Vespa-Ciao.NL
:: Vespa AF1 Sprinter

Home Forums Perso’s Projecten Vespa AF1 Sprinter

• Dit onderwerp bevat 228 reacties, 48 deelnemers, en is laatst bijgewerkt op 16 jaren geleden door BMW.
15 berichten aan het bekijken - 211 tot 225 (van in totaal 229)
  • Gebruiker
    <i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>

RiPe
    Bijdrager

Leuk dat je er nog mee verder gaat :thumb

Je hebt echt lekker veel vlees nu 🙂 maar zit de cilinder zo niet een beetje te laag?

TimoO_
      Donateur

Cilindertje heeft geen abnormaal heftige poorterij of iets dergelijks, maar het is wel heel wat anders als een Vespa cilindert! Poortoppervlak is gewoon vele malen groter en je hebt een fatsoenlijke spoeling (ook uitlaatpoort).

@ Richard, G-no heeft het opgemeten en doorgegeven aan de frezer dus ik ga ervan uit dat hij niet te laag zit. Ofja, zit misschien net wat te laag maar niet veel iig, ophogen gaat altijd he!

G-no
        Topic starter

Dat cilindertje zit perfect erop! Met een dikke pakking heb je netjes een deck van 0.

RiPe
          Bijdrager

Ok netjes 😉
            Wel ff een andere blokophanging verzinnen of niet?

Martijnvanheerde
            Donateur

Volgens mij zit er al een nieuwe;) Een getapt gaatje op het alu blok.

Edjuh
              Bijdrager

Ik kan niet wachten tot dit beestje leeft : -)

Loek
                Bijdrager

Hoe gaan jullie het blok nu monteren dan?
                  Als je de Vespa blokophangpunten kwijt bent is je voordeel er toch van af?

TimoO_
                  Donateur

Welk voordeel Loek?

speedbuxy
                    Bijdrager

Das een hele mooie basis om in te hakken:thumb
                      Ben benieuwd wat de toekomst hiervan gaat brengen.
                      Want mooi allround slag krukje erin en wat mooi uithakken en je het keuze zat qua mooie cilinders:thumb

BMW
                      Bijdrager

TimoO_ :
                        Welk voordeel Loek?

Loek denkt (denk ik) dat je ophangpunten van je blok nu door je spoelers gaan heenlopen. Maar je hebt daarvoor getap zoals ik zie.

heb je trouwens die aluminium blokjes met epoxy vastgezet?

TimoO_
                        Donateur

In die blokjes alu waren al gaten getapt, dat hebben wij dus niet gedaan. Wij gaan een andere ophanging gebruiken maar dat zien jullie nog wel.

Het aluminium is eerst vastgesoldeert met durafix staven en daarna epoxy eromheen gedaan.

@ Andree, ik ben ook heel benieuwd! Hopelijk geeft het een beetje vermogen, en vooral, hopelijk blijft het in elkaar zitten 😛

BMW
                          Bijdrager

TimoO_ :
                            In die blokjes alu waren al gaten getapt, dat hebben wij dus niet gedaan. Wij gaan een andere ophanging gebruiken maar dat zien jullie nog wel.

Het aluminium is eerst vastgesoldeert met durafix staven en daarna epoxy eromheen gedaan.

@ Andree, ik ben ook heel benieuwd! Hopelijk geeft het een beetje vermogen, en vooral, hopelijk blijft het in elkaar zitten 😛

Okey:thumb
                            Volgens de durafix-commercials is het sterker dan het origineel, dus dat zou moeten goedkomen:)

TimoO_
                            Donateur

De blokjes zitten echt goed vast, krijg je er niet snel meer vanaf. Goed spul vind ik 😀

TimoO_
                              Donateur

Gaten geboord op de freesbank op school. Wat was me dat een gedoens om dat cartertje ingespannen te krijgen.

Vervolgens nog een nokje proberen te draaien voor in een rotor te persen, maar dit was helaas mislukt.

Er word voor een auflussung gezocht.

sjlabbie
                                Bijdrager

Hoe ga je dit doen mit het vliegwiel? Komt er een binnerotor onsteking op?

15 berichten aan het bekijken - 211 tot 225 (van in totaal 229)
                                • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.