Vespa-Ciao.NL
:: Vespa AF1 Sprinter

Home Forums Perso’s Projecten Vespa AF1 Sprinter

• Dit onderwerp bevat 228 reacties, 48 deelnemers, en is laatst bijgewerkt op 16 jaren geleden door BMW.
15 berichten aan het bekijken - 46 tot 60 (van in totaal 229)
  • Gebruiker
    <i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>

.-{2F4OV}-.

Dat ziet er allemaal veelbelovend uit:o

Khoop egt dat jullie t lopend krijgen! Succes:thumb

hansieb
      Moderator

Leuke plannen hopelijk gaat die lekker lopen

TimoO_
        Donateur

hahah ja dan heb jij ook weer competitie he 😛 als dit goed loopt kan je je borst nat maken 😀

sieger
          Bijdrager

lijkt leuk:D
            hoop dat ie ook gaat lopen 😉

suc6:thumb

peter139
            Bijdrager

veel werk zeg.. wel mooi hoe jullie er mee bezig zijn. ga zo door!

Edjuh
              Bijdrager

Gaaf man, goed plan met die plaat, zit veel pas en meetwerk aan, lijkt me top om lopend te zien.

Cilinder is wel juuuuuuge! 🙂

erwinko
                Bijdrager

heb je al geprobeerd met dat durafix?
                  ik ben wel benieuwd of het goed werkt.

ik heb zelf ook zoiets, bijna hetzelfde.

die plaat solderen gaat nog een pittig klusje worden. het metaal moet heet gestookt worden tot 380 graden.
                  en als je een actyleen brander erop zet, wordt het heel snel te heet en gaat de soldeer koken en wordt het bros

TimoO_
                  Donateur

ik heb met de acetyleen brander geprobeert op een carter met een gat. het blijft goed zitten maar het carter smelt als je het effe te lang doet. dat betekend dat we heel snel zijn (dat betekend dus ook veel oefenen) of geluk moeten hebben dat we met de grote propaan brander het carter warm genoeg krijgen.

het kan dus wel maar het wordt niet gemakkelijk.

erwinko
                    Bijdrager

ik had een speed engine kleine carterhelft die ik lek had gevijld.
                      toen ging ik samen met mn broer het carter heet stoken (ieder een gasbrander, 1 boven 1 onder)

duurde best wel lang voordat het spul begon te vloeien.

barry
                      Donateur

Ziet er allemaal top uit gasten,mmar een kleine waarschuwing:
                        Pas op met dat solderen & heetstoken,dat er niets begint te trekken.Want dan kan alles overnieuw.

G-no
                        Topic starter

dat is juist het grote voordeel hiervan, er zal tijdens het solderen nauwelijks temperatuurverschil zijn in de carterhelften, waardoor dit een stuk veiliger te doen is. bij lassen breng je op 1 punt heel veel warmte in zodat er een groot temperatuurverschil in het carter is waardoor het krom trekt.

morgen ga ik maar eens beginnen de plaat pas te maken:)

TimoO_
                          Donateur

update 1e post :thumb even alles op een rijtje gezet. hope u like it!

Edjuh
                            Bijdrager

Geilheid, wanneer wordt het ineengebakken?

TimoO_
                              Donateur

de carters zijn op het moment weer bij Tim, we hadden een rekenfout gemaakt en er was te weinig afgefreest. dan moet er nog een manier gevonden worden om de plaat op een goede manier door te snijden en alles moet goed voorbereid worden (carters afwerken alles wegfresen, plaatje maken zodat de alu plaat ook een goed pasvlak gaat vormen). het zal in ieder geval nog wel effe duren, zeker tot de kerstvakantie denk ik, maar dan moet het tenminste al op iets gaan lijken.

morgen heb ik vrij van school dus dan ga ik lekker aan het zitje knutselen en nog wat oefenen met lassen!

Loek
                                Bijdrager

Netjes bezig 😀 Lijkt wel een beetje een Luc Foekema creatie dat frame :p

15 berichten aan het bekijken - 46 tot 60 (van in totaal 229)
                                • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.