Home › Forums › Algemeen › Brommers algemeen › Verzekerd op iemands anders naam rijden
- Dit onderwerp bevat 10 reacties, 6 deelnemers, en is laatst bijgewerkt op 13 jaren, 11 maanden geleden door niemand.
-
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
-
12 april 2012 om 20:20 #167336
Ik heb een vraag:
Mag je op een brommer rijden die nog verzekert is op iemands anders naam.Ik wil nog een brommer kopen en hier mee naar huis toe rijden (8 km) maar vroeg me af of hij nog steeds verzekerd is als hij overgeschreven is op mijn naam en ook geschorst is.
Of vervalt de verzekering na schorsing?
Dan zou ik hem later nog kunnen laten schorsen en er toch meer naar huis rijden.
Graag iemand die hier ervaring mee heeft of veel verstand van de regels hier over.
Gr. Adriaan
12 april 2012 om 20:54 #175384zodra je hem schorst mag je er niet mee op de openbare weg komen, of ie verzekerd is of niet.
bij overschrijving is dit een ander verhaal, het voertuig is in dat geval verzekerd totdat de verzekering is opgezegd.wel ff aan de verkoper vragen wat hij er van vind dat je op “zijn’ verzekering naar huis rijdt, mocht er wel wat gebeuren 😉
12 april 2012 om 21:06 #174442Ja dat snap ik dat ik dat eerst even met hem moet overleggen.
Maar dan koop ik de brommer gewoon en probeer ik te regelen dat ik er mee naar huis kan rijden en dan pak ik een andere brommer en rij even naar het postkantoor om hem te laten schorsen.
Bedankt !
12 april 2012 om 22:24 #175328Zodra het kenteken is overgeschreven kun je niet op ”zijn” verzekering rijden, moet je persoonlijk gelijk regelen per foon of vervoeren natuurlijk, ja ok of gewoon rijden, maar gebeurt er wat ben je NIET verzekerd.
12 april 2012 om 22:31 #174639Voor die 8 km zou ik gewoon naar huis rijden denk ik.
Grijpskerke is volgensmij geen drukke stad, zo klinkt de naam in ieder geval niet:D13 april 2012 om 05:29 #173838Hahah nee Grijpskerke is een klein rustig dorpje, het enige na deel is dat ik dwars door een (wel wat) drukkere stad moet. Dus ga er even over na denken of ik ga rijden, als ik ga rijden zoek ik wel even een mooi weggetje binnendoor
13 april 2012 om 09:54 #175415xinix :
Zodra het kenteken is overgeschreven kun je niet op ”zijn” verzekering rijden, moet je persoonlijk gelijk regelen per foon of vervoeren natuurlijk, ja ok of gewoon rijden, maar gebeurt er wat ben je NIET verzekerd.dit klopt niet,
mijn zus werkt bij de verzekering en zegt dat zolang de andere de verzekering niet opzegt, de verzekering uit moet keren bij een ongeluk.je hoeft je dus geen zorgen te maken zolang de brommer verzekerd is 😉
13 april 2012 om 10:03 #175287Dat klopt dus wel, het is nu gewoon als met een auto, overschrijven en het voertuig staat op jouw naam vanaf het tijdstip van overschrijven, de verkoper heeft een vrijwaring en de verzekering van de verkoper betaald nada uit als degene gaat rijden onverzekerd in op dat moment zijn eigen voertuig. Je zit nu gewoon een broodje aapverhaal op te hangen en daardoor kunnen mensen in grote problemen komen, in de tijd van het vz plaatje was het anders.
lol in moet zijn op ….in dit geval.
13 april 2012 om 17:38 #175186Ik schrijf de brommer morgen pas over en ga er vanavond al om.
Dus dan lijkt het me allemaal geen probleem, toch bedankt iedereen die even wou helpen.Gr. Adriaan
13 april 2012 om 17:45 #175277en wanneer krijgt die andere persoon zijn vrijwaringsbewijs???? ga je morgen weer op en neer??
13 april 2012 om 23:26 #175184Even rustig aan, ik heb alles geregeld en dat vrijwaringsbewijs komt netjes bij de vorige eigenaar terecht.
Mag slotje op
-
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
- Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.