Vespa-Ciao.NL
:: Vervangen van demperwol Simonini?

Home Forums Techniek Problemen oplossen Vervangen van demperwol Simonini?

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Gebruiker
    <i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>

Martino
    Topic starter

Vandaag wilde ik even snel mijn demperwol van een Simonini Proline vervangen, maar dit ging verre van “even snel”.

Eerst de popnagels doorgeboord om vervolgens de demperhuls er van af te kunnen schuiven. Dit is juist het probleem, het gaat nogal stroef. Eigenlijk helemaal niet. Dit schijnt wel vaker zo te zijn bij Simonini dempers, maar misschien dat iemand nog tips heeft dit los te krijgen?

Ik heb zelf al met een hamer op de huls lopen slaan, maar hierdoor kreeg je alleen maar beschadigingen.
      Ook het heet stoken had niet veel zin. Kwam 1mm speling op maar blijft onmogelijk de demper los te halen?

Morgen wil ik eens proberen om ijzerdraad door de gaten vast te zetten en dan met mijn hele gewicht aan de uitlaat te sjorren totdat de demperhuls eventueel los komt. Dus iemand die dit probleem eerder heeft gehad en kunnen tackelen?

-RobinvS-
      Bijdrager

Ik ben ook nog steeds opzoek naar een oplossing voor dit probleem, is het al gelukt?

Tonni
        Moderator

Ik heb het al bij jouw Cali gehad Maarten.
          Volhouden en met gepast geweld en geduld werken, dan moet het uiteindelijk wel lukken?
          Ik was er destijds ook een half uur mee zoet voor ik de huls los had..

I came, I saw, and I forgot what I was doing...

Martino
          Topic starter

De aanhouder wint altijd natuurlijk, maar de uitlaat licht er nog steeds zo zielig bij. Ik zal toch nog eens een poging moeten wagen, maar de al reeds geschiede pogingen hebben mij al meer dan een uur gekost. Ik wil deze Simo ook wel even langs brengen in Appingedam…;)

-RobinvS-
            Bijdrager

Heb hem nu dus eindelijk los, scheurt de huls een stuk door :((

Jelle
              Moderator

Ik heb dit toentertijd ook alleen voor elkaar gekregen met behulp van mijn vader…

Zooitje wd40 erin spuiten en dan 1 man de demper de ene kant op draaien en de ander het uitlaat gedeelte de andere kant op draaien.

Succes verzekerd…

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
              • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.