Vespa-Ciao.NL
:: Vespa AF1 Sprinter

Home Forums Perso’s Projecten Vespa AF1 Sprinter

• Dit onderwerp bevat 228 reacties, 48 deelnemers, en is laatst bijgewerkt op 16 jaren geleden door BMW.
15 berichten aan het bekijken - 151 tot 165 (van in totaal 229)
  • Gebruiker
    <i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>

HELLRAISER
    Bijdrager

Daan777 :
      dan zal het wel goed zitten ja:P, maar wtf 105 met zo’n (dikke? ja toch?) setup? lijkt me niet echt veel als je met een aerox al over de 110 gaat met een stage6 racing’kie.

Een s6r is dan ook net ffkes bruter dan een D.E.P.S. dus dat is niet gek.

Heel netjes ziet er goed uit.

reiniero
      Bijdrager

haha ik dacht dat die stepjes een wheelie-bar waren:P

maar ding ziet er echt wel vet uit, mooi gedaan :thumb:

TimoO_
        Donateur

Die RS is inderdaad 105 km/h GPS gemeten, maar hij kan nog wel wat harder hoor, hij is nog niet perfect afgestelt volgens mij.

@ Reiniero, jammer genoeg is het geen wheeliebar 😛 volgens mij ga je dat voorwiel niet snel omhoog krijgen.

Toenet trouwens de pakkingen van het membraan allemaal vernieuwt, die lekt dus hopelijk niet meer. uitlaatje heb ik er ook wat beter onder gelegt (wel nog steeds met beunmateriaal, koperdraad :P) en demper iets beter vastgemaakt (ook beun maar dat maakt niets uit). Ook hb ik de kop er effe vanaf getrokken, en G-no’s depsie ziet er nog pico bello uit, zal die blij mee zijn 😀

Daan777
          Moderator

@hellchaiser: Ik had het over de setup van die RS.

Je moet ook maar eens gaan toppen met je sprintertje timo:)

TimoO_
            Donateur

Ben ik vanmiddag gaan doen Daan. Heb iets over de 80 (GPS) gereden met poelie 80 en bromvertanding.

Klinkt niet hard, maar het blokje kan wel echt retehard, dat kan ik je wel vertellen. Als je hier vario op zet, dan ben je een kogel. Misschien leuk om de tijd eens te meten van dat ding met vario over 150 meter.

In ieder geval, over de 80 met poelie 80. Nu maar eens een poelie 65 kopen met snaar, en dan kijken of ik hem wel over de 90 gejaagt krijg.

Nog een paar foto’s gemaakt toen ik was nt wachten op een nieuwe poelie 80, die wat erop zat was doorgebroken.

Ik doe er 15 seconde over om van 5 km/h naar 80 te gaan. Grootste versnelling: 5 m/s^2, gemiddelde versnelling: 1,4 m/s^2 (per seconde 5km/h harder).

G-no
              Topic starter

mooi timo:) jammer dat ik er nie bij was:(

ArvidW
                Donateur

Echt racer-stijl zonder een demper rijden, groot gelijk heb je, het is ook echt een racer 🙂

Maby nog een kleurtje erop, dan lijkt het meer een eenheid ipv een combinatie van onderdelen 😉

AW50-4t | 13.13 | Gianelli Citypower | 3.2Nm@6000rpm | 3.0pk@6700rpm
                  Home made engine dyno

TimoO_
                  Donateur

haha ja die demper heeft G-no ooit es kapot gemaakt, daar kan je nu 100 meter mee rijden en dan valt ie er vanaf. dusja, zonder demper dan maar.

een combinatie van onderdelen :lol er komt zeker nog een kleurtje op hoor. maarja zoals je weet is hij nog lang niet af, maar we zijn al verder dan andere projecten van ons.

Bartjee
                    Donateur

Ja eindelijk een projectje waar tenminste een beetje leven in zit:P Maar hoe lang duurt het sprint blokje nog?:D

TimoO_
                      Donateur

dat mag je wel zeggen Bart. en tja het sprintblokje, dat moet je eerder aan G-no vragen, ik vind ook dat ie es op moet schieten (hij is echt n luie flikker :pest)

G-no heeft een week geleden een kelkje gepakt voor z’n blokje. Vandaag heb ik daar het hebo luchtfilter vóór geknutselt en de airbox eromheen gebouwt, met een “spons” vóór de gaten erin. Ook zit nu de cannon eronder, dat zal ook wel een paar km/h schelen gokken we. Sproeier 86 erin gezet, misschien een beetje aan de grote kant, morgen maar eens aan een 82 of iets dergelijks proberen te komen.

Om G-no nog even gerust te stellen, cilinderkopje heb ik er ook vanaf gehaald en cilinder ziet er nog goed uit. Paar veegjes erin maar niets van krassen of dergelijke.

Jammer genoeg nog geen poelie 65 trouwens, is wel bestelt, maar zondag gaan we toch nog even naar de testweg. Ben bezig er vario op te zetten, daarmee word het wel een pretpakketje denk ik. Misschien eens de tijd meten over 150meter.

Heupfullie gaat ie weer wat sneller!:D

TimoO_
                        Donateur

heb nu vario erop gezet, en het is echt een beest. foto’s en filmpjes komen in de namiddag. gas geven met je band op het beton en hij begint toch nog maar effe een burnout te maken 😀

TimoO_
                          Donateur

Bartjee
                            Donateur

Super vet :thumb

speedbuxy
                              Bijdrager

Begint idd steeds vetter te worden:thumb
                                Mooi donker geluidje ook8)

ArvidW
                                Donateur

Zoo, die boekt hem goed hard weg:D

Hoeveel weegt die sprinter nu btw ?

AW50-4t | 13.13 | Gianelli Citypower | 3.2Nm@6000rpm | 3.0pk@6700rpm
                                  Home made engine dyno
                                15 berichten aan het bekijken - 151 tot 165 (van in totaal 229)
                                • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.