te breken (een spaak) en dat ding
Gaat met een pk of 10 alle spaken wel kapot maken met een beetje onbalans van de spaken 😉Maar natuurlijk moet je het zelf weten, maar ik ben er geen voorstander van 🙂
18 december 2008 om 17:07 #435798spaakvelgen zijn ook echt slecht ja, daarom zitten er ook altijd spaakwielen onder crossers. Ik weet dat dit is omdat gietvelgen sneller breken ja, maar spaakvelgen zijn dus niet per definitie slecht
18 december 2008 om 17:51 #435804spaakvelgen van een crosser zijn ook weer heel anders dan vespa velgjes, deze zou ik niet durven te vergelijken hoor;)
kijken of crossvelgen na 20 jaar ook nog zo stevig zijn..18 december 2008 om 19:50 #435808Dat is het leuke van een spaakvelg Diac, je kunt hem altijd opnieuw… inderdaad!… Opspaken!!!
18 december 2008 om 20:02 #435809mooi project!!
k ben ook bezig met een sprintertje.spaak velgen staat bij deze cker mooier.
ik zit ook met de voor velg keuze wil eigenlijk voor de 4 spaker gaan maar dit staat niet bij mn citta achtervelg.
en met een citta voorvelg moet de voor vork weer aangpepast worden.
maar ik denk dat de gewone spaak velg het wel houd.groet rick
18 december 2008 om 20:51 #435812@ diac en Loek: je kunt ze inderdaa opnieuw spaken, volgens mij zijn spaakvelgen gewoon een goede keuze hoor, ze zullen misschien iets zwaarder zijn, maar sterk zijn ze wel hoor.
Verder wens ik de sprinters veel zucces met de opbouw van de sprinter, ik twijfel niet aan de kennis van jullie, dit zit namelijk wel goed bij jullie.
19 december 2008 om 16:51 #435833dankjullie wel 🙂 aan de kennis wordt wel nog steeds gewerkt hoor tvmierlo!
ik heb er wel vertrouwen in dat de spaakvelgen het gaan houden hoor. ik kijk ze nog een keer goed na op schade, hebben ze dit niet worden ze gewoon gebruikt en volgens mij gaat dat helemaal goedkomen! veel sprinters hebben spaakvelgen, en het is niet zo dat piaggio rotzooi produceert ookal is het voor een ciao 😉
@ street-ciao-horst: dankje 🙂 als ik naar jou eigenbouwprojectje kijk zie ik dat er nog heel veel werk aan zit. als je echt daar op hoge snelheden mee wilt gaan rijden, is er nog veel om aan te passen. maar wel mooi dat je ermee bezig bent
23 december 2008 om 23:27 #435949De laatste loodjes zijn gelegt:
– voorvork zit goed vast, spelingloos en stuurt soepel
– clip-on’s zitten goed vast
– goeie stepjes gemaakt
– tankje beun bevestigtOm het puntje nog op de i te zetten moet alleen nog het scharnierpunt worden gelast door m’n opa, maar dat tel ik even niet mee 😛
Mag ik jullie dus introduceren:

Morgen komt het blokkie van G-no’s ciao eronder, en dan is het niet lang meer of hij gaat de weg op!
Hier ons kanonshoofd (G-no)

En de maker op het sprintframe

Morgen waarschijnlijk weer een update
23 december 2008 om 23:55 #435950niet bang dat je broek of schoen tusse de spake komt ofzo :lol of bij een klein bultje je kop tegen het balhoofd haha.
vind het er wel allemaal vet uitzien! egt mooi gedaan.
word ook een lange bezinekabel gebruiken ^^24 december 2008 om 10:36 #435953Vet ding man!:D Ziet er echt raar uit als je erop zit:P Echt niet normaal hoe laag dat ding is.
-
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
- Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.