Vespa-Ciao.NL
:: VesbaS CiaoS

Home Forums Perso’s Projecten VesbaS CiaoS

6 berichten aan het bekijken - 16 tot 21 (van in totaal 21)
  • Gebruiker
    <i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>

VesbaS
    Topic starter

@zevenenergie Ze is zeker wat te kort gekomen! Gelukkig maar dat ik er voor d’r ben dan  🙂 Ik heb geen vet gebruikt, dat ga ik nog wel even proberen! Maar ik weet ook zeker dat de kabel net te groot is/was want na het vijlen past hij wel al veel beter.

Broodje warm vlees, broodje bakpao, rollen door de stad op m'n Vespa Ciao
      VesbaS perso hier!

AA-T
      Sleutelbeheerder

Het “afstellen” van je koppeling zal geen effect hebben op de kleur van je bougie 😉 met strakkere veertjes rij je enkel met een hoger toerental weg.

Het is altijd fijn om de puntjes goed afgesteld te hebben, maar als de bougie nu al te licht van kleur is kan ik bijna wel met zekerheid zeggen dat je blokje een grotere sproeier wil 🙂

VesbaS
        Topic starter

@aa-t Haha ja dat snap ik maar dan zit ie inderdaad even wat hoger in toeren voordat de koppeling aangrijpt dus trekt ie ook wat makkelijker door op lage snelheden. En te licht is de bougie niet per se, alleen wat lichter dan wat ik normaal zie. Hoeft geen probleem te zijn maar de tijd zal het ons leren zegt men dan 😉

VesbaS perso hier!

AA-T
          Sleutelbeheerder

Te arm rijden is nooit goed, maar de tijd zal het leren  😛 😆

VesbaS
            Topic starter

Vandaag ben ik vrij dus ik was weer lekker aan de knutsel. Ten minste, dat was totdat ik er achter kwam dat ik wéér een onderdeel van jmpb heb dat niet past… Ik was van plan om de vorkbussen te vervangen maar toen ik eenmaal op het punt was waar ik de bussen kon vervangen kwam ik er achter dat de binnendiameter van de nieuwe bussen ruim 1mm te groot is. Zie foto’s:

Buitendiameter dragende bus:

Binnendiameter oude bus:

Binnendiameter nieuwe bus:

Zoals duidelijk te zien is passen de nieuwe bussen zelfs slechter dan de uitgelubberde oude bussen. Zijn de afmetingen van moderne(re) Ciao vorkbussen anders? Dat lijkt me haast niet want zo’n verschil zal niks toevoegen aan de rijervaring of veiligheid… Hebben jullie ook vaak het probleem dat onderdelen besteld bij jmpb niet passen? Ik zal het probleem ook bij jmpb voorleggen en afwachten of en wat ze er aan kunnen doen…

VesbaS perso hier!

AA-T
              Sleutelbeheerder

Heb geen slechte ervaringen met JMPB. In het geval dat er wel iets verkeerd is gegaan zijn ze tevens erg bereid om tot een oplossing te komen. Even mailen dus :thumb

Je kan overwegen om een Vorkrevisieset Vespa Ciao Klein aan te schaffen, dan zit alles in 1 pakket en lijkt het me dat het wel op elkaar moet passen.

6 berichten aan het bekijken - 16 tot 21 (van in totaal 21)
              • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.