Vespa-Ciao.NL
:: Vespa AF1 Sprinter

Home Forums Perso’s Projecten Vespa AF1 Sprinter

• Dit onderwerp bevat 228 reacties, 48 deelnemers, en is laatst bijgewerkt op 16 jaren geleden door BMW.
15 berichten aan het bekijken - 61 tot 75 (van in totaal 229)
  • Gebruiker
    <i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>

TimoO_
    Donateur

mwah Luc Foekema zou het niet echt zo in elkaar zetten. ik in eerste instatie ook niet maar ik kan niet meteen aan een geheel zelfbouw frame beginnen, dat komt nog wel :thumb

maar voor een frame om echt mee te beginnen is het perfect!

TimoO_
      Donateur

Vandaag een aantal dingen gedaan:
        – scharnierpunt dichtgelast
        – zitje deels gemaakt
        – bevestiging aan de brug gemaakt
        – buisje voor de tank te vullen in het frame vastgelast

feuteus:

m’n vrije dag dus vrij nuttig besteed 🙂

lassen gaat al beter,soms leg ik vrij mooie lasjes. maar sommige dingen gaan gewoon minder, bevoorbeeld bij het scharnierpunt. ik krijg daar nauwelijks de lak weg dus het ging daar iets minder, maar het zit wel goed vast. misschien nog een keer over doen ofzo.

volgende keer maak ik het zitje af en werk ik langzamerhand naar het balhoofd toe.

TimoO_
        Donateur

ik kan nu officieel zitten 😀

redelijk recht ook nog

mooi toch 😀 nu de tank nog en dan begint het al ergens op te lijken. voor de tank wil ik eigk wel iemand vinden die kan tig lassen, gaat me heel veel afwerk werk besparen!

FonS
          Bijdrager

mooi 😉 wel erg smal, maar het is dan ook geen tour brommertje he

vraagje; is die achterband ook de maat die je uiteindelijk wilt gaan gebruiken? want een bredere band is meestal ook hoger, en dan kom je in de problemen met je zitje (dat probleem had ik bij mijn racer, alles paste netjes totdat ik de definitieve band op de velg legde, die was hoger en liep dus aan)

TimoO_
            Donateur

haha, lekker touren 😛

breder ga ik in ieder geval niet gebruiken, heeft bijna alleen maar voordelen met bochten maken en iets meer grip, wat ik waarschijnlijk toch niet nodig zal hebben. de snaar gaat eerder slippen dan de overbrenging. het grootste nadeel van zo’n dikke band is nog altijd het gewicht. het grip coefficient (verhouding maximaal mogelijke grip/verticale lading) zal waarschijnlijk niet veel veranderen met zo’n brede band vergeleken met een kleinere, omdat er al heel veel gewicht op het achterwiel komt te staan.

ik denk dat ik dezelfde maat band ga gebruiken. ik wou eerst een 2.25 (dit is 2.50) maar aangezien ik een cittavelg voor heb waar ik geen smallere band op kan zetten krijg deze band weer teveel grip 🙁 best jammer, kon ik veel gewicht mee besparen.

TimoO_
              Donateur

Er is weer ietsje verandering in de zaak gekomen; het balhoofd wordt (nog) niet verlast.

Waarom niet? het is aan twee kanten riskant, het kan natuurlijk stabieler (en veiliger) worden door het te verlassen. Maar aangezien mijn laskunsten nog niet super zijn kan ik dus ook een zwakke verbinding lassen waardoor het uiteindelijk kapot gaat.

Wat ik dus doe, ik zet er voor een grotere balhoofdhoek een grotere velg op (16 of 17 inch spaakvelg), achter blijft het hetzelfde. Aangezien het blok nog lang niet klaar is en ik toch genoeg tijd heb ga ik dus eerst zorgen dat hij zo goed in elkaar komt. Ik beun er een bravo tankje op, maak alle lassen goed, en zet alles goed vast. Als dit gedaan is komt er het Eurocilindro DEPS blokje van G-no onder, en hiermee gaan we testen hoe stabiel hij is op hogere snelheden.

Hier enkele foto’s, de spaakvelgen vind ik persoonlijk erg goed staan:

jordy
                Bijdrager

super vet jongens
                  kijk er echt al naar uit als hij klaar is;)

niceVespa
                  Bijdrager

gaat er steeds beter uit zien:thumb ga zo door;)

GTZ NV

diac
                    Bijdrager

echt vette shit8)

Edjuh
                      Bijdrager

Bravo tankje zal wel vet staan denk ik. Sowieso supergaaf ding hoor, chapeau.

Stepjes moeten wel naar achter denk ik.

Daan777
                        Moderator

gaaf ding:) Stepjes moeten inderdaad naar achter anders gaat het niet lekker zitten:P

TimoO_
                          Donateur

bedankt manne 😀

stepjes komen ook achteraan, wees daar maar niet bang voor 🙂 als ik nu m’n voeten op die staafjes zet, dan zit ik echt als een ineengevouwde vouwfiets…

als ik dit nu zie, denk ik dat het helemaal goed gaat komen met de stabiliteit.. zo niet, dan heb ik nog wel een backup plan of twee.

en Edjuh, de bravotank is waarschijnlijk niet permanent. als hij stabiel genoeg is maken ik er een andere tank op die mooi meeloopt met het frame.

speedbuxy
                            Bijdrager

Das idd erg mooi geluk qua model:thumb

TimoO_
                              Donateur

en dat voor een vouwfiets die er eerst ongeveer zo uitzag 😀 :

TimoO_
                                Donateur

Even een update

Afgelopen weken heb ik niet stilgezeten. Ik heb alle lasnaden goed gemaakt en een goede bevestiging voor de brug gemaakt. Het scharnierpunt wordt vrijdag door m’n opa met elektroden vastgelast.

Wat nu nog gedaan moet worden:
                                  voorvork goed vast maken (Puch Maxi balhoofdsetje regelen)
                                  stepjes maken, hoe ik dat precies ga doen ben ik nog niet helemaal achter :con als iemand ideeën heeft hoor ik het graag!
                                  goede clipons bestellen of die wat ik nu heb goed passend maken.
                                  misschien nog een stuurbegrenzing maken.

En dan eindelijk testen hoe die het wil doen!

Ik heb gister trouwens nog een mooie foto gemaakt van G-no die hem zat te testen 😛

15 berichten aan het bekijken - 61 tot 75 (van in totaal 229)
                                • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.