Vespa-Ciao.NL
:: Vertigo Perso

Home Forums Perso’s Projecten Vertigo Perso

15 berichten aan het bekijken - 106 tot 120 (van in totaal 152)
  • Gebruiker
    <i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>

Anoniem

Ik heb alles passend. Hij loopt alleen niet lekker, hij trekt kut op en bij 20 km/h maakt hij wisselende geluiden;

43DR Evo, 12/12, sp. 64. Ook vind ik de cilinderkop behoorlijk heet na 200 meter rijden, ik brandde mijn vingers aan de bougie. Kleur is zwart. Ik heb expres een grotere sproeier. Wat moet ik doen?

Florian
      Moderator

Hey Jelmer,

Maak eens een filmpje, dan kunnen we het een stuk beter constateren.
        Genoeg olie door de benzine?

speedbuxy
        Bijdrager

Kop en cilinder worden altijd gloeiend heet dus daar zou ik me niet te druk over maken.
          Zolang je bougie niet grijs of licht grijs is zit je altijd goed.
          Voor de rest zeg ik hetzelfde als florian filmpje zou zeer handig zijn om een goed oordeel te kunnen geven:thumb

Anoniem

Ik rijd mix 😉 Ik zal na hw-begeleiding ff een filmpje maken.

JosW
            Bijdrager

De filmpjes, eerste is voordat we er een nieuwe luchtfilter in zetten. De tweede is met nieuwe luchtfilter, stukken beter.

Anoniem

Hij loopt, en hoe! Dikke pokkeherrie. Het lag weer aan de luchtfilter, na een tijdje herkende ik het geluid. Ik heb hem nog niet getopt want de weg was niet lang genoeg. Morgen maar wat benzine halen en er groene of blauwe trekveertjes in drukken.

pepko
                Donateur

hoe rijd de proma? (buiten de herrie om dan)

Anoniem

Ik heb de boost nog niet mogen meemaken, dat merk ik morgen wel. Een 50cc met homoet trekt me er tot 40km/h wel uit…

speedbuxy
                    Bijdrager

Je 1e filmpje is een overduidelijk geval van een te grote spoeier.
                      2e filmpje hoort idd een stuk beter, maar dat zal door het filter komen die wat meer lucht geeft en dus automatisch de spoeier op een juister niveau legt.
                      Mocht ie morgen op top nog wat beginnen te pruttelen zoals in het 1e filmpje zou ik een slagje kleinere spoeier erin doen.

Anoniem

Vandaag een stukje gereden en hem vol opengetrokken, getopt op 69,3 km/h. Volgensmij zit er wel meer in, maar toen had hij opeens helemaal geen kracht meer en viel hij stil, kwam er rook bij m’n cilinder weg, ik snel de kappen eraf, ff laten afkoelen en met 30 km/h naar huis gesukkeld. Ik zal zo ff de bougie checken.

Poelie 70
                        12/12 spr. 64
                        Standaard elec blok
                        Std. cilinderkop
                        Hittegraad 7 bougie.
                        Proma CC

Iemand ideeën?

Edit:

Bougiekleur is net iets donkerder dan koffie-met-melk
                        Ook vind ik dat het blokje na 15 minuten afkoelen nog steeds heel erg heet is, ik heb me alweer gebrand aan de bougie.

JosW
                        Bijdrager

Stond je brommer nou net op m’n oprit?

Anoniem

Yep

Edit; Mijn carters zijn ook gloeiend heet…

Martino
                            Moderator

Is je pakking er misschien niet tussen uit geklapt/gescheurt. Of een warmlopertje?
                              Ik hoop op iets zoals het eerste voor je. De topsnelheid is wel een goede aanwinst.

Anoniem

Ik denk eerder een warmloper, daarna deed hij het weer prima. Ik maak me wel zorgen om de hitte die vrij komt, ik kon mijn carters niet eens aanraken…

Lennaert
                                Sleutelbeheerder

alle koel kapjes erop gedaan?

15 berichten aan het bekijken - 106 tot 120 (van in totaal 152)
                                • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.