Vespa-Ciao.NL
:: Vervangen v snaar

Home Forums Techniek Mechanisch Vervangen v snaar

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Gebruiker
    <i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>

Huib
    Topic starter

Dag allen,

Vandaag de kappen losgehaald om alle troep eens weg te poetsen en kwam tot de volgende constatering:
      20190727_153028
      Lijkt er op dat de v snaar begint te scheuren?

Verder heb ik de volgende v snaren reserve liggen (gekregen bij het kopen van mijn brommer op marktplaats):
      20190727_152825
      Lijkt me dat ik gewoon opnieuw de optibelt SK spz 1024 lw kan gebruiken uit bovenstaande afbeelding?

Moet ik de v snaar vervangen en hoe moet dat?

Groeten,
      Huipie!

Martino
      Moderator

In jou geval is deze te vervangen gezien ze dezelfde maat hebben. Ik gebruik altijd een schroevendraaier welke ik tussen snaar en poelie steek. En wanneer je de brommer aanloopt de snaar er tegelijk vanaf wipt.

V-snaar erop zetten soortgelijk als een ketting. Voor bij de koppeling zit hij er al omheen  en dan vervolgens een beginnetje maken en de snaar er deels omleggen en door de brommer naar voren te bewegen de snaar erop te draaien als het ware.

Huib
        Topic starter

Yes, bedankt.
          Met z’n tweeën gedaan en was een eitje!

Senne Christiaens
          Bijdrager

Hallo, mij lukt dit niet, nog andere tips om de v snaar en de poeli er af te halen?

Pastoortje
            Bijdrager

Je kunt de v snaar ook vervangen door de koppeling van de motor los te draaien. Dit is het gedeelte waar de riem omheen zit die het geheel aan de motor verbind. Zet een schroevendraaier tussen de koelvinnen en het frame zodat de motor niet kan draaien en draai met een sleutel 13 de krukas moer los. Nu kun je de koppeling naar je toe trekken en komt het geheel los. Let goed op de oriëntatie van de koppelingsring die onder de koppeling zit, opstaande rand naar je toe! Hoop dat dit iets helpt

Je moet ergens beginnen
            5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
            • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.