Vespa-Ciao.NL
:: Vervuiling vario

Home Forums Techniek Vario Vervuiling vario

9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
  • Gebruiker
    <i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>

Anoniem

Heren,

Ik word gek van mijn vario, Ik moet em om de twee weken schoon maken omdat ie anders niet meer varieert.
      Heb een nieuwe achtervario gemonteerd, een nieuwe gates snaar, maar alles lijkt erop dat de malossi voorvario gewoon rotzooi aanzuigt. het is dan net of er een normale poelie op ligt zo slexht trekt ie.

setup:

50cc athena
      13/13 dellorto/spaco @ 57
      90mm achterkoppeling imitatie JMPB
      malossi voor vario
      citypower
      overbrenging 1:11

Als ik het geheel demonteer en schoonmaak is er niets meer aande hand.

hulp aub, gr stefanovitch

dieseltank
      Bijdrager

rij je met een dichtekap?
        het is geen achtervario maar je koppeling.

V-snaar nog goed? (13mm breed) geen versleten randen.
        komt er geen olie uit je naaf?

is het meer dat er troep komt of dat het allemaal vettig is?

eidos
        Donateur

Waarschijnlijk loopt je snaar ergens tegenaan. Of klappert hij teveel tegen je trapas door een te losse spanning.

De rotzooi moet ergens vandaan komen! Kijk ook naar de bevestigings punten aan de binnenkant van je kappen. Die slijten soms ook helemaal weg en kan dus ook rotzooi veroorzaken.

Anoniem

Nou,

@dieseltank

mijn naaf lekt niet en is helemaal goed, de snaar is gloednieuw en de koppeling van achter ook.
            Ik rijd met dichte kappen.

@eidos

Goede tip, ik zal eens in mijn kappen kijken of er iets versleten is.
            Is het misschien een idee om een originele bravobrug te monteren met de originele snaar?

gr stefanovitch

Javad
            Donateur

Wat is een originele snaar, bestaat die ?
              Op een Bravo brug met Citta kappen slijt de snaar ook op je ophangpunten van de kappen aan.

<3 Thunderstone
              Check mijn perso!

Anoniem

ik bedoel de juiste maat snaar van malossi, ik heb ook originele bravo kappen voor deze brug

gr stefanovitch

Martino
                Moderator

Ik heb de ervaring dat viezigheid niet zulke ernstige vormen aan neemt met het wel of niet varieren van de vario.

Misschien dat je vario of variobus wat braampjes krassen of andere gebreken heeft waardoor de vario minder mooi over de bus glijd? Of dat de passing hiervan wat ruim is.

Anoniem

Vario is pas een jaar oud en de passing vertoond geen speling. Ik vind het vreemd dat alles weer normaal werkt als ik de boel schoonmaak.

mvgr stefanovitch

Anoniem

Vario is pas een jaar oud en de passing vertoond geen speling. Ik vind het vreemd dat alles weer normaal werkt als ik de boel schoonmaak.

mvgr stefanovitch

9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
                    • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.