:: Verzuipen na schoonmaken Carburateur
-
Hooi!
Vanmiddag heb ik mijn 12/10 Dellorto Carburateur en Malossi Luchtfilter schoongemaakt met wat rem reiniger. Het foam gedeelte heb ik niet aangeraakt, en niet gespraid van het luchtfilter.
Nu is na 5/10 minuutjes rijden het probleem dat hij bij volgas en wat hogere touren begint te stotteren. Net alsof hij is verzopen. Dan maakt hij gewoon geen touren meer als ik gas geef. De vlotter had ik ook perongeluk losgeklikt, maar die heb ik weer terug geklikt. Het voelt wel alsof ie ietsjes meer speling heeft. Het bakje om de float is soms ook een beetje nat na rijden.
Nu heb ik mijn oude luchtfilter er weer opgezet, en een 53 sproeier i.p.v. een 54. Maar dat heeft niks verbeterd.
IK HEB EEN TECHNO CIRCUIT UITLAAT.
Is het probleem dat ik mijn carburateur heb gesloopt? Of de flotter die kapot is? Toen ik nog constant reed met de techno, malossi filter en 54 sproeier was de bougie wel zwart. Maar dat ging toen goed. Totdat ik de carb dus had schoongemaakt vanmiddag.
Ik heb ook een beetje remreiniger op de bougie geknoeid, maar de vespa start wel nog gewoon perfect. Dus dat zou het toch niet kunnen zijn?
Nu heb ik morgen stage om 07:00 dus ik denk dat ik om zeker te zijn even alles terug zet naar origineel, incl de sproeier en dat ik dan hoop dat hij morgen goed loopt, want ik kan nu niet meer testen.
Ik weet gewoon echt niet wat het probleem is… Heb ik de carb gesloopt? de bougie? de vlotter? Ik snap het niet. Eerst reed hij perfect. En nu heb ik hem schoongemaakt en boem… problemen.
Ik hoop dat iemand me kan helpen!
Groetjes,
Luuk
WimBijdrager
Aangezien remreiniger niet echt iets kapot kan maken en alles voor het schoonmaken nog goed was, ga ik er van uit dat je ergens iets niet goed in elkaar hebt gezet. Zit de vlotternaald wel weer goed op z’n plek?
Zou gewoon alles weer even demonteren en rustig weer opbouwen.
Ik ben nieuwschierig of dat filtertje nog in dat Malossi filter zit. Ik had namelijk eens dat ik het schoongemaakt had met Dasty en dat er niets van het schuim overbleef.
Ik denk dat je even je carp eraf moet halen en kijken hoe dat nu zit met dat vlottertje. Misschien is het lek geraakt en dan gaat hij veel te rijk lopen en dat zou het stotteren verklaren.
Als je terug gaat naar een standaard filter, moet er een kleinere sproeier in.
- Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.