Vespa-Ciao.NL
:: Vervangende uitlaat (zonder al te hoge top!)

Home Forums Techniek Opvoeren Vervangende uitlaat (zonder al te hoge top!)

8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
  • Gebruiker
    <i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>

Ruud-je
    Topic starter

Hallo,

Voor mijn Vespa SI (snor) ben ik opzoek maar een andere uitlaat, de huidige is namelijk aan z’n einde.
      Ik zoek een origineel ogende uitlaat welke niet te veel lawaai maakt en waardoor mijn brommertje niet al te hard gaat lopen (40 Max?)

Mijn set-up bestaat uit
      Brom blok (niet bewerkt)
      50cc DMP vervangingscilinder
      12/7 carb
      Poelie 95
      Brom/snorklok (heb beide liggen, tips welkom voor welke te gebruiken)

Wat zijn mijn wensen (redelijk tegenstrijdig):
      -Stil
      -Een lekker koppel
      -Een lage top (35-40 Max, blijft een snorbrommertje)

Ik had al wat gezien, maar geen idee wat nou goed is aangezien deze brommertjes vrij nieuw zijn voor mij.

Mvg

freddy k
      Bijdrager

Ruud-je
        Topic starter

Deze was ik idd altegen gekomen. Graag zou ik van jullie wat advies hebben over welke ik het beste (of sowieso niet) kan nemen.
          De standaard “oud model” valt voor mij al af.
          De gianelli heeft wel wat met dat schildje, maar een van die andere 2 is ook prima voor mij, alleen schelen ze wat qua prijs.
          Dus graag jullie advies 🙂

Martino
          Moderator

Deze topics al doorgelezen?

http://vespa-ciao.nl/forums.php?m=posts&q=34408

http://vespa-ciao.nl/forums.php?m=posts&q=25933

Je kan wel stellen hoe beter de prestaties hoe harder het geluid. Van alle origineel uitziende uitlaatjes produceerd de Giannelli Original power het meeste kabaal. De Sito’s zijn een stukje stiller. De Sito’s schelen niet alleen qua prijs, maar vooral in de voorbocht. Degene met een dikkere buis maakt wat meer lawaai maar presteerd ook wat beter.

Ruud-je
            Topic starter

die heb ik gelezen, maar word er niet echt wijzer van.
              iets harder rijden vind ik geen ramp(liefst wel onder de 45), als ik maar wat koppel heb en geen hoop lawaai.

welke van de 3 uitlaten (standaard oud model valt af) is volgens jullie dan de beste keuze?
              ze schelen qua prijs namelijk wel wat van elkaar dus er zal vast kwaliteit verschil in zitten

Dylan
              Donateur

Ik zou voor de Gianelli citypower gaan ( met roostertje), ideale pasvorm, kwaliteit, niet te veel geluid en een max top van 40 op een snor ciao met snornaaf

( aangezien de Sito citypower uitverkocht is )

DarkMagician6
                Bijdrager

Ik ben het niet met Dylan eens. Ik heb zowel een Sito als een Giannelli en ik vind dat de Giannelli maar een kabaal maakt, vooral in vergelijking met de originele uitlaat. De prestaties verschillen niet zoveel uit mijn ervaring, maar ik vind dat de Sito toch echt wel een prettiger geluid maakt. Verder is de uitlaat klem van de Giannelli gewoon rommel. (Ik had hem al dol bij de eerste keer monteren.)

Als er geen haast voor is zou ik gewoon wachten totdat deze weer beschikbaar is:
                  http://www.jmpbonderdelen.nl/vespa-ciao-si/motordelen/vespa-ciao-uitlaten/uitlaat-sito-vespa-si-boss-22mm.html

Martino
                  Moderator

Zie mijn verkooptopic. Gezien de Citypower aldaar precies is wat je zoekt.

8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
                  • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.