- Dit onderwerp bevat 228 reacties, 48 deelnemers, en is laatst bijgewerkt op 16 jaren geleden door BMW.
-
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
-
17 april 2008 om 17:55 #429321
ziet er verdomd nice uit, kom binnekort weer eens polshoogte nemen in die knutselstal van jullie!:P
17 april 2008 om 18:53 #429323oei die tekening ziet er strak uit! Voor mooi citta velgje, achter mooie 10 spaker dan of zo’n zeldzame 12 spaker 🙂 dat lijkt tenminste beetje op elkaar 😀
17 april 2008 om 18:57 #429324Wow da’s echt leip. Ik ben beniewd wat het gaat worden!
17 april 2008 om 19:34 #429326Leip ontwerp kerel! Ben zwaaaar benieuwd hoe dat t gaat worden! Zal binnenkort als jullie wat verder zijn ook maar eens naar Limburg komen, moest sowiezo Gijs nog een keertje komen opzoeke daar
17 april 2008 om 20:12 #429327@ Lemon. is ook een 14 spaker, net zoals de cittavelg voor. dus das wel netjes :). nog mooie herrineringen aan ook. dat was de velg die G-no en ik uit een gedumpte CBA gehaald hebben in Italië (met vario).

nog een foto van G-no toen we lagen uit te rusten van de operatie, aan een haven bij het gardameer.
@ Hansieb: er is inderdaad niet meer veel vespa aan, behalve de carters, de krukas, de overbrenging (voor nu dan) en de velgen. misschien dat er ook nog een ciao voorvork op komt ;). en tja, we maken het ook niet echt om echt vespa te zijn. maar gewoon om een ramvet snel sprintertje te zijn!
@ Gijs, je moet echtwel nog een keer langskomen. de werkplaats ondergaat nu ook een make-over dus wordt een stuk chiller daarbinnen
is nu echt veel plaats gelukkig.voor de rest: we doen ons uiterste best 😀
17 april 2008 om 20:25 #429328Haha isz mooi, kan ik ook weer een x als he nodig is daar komen frutselen;p
17 april 2008 om 20:25 #429329Haha nightime burglars, ik heb grappig genoeg OOK zo’n velg uit Italie meegenomen, voor de vario en voor de velg zelf. Als ik nou net zo iets bouw kunnen ze gebroederlijk naast elkaar staan:)
Maar als je daarmee op de meeting gaat sprinten mag er geen boosterpoort in de vespacilinder zitten eh?
17 april 2008 om 20:42 #429330uhm.. we gaan ook niet met een vespacilinder racen. en we hebben 50,8 cc en een 30mm uitlaat (buitendiameter) dus dat gaat zoiezo al niet door 😛 scroll maar eens wat naar boven daar zie je een RV4 cilinder (van een AF1). die gaan we erop planten.
als iemand anders van het forum ook zoiest bouwt is wel vet 😀 ofja, zijn we wel weer een stukje minder orgineel.
17 april 2008 om 21:08 #429331ziet egt allemaal megavet uit 😀 😀 egt super 😀
ik wil hem int egt zien 😀
17 april 2008 om 21:29 #429332haha tim leuk, zo’n gered velgje 😀
18 april 2008 om 14:16 #429346Weet ik Timo, maar ik dacht dat jullie hiermee ook aan de 50cc race op de meeting mee zouden doen.
18 april 2008 om 15:30 #429349mwah, misschien es effe een raceje tegen Arvid z’n DR626 ofzo. en tegen n reedvalve :P.
20 april 2008 om 12:47 #429386mooi nieuws 🙂 de Durafix easyweld soldeerstaven zijn binnen. hiermee kan je aluminium solderen en daarmee gaan we extra vlees op het carter solderen (met stukjes alu). we hebben er 20 besteld, is genoeg voor een soldeerverbinding van 6 meter. we kunnen hiermee ook nog cartertjes mee fixen (als je een gaatje erin hebt) en nog veel meer, dus is altijd wel handig.
het tunen kan beginnen :duivel
20 april 2008 om 15:48 #429388yeah 😀
nice 😀
ik wacht op fotos van de voortgang, hopelijk gaat dit project sneller dan je andere projecten :p :haha
12 juli 2008 om 16:19 #431568nou na 83 dagen maar weer eens een update. plannen zijn gemaakt, we zullen nog wel eens wat problemen tegenkomen maar dat lossen we wel op. zoals het er nu uitziet gaat de zon schijnen.
we zijn afgelopen woensdag bij Tim langsgeweest, na een klote stuk rijden over de prachtige belgische wegen (uhum..). Tim die heeft een paar dingen voor ons gedaan die wij niet kunnen doen, omdat wij niet kunnen draaien en fresen en geen freesbank hebben. maar dit is het resultaat, tevens ook nog foto’s van de 47mm Malossi cilinder die we een tijdje geleden binnen gekregen hebben.

(Gat in plaat, made by Tim)

Carters made by Tim, hopelijk snappen jullie zo hoe we het zooitje in elkaar willen zetten moet natuurlijk wel nog een hoop weggezaagt, gefreest en gevijld worden maar dat zien jullie vanzelf wel

een mooie Simonini krukas gekocht van Tim, hij heeft ook de carters ervoor uitgedraait

voor degene die het nog niet helemaal begrijpen: carters zijn afgefreest op een freesbank zodat het helemaal recht is (heeel kleine afwijking misschien). daar gaan we die dikke aluminium plaat op solderen waar dus de cilinder inkomt, en de tapeindes. zo hebben we genoeg vlees om spoelkanalen te fresen en hebben we 4 tapeindes. de Simonini krukas is van zichzelf pen 10 maar nu zit er een busje in voor een 12 pen. hopelijk is het een beetje stevige krukas.
heb trouwens ook het ontwerpje effe wat scherper gemaakt

das wars 🙂 -
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
- Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.