Vespa-Ciao.NL
:: Verzekering oldies

Home Forums Algemeen Nieuws Verzekering oldies

11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)
  • Gebruiker
    <i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>

Gruijterman
    Topic starter

Hoi

Hier de gruijterman

FF een opmerking

Als ik het goed heb begrepen betaal je als je een Oldie heb minder verzekering

Maar ik heb zoveel kentekenbewijzen gezien die allemaal 2005 er op hebben staan

Hoe kan dat nou, want de echte bouwjaren staan er niet bij, en er word dus altijd teveel verzekeringspremies betaald

eidos
      Donateur

Op 1 september 2005 is het kenteken ingevoerd. Dit betekent dus niet dat het bouwjaar van je brommer dit ook is.

Als je bij de verzekeringsmaatschappij een verzekering voor je oldtimer af gaat sluiten moet je het bouwjaar opgeven wat je aan de hand van je framenummer’s of onderdelen mits origineel (Bijvoorbeeld velgen) kunt aflezen.

Gruijterman
        Topic starter

Oh ik weet nog niet hoe het gaat op deze website

FF voorstelluh

Gruijterman Purmerend 63 Jr

Pas sinds 2 jaar weer begonnen met Brommers ( auto verkocht, te duur, brommertjes lukt nog net !!! )

Nou ik kwam er achter dat ik mijn brommertje liet keuren in A dam

Ik had al veel kentekenbewijzen voorbij zien komen ( heb voor de Vespatjes ongeveer 6 spartametten versleten ) en op alles stond 2005 !!!!

Met die keuring ging de keurmeester het framenummer invoeren, en toen kwam er uit dat het een Vespa Grillo is bouwjaar 1990

Maar deze komt dus nog niet in aanmerking voor korting Oldies Verzekering

Maarrrrrrrrrrrrr ik heb ook nog een Piaggio Bravo die zeker weten wel ouder is dan 24 jaar, waarschijnlijk 30 jaar oud

En daar wil ik toch als het kan een Oldies verzekering voor afsluiten

Maar ja als ik daar nu weer een keuring ala 150 euro moet gaan doen gaat het niet opschieten

Misschien is er dus een andere manier om via frame nummer en of anders achter het bouwjaar te komen

Helios
          Bijdrager

Misschien heb je hier iets aan? :
            http://www.vespa-ciao.nl/forums.php?m=posts&q=13609

How-To om te kijken uit welk jaar de Vespa komt.

Gruijterman
            Topic starter

Nou, kan er nog niet wijs uit

Daarom maar even dat Frame nummer op gezocht

Frame nummer ???? het is geeneens een ingeslagen nummer

Het is een zilverkleurig plakplaatje

Wat stom zeg

het frame nummer is ZAPC…………2

Inmiddels het Hoofdkantoor Vespa Nederland gebeld

Een zeer vriendelijke Belgische dame heeft mijn gegevens genoteerd en ik word terug gebeld als ze wat weten

hansieb
              Moderator

Hebben we het hier over het framenummer van de Bravo? Die staat inderdaad op een plaatje maar als het goed is ook in je frame. Bij mijn Superbravo zit het nummer op een uitsparing iets boven je luchtfilter (op het frame dan).

Verder zie topic -> [url]/forums.php?m=posts&q=9660[/url]

Heb de mijne een tijdje terug ook laten schouwen en op oldtimer kenteken gezet. Volgens mij betaal ik iets van 34 euro per jaar.

Gruijterman
                Topic starter

Het klopt

Net gekeken

Het ingeslagen framenummer correspondeert met het nummer op het zilver plakplaatje

Maarrrr geen letter er achter

hansieb
                  Moderator

Welke letter heb je het over? Op het plaatje staat specifiek welk type uitvoering het is.

Gruijterman
                    Topic starter

Op het plaatje staat Piaggio en C S P N

NL-L-0095
                      dB(A) – min 1

Engine C 20 T M

VC20100

47R-0056593

E3 in een rondje

Made in China

Gruijterman

hansieb
                      Moderator

Wat ik me kan herinneren is dat de letters B A L K gebruikt zijn voor brommers (45km/h).

Gruijterman
                        Topic starter

Hallo

Hier nog ff de Gruiterman

Het hoofdkantoor van de Vespa heeft mij gebeld en het zal een brommer moeten zijn van tussen de jaren 1980 en 1990

Een precies jaartal is niet meer te achterhalen

Sorry, maar ik kan niet ontdekken hoe ik weer een nieuwe topic moet starten

Ik heb de volgende vraag

Heeft, of is er iets bekend om op mijn Vespa Grillo of Piaggio Bravo een autonoom ( met een aparte accuutje )

clignatuur (richtingaanwijzer ) en eventueel remlicht te monteren

Dan denk ik aan onderdelen van een sloop brommertje of misschien is dit wel te bestellen ergens

Wie weet wat

11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)
                        • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.