Vespa-Ciao.NL
:: verzekeringsplaatje?

Home Forums Algemeen Brommers algemeen verzekeringsplaatje?

4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
  • Gebruiker
    <i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>

engeltje
    Topic starter

Nou is het al weer een tijdje geleden dat ik brommer reed, maar ik lees zo af en toe iets over verzekeringsplaatjes. Hoe zit dat tegenwoordig? Ik weet dat brommers nu een kentekenplaat hebben en toen deze net kwam was dat voldoende. Van de verzekering hoefde je alleen de papieren bij je te hebben. Moet er tegenwoordig behalve je kentekenplaat ook nog een verzekeringsplaatje op of worden deze 2 termen door elkaar gebruikt?

Leovince
      Bijdrager

?Wa?T??? Minder??R? vr??aagtekens graag???????????????????????????

edit:
        btw, er is nu gewoon een blauwe of gele kentekenplaat. Die staat gekoppeld met je frame zodat je die niet op een andere ciao kan zetten. En het kenteken staat ook op jouw naam dan.

ArvidW
        Donateur

Je hebt nodig om legaal op de openbare weg te mogen rijden:
          – Kenteken & kentekenpapieren (overschrijvingsbewijs hoef je niet bij je te hebben)
          – Verzekering WA afgesloten op kenteken van je brommer (verzekeringspapieren moet je ook op zak hebben!)
          – Bromfietsrijbewijs of autorijbewijs (zelfde pasje, alleen kruisje staat op andere plek, ook op zak hebben)

Hoe kom je aan een kenteken voor je brommer als je brommer dat nog niet heeft: Brommer opnieuw voor 150euro laten keuren bij het RDW (werkend licht, bel, niet te hard enz) en dan nog voor 30euro papieren en plaat aanvragen.

Of natuurlijk gewoon een brommer kopen die al wel een kenteken heeft.

AW50-4t | 13.13 | Gianelli Citypower | 3.2Nm@6000rpm | 3.0pk@6700rpm
          Home made engine dyno

engeltje
          Topic starter

sowieso kijk ik voor een brommer die al kenteken heeft.
            Maar er is dus eigenlijk niets veranderd. M’n oude heeft ook nog een kenteken gekregen.
            Ging me er puur om dat er nog steeds over verzekeringsplaatjes werd gesproken.

4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
          • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.