- Dit onderwerp bevat 228 reacties, 48 deelnemers, en is laatst bijgewerkt op 16 jaren geleden door BMW.
-
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
-
15 april 2008 om 21:43 #429287
Voor de meeting moet die wel af he GNO ( si )
Trouwens past die tussen een frame enzo ? en wat draait zoiets qua toeren ? gaat dit wel goed op een vespa carter passen?
16 april 2008 om 07:38 #429289Ben benieuwd of het je gaat lukken.
Ik zou trouwens niet je carter 52mm maken, gaat hij door de tapeinden heen.Ik zou je cilinderhemd gewoon wat afdraaien naar bijv 48mm ofzo, of 46. dan past hij in std carter
46 Pinasco, Malossi RV, Schijfrem, Fox Vario
Gele Racefrikandel16 april 2008 om 10:43 #429290dit zou ik ook doen, want zit egt uber veel vlees op de cilinder, dus gewoonafdraaien die hap 😀
16 april 2008 om 14:22 #429293
.-{2F4OV}-.Jup cilinderhemd afdraaien is t beste;)
Voor 30 euro kun je t laten doen bij XSH
16 april 2008 om 16:02 #429294of gratis bij je opa 😛 hij moet alleen nog effe nadenken over hoe hij hem gaat spannen. hij kan opzich wel een 4 klauws spanner erin zetten, maar dat ding weegt 150 kilo dus dat is een verschrikkelijk werkje om dat erin te zetten.
nouja, in ieder geval, de cilinder wordt dus mooi afgedraait zodat ie in het cartertje past. er zijn ook al een aantal soldeerstaven bestelt. als we nou nog een stel alu blokjes kunnen vinden kan G-no ook aan de slag.
ondertussen ben ik bezig met het tankje. we gaan natuurlijk geen km’s met de sprinter rijden dus komt er maar een klein tankje op. jullie zien nog wel hoe dit eruit komt te zien.
er komen trouwens ook wat veranderingen in het plan. we willen om het nog een beetje vespa te houden het meest brakke onderdeel van een vespa op de sprinter te zetten: de voorvork. deze past er zó in en hij is al lekker kort. ik moet alleen nog kijken hoe ik die clip-on’s dan precies ga maken (want een normaal ciao stuur gaat natuurlijk niet. maarja, ik weet zoiezo niet zeker of dat doorgaat omdat we dan ook speciale bandjes moeten gaan vinden (2.25 – 12) omdat we een cittavelg erin willen.
ook moeten we nog wat plannen voor de achterbrug maken. of er komt een Si brug op maar omdat dit erg zwaar, lelijk en niet zó stevig is moeten we nog kijken wat we daarmee doen.
ontwerpje komt er zo aan. 🙂
16 april 2008 om 17:41 #429295Die cilinder is nu een 42mm slag. Als je daar 43mm van maakt is het magische “50cc sprinter” er al vanaf.
Dan kom je echt wel flink boven de 50cc uit.16 april 2008 om 17:50 #42929750.8cc, das echt flink meer dan 50cc:con Daar gaat het toch niet om…. Het gaat er toch om dat er een AF1 cilinder op een fucking vespa blokkie gebouwd gaat worden wat echt een hele opgave is 😀
AW50-4t | 13.13 | Gianelli Citypower | 3.2Nm@6000rpm | 3.0pk@6700rpm
Home made engine dyno16 april 2008 om 17:58 #429298
!Japieoh!_!Ciao!Tof project!:)
Dit ga ik zeker volgen!
Jullie gaan het carter dus niet aanpassen(wel de inlaat en poorten off course:P) maar de cilinder?
Een SI brug is wel chill om te gebruiken omdat de inlaat dan ook niet in de weg zit met dit frame! maarja ik wacht nog wel even op de ontwerpen van Timo!Gaan jullie trouwens ene ophoogplaat gebruiken ofzo? ivm de slag?
Ziet er goed uit 🙂
16 april 2008 om 17:59 #429299Ja, dat klopt Arvid, maar je zou in princiepe nooit kunnen mee doen met een sprint in de 50cc klasse.
16 april 2008 om 17:59 #429300klopt helemaal arvid;)
als ik het 50cc blokje af hebt komt er btw een 2e blokje met een 74cc polinicilinder:) maar daar zijn we nog lang niet, nu nog woorden omzetten in daden:D
@ loek, er is geen 50cc klasse, als we gaan sprinten gebeurt dat in de automatenklasse waar je maximaal 80cc mag hebben. dit blokje is eigenlijk ook aleen maar om te kijken of alles wilt lukken, daarna komt er een 74 polini op:)
ik ben btw net bij timo geweest, en het ziet er echt al leuk uit en we hebben al heel wat leuke dingen bedacht:)
16 april 2008 om 18:13 #429301Tof project mannen!
Ziet er erg goed uit!
Vind het wel spannend zo’n af1 cilinder op een vespa blokkie:)
Heeft iemand op het forum hier dit al eerder gedaan?
Btw zou ik de Si achterbrug niet gebruiken, die weeg zo veel, dat zou zonde zijn omdat je al zoveel uitspaart met je frame, dan hoort er in mijn ogen ook een lichte achterbrug bij:)
mss een ideetje om er zelf eentje te vervaardigen uit alluminium bv?
16 april 2008 om 20:25 #429304daar zat G-no ook al aan te denken ja, een brugje uit alu bouwen. met een goede constructie (moet ik waarschijnlijk effe overleggen met Arvid) moet dit sterk genoeg zijn, en verrektese licht! als ik voor de rest allemaal licht materiaal erop zet moet het net niets wegen.
het enige wat flink wat weegt is het metalen frame, maar dit is zo groot nog niet. en de brug maakt dan ook een gróót deel van het gewicht uit. dus als dat uit alu gemaakt kan worden moet echt super zijn 😉
17 april 2008 om 17:33 #429318hier het ontwerpje:

dit is wel niet met ciao voorvork, omdat ik nog niet zeker weet of we die erop gaan bouwen.
zitje wil ik wel ongeveer zo gaan maken. tank is al bijna af en wordt gewoon recht i.p.v. met zo’n ronde vorm achter.
er kan natuurlijk wat afwijken van het ontwerp, maar dat zien jullie dan wel 😉
zeg maar wat jullie ervan vinden 😀
17 april 2008 om 17:34 #429319Tof maarja weinig echt ciao’s meer aan vind ik.
17 april 2008 om 17:48 #429320er staat ook 50cc sprinter, niet 50cc ciao sprinter..:con
het gaat zich erom dat het een vespa blokje is -
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
- Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.