Home › Forums › Techniek › Problemen oplossen › Vervangen van de buitengaskabel?
- Dit onderwerp bevat 7 reacties, 4 deelnemers, en is laatst bijgewerkt op 13 jaren, 1 maand geleden door brent.
-
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
-
12 februari 2013 om 09:32 #211018
Hallo,
Ik heb een vespa SI
waarvan de gaskabel vervangen moet worden, de buitenkabel is kwijt 😛Is er iemand die dit voor een normale prijs wil doen voor mij?
ik heb er namelijk niet veel verstand van en als ik het ga doen
kost dit me meer tijd dan ik heb. Ik weet ook niet waar ik deze kabeltjes kan halen
de binnenkabel lijkt me universeel, maar het zwarte rubbere kabeltje eromheen niet.Ik woon in Eindhoven (stratum)
kan hem ook langs brengen.Met vriendelijke groet,
Bas
12 februari 2013 om 09:43 #236009het rubbere kabeltje kan je gwn in de fietsen winkel halen zelfste als het rubbere van je fiets
12 februari 2013 om 09:45 #235003Oke thnks!
dat is dus dezelfde maat.Is het makkelijk om de cabarateur eraf te halen?
of moet ik mijn SI dan helemaal opmaken
wiel eraf enzo…12 februari 2013 om 09:49 #223751neen en zoon gas kabel haal ik altijd in een grasmaaier winkel normaal moet de carbu er niet alleen het schuifje er uit halen en monteren maar dat kabeltje
12 februari 2013 om 10:14 #218104Oke, daar moet ik dus gewoon bijkunnen als de treeplanken eraf zijn
12 februari 2013 om 10:20 #234701je wiel hoeft niet eruit.
nodig: schroeven draaier kruis en plat, een fijn tangetje en goede zin1 tree planken eraf
2 binnen kabel van de gas haak halen (op de carb)
3 trek de kabel eruit (frame)
4 draai de schroef onder het handvat los (die knelt de kabel)
5 trek kabel eruit (handvat)dan
1 nieuwe kabel weer door het frame doen naar de gas haak
2 haak de kabel in
3 zet de stel schroef waar de buiten kabel in valt op de helft 4 kijk of de buiten kabel op de juiste lengte is (moet soms worden ingekort)
5 kabel op lengte? doe dan de binnen kabel door het handvat (hij moet dus weer door het schroefje)
6 knel de kabel op het handvat goed vast draaien 7 na het knellen geef je volgas en knip je de binnen kabel af (die is meestal veel te lang)
( 8 ) eventueel de speling eruit halen door middel van die stel schroef op de carbDe budget beun tjoener: geen geld is te duur of het werkt nog niet
Link naar Mijn collectie / Projecten.12 februari 2013 om 10:25 #231096yo thnks!!
lijkt erop dat ik dit toch zelf kan haha 😛
ga het vanavond proberen!aan het einde van de buitenkabel zitten toch metalen blokjes met gaatjes
kunnen deze er af en erop als ik hem moet inkorten?12 februari 2013 om 17:51 #232399Bij een nieuwe kabel zit er eentje opgeklemd, de andere zit er los bij. Dus als je de buitenkabel moet inkorten, kun je daarna zelf het tweede dopje opklemmen (gewoon even inknijpen met een tang).
Koop in ieder geval altijd een nieuwe binnen- en buitenkabel. Met een gebruikte gaskabel wil je echt niet werken, met een nieuwe kun je Ritze’s instructies aanhouden.
Als voorbeeld, universele gaskabel: http://www.q-parts.nl/catalog/product_info.php?cPath=80_81&products_id=993
-
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
- Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.