Vespa-Ciao.NL
:: Vespa AF1 Sprinter

Home Forums Perso’s Projecten Vespa AF1 Sprinter

• Dit onderwerp bevat 228 reacties, 48 deelnemers, en is laatst bijgewerkt op 16 jaren geleden door BMW.
15 berichten aan het bekijken - 181 tot 195 (van in totaal 229)
  • Gebruiker
    <i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>

hansieb
    Moderator

Netjes, kleurtje ziet er goed uit!

Snaartje is alleen wel een beetje dood aan het gaan.

>>kruin-ritsjerd<<

ik heb m op de meeting gezien en hij staat zeker zeer goed in z’n lak, alleen idd jammer dat ie wat minder liep:thumb

TimoO_
        Donateur

hansieb :
          Netjes, kleurtje ziet er goed uit!

Snaartje is alleen wel een beetje dood aan het gaan.

haha nee, hij is alleen een beetje in de rui 😛 winter is bijna voorbij he…

Tom ciao

ja, hij was idd erg mooi :thumb
            en zijn er nog vorderingen met het blokje? 😀

jordy
            Bijdrager

de sprinter zag er echt mooi uit
              geil kleurtje:D

ArvidW
              Donateur

Dat ziet er ineens heel anders uit:| Het ziet er erg goed uit 😀

Echt stom dat ik niet direct op de meeting naar de sprinter ben komen kijken, heb hem amper gezien:|

In 2010 staan jullie op Jubega?

AW50-4t | 13.13 | Gianelli Citypower | 3.2Nm@6000rpm | 3.0pk@6700rpm
                Home made engine dyno

SpeedDemon
                Bijdrager

Hoe kom je aan dat grafiekje eigenlijk?

TimoO_
                  Donateur

@ Tom Ciao: Dankje! En nee, jammer genoeg nog geen vorderingen met het blok. Maarja hopelijk gaat G-no eens actie ondernemen!

@ Jordy: Ik vind et kleurtje ook echt super!

@ Arvid: Ja ziet er inderdaad stukken anders uit. Ik kan me nog iets van jou herrineren, wat ik me bedacht onder het schuren.

ArvidW :
                    Maby nog een kleurtje erop, dan lijkt het meer een eenheid ipv een combinatie van onderdelen 😉

Maarja, 2010 op Jubega… Misschien als het echt wat word met de AF1 cilinder, en met een beter frame. Maar zelfs dan is het alleen maar meedoen voor de lol en om de vespa een beetje op te schoppen!

@ SpeedDemon: De resultaten van de GPS meting in exel gezet. Mooi hé 😀

effe ps., het spuitwerk is van G-no, ik heb de nodige uurtjes staan schuren en plamuren. Wat een godverrededommes klotewerk, maar het resultaat mag erzijn!

PoliniCiao
                    Bijdrager

Hij zag er erg mooi en apart uit gisteren.

Goed bezig!

TimoO_
                      Donateur

dankje 😀

TimoO_
                        Donateur

Een tijdje geleden nog een paar foto’s gemaakt, maar nu pas geupload.

Ook ben ik ben weer even bezig geweest met een (prototype) brugje te maken. Dit is het uiteindelijk geworden. Ik ben eerst zo dom geweest om de kokers bij de vario op dezelfde ‘hoogte’ als de snaar de lassen, dit was dus niet echt zo slim :bloos

Ook nieuwe handles en handvaten binnengekregen! 😀

Wat is er trouwens met die brug.. Nou ik hoopte met die constructie een lichtere brug te maken, en dat zal uiteindelijk ook wel lukken bij m’n nieuwe versie. En wat er ook mooi aan is, is dat er een ciao snaar op kan, maar toch de lengte heeft van een Si brug.
                          Ook een reden waarom ik die constructie gemaakt heb is om die blokophanging te testen voor mijn volgende sprinter (die ik aan het ontwerpen ben aan de hand van mijn profielwerkstuk). Zoals het er nu uitziet is het met 4mm dik plaatstaal goed te doen, zie ook het doorlopen van het ‘3e ophangingspunt’ naar de andere kant van de brug (eerste foto even uitvergroten).

Binnenkort maar eens een tweede versie bouwen 😀

Loek
                          Bijdrager

Lekkere kleur! Ziet er goed uit, maar toch blijf ik het een gevaarlijk ding vinden met die 100mm naafjes…
                            Ik zou wel iets van geslachtsdeelbescherming erop zetten.

gido-vespa

ik had van G-no gehoort dat jullie er mee bezig waren om er een 24mm carb op te doen en ik was wel beneuwd hoe ver jullie daar mee zijn en wat voor spruitstuk jullie er voor gebruiken?
                              en ik was benieuwd hoe hard hij nu loopt met vario?

gr gido

G-no
                              Topic starter

als je van ons hoort dat we met iets bezig zijn kun je over het algemeen nog wel ff wachten:P het spruitstukje zou een stage 6 membraanhuis voor peugeot worden.

RiPe
                                Bijdrager

Nu heb je eigenlijk een compleet zelfbouw frame, er komt ook een andere cilinder op, het enige is de overbrenging en de carters die nog van vespa zijn, waarom geen schakelbak als kers op de taart? 😛

als je nou een af1 cilinder op een vespa blok onder een ciao legt is het veel vetter naar mijn mening, gewoon een zelfbouw power blok dat ook nog past. Maar dit is al geen vespa meer, dus is het eigenlijk een beetje een beperking aan het worden dat je nog een vespa blokje gebruikt 😕

Maar het is zoiezo wel lagge als het echt ziekelijk hard gaat lopen natuurlijk, uiteraard 😉 en dan kun je altijd dat blok nog onder een ciao/citta gooien voor de grap 😀

succes met het project :thumb

15 berichten aan het bekijken - 181 tot 195 (van in totaal 229)
                                • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.