- Dit onderwerp bevat 151 reacties, 30 deelnemers, en is laatst bijgewerkt op 12 jaren, 2 maanden geleden door Guido.
-
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
-
9 januari 2011 om 19:56 #467307
dit is denk ik het verkeerde seizoen om je brommer te verkopen 😉
ik denk dat in de lente/zomer zo’n felgekleurde brommer beter verkoopt.succes met de ciao in de toekomst.
m.v.g. pepko
9 januari 2011 om 20:15 #467308
AnoniemTsja, het probleem is, dat ik maar 2 Vespa’s mag hebben, naast mijn oldtimer-Tomos. Die Tomos wil ik houden, dus er moet een Vespa de deur uit. Dat is de SI geworden, gewoon omdat hij zo groot is. Ik heb liever iets kleiners. De zwarte ciao gaat er binnenkort ook vandoor, als ik klaar ben met mijn examens heb ik hem niet meer nodig om naar school te tuffen, maar daarmee wacht ik nog even.
9 januari 2011 om 20:46 #467311Vertigo :
Na een tijdje niks gedaan te hebben, toch maar even een update. Mijn SI staat in de verkoop. Ik stap toch weer over op Ciao. Dit wordt mijn tourbrommer.Hier komt een 43mm DR EVO-blokje onder.
Ook wil ik er een A35 vork in. Metallic rood met chroom.
Eerst maar eens de SI zien te verkopen, dan nog een leuke ciao zoeken, en men hebbe een tourbrommer.
Jij verkoopt je Si om vervolgens een Ciao te kopen en te gebruiken als toerbrommer?:lol kan je beter je si houden…
9 januari 2011 om 20:51 #467313
AnoniemMaar een SI is zo groot 😀
En voor die ciao heb ik trouwens leuke plannetjes ^^ Dat zou niet bij een SI passen, of ik zou in het frame moeten choppen…15 januari 2011 om 15:31 #467500
AnoniemUpdateje:
Ik heb mezelf een brander gescoord:

Meteeen even de carters uit elkaar getrokken en de inlaat uitgeveild:

Verder kon ik het ook niet laten om mijn carters verder te bewerken, alvast een beginnetje:

Maandag ga ik bij Steven langs om zijn 43mm DR EVO-bewerkte carters te lenen als voorbeeld voor de mijne.
15 januari 2011 om 17:02 #467502Vond je dat prettig werken? Ik zou een rond freesje gebruiken, wat ook langer dan deze is(meer steun). Want het ziet er vrij grof uit en dat heeft veel met de frees te maken denk ik. Nu kan je wel mooi afwerken met vijlen en schuurpapier.
Die gekleurde frezen(steentjesachtig) werken erg soepel en gelijkmatig. Ze slijten snel, maar als je goedkope haalt(action) is dat geen punt. Deze metalen snelfrezen gebruik ik zelf alleen voor het groffe werk.
15 januari 2011 om 17:18 #467503
AnoniemIk gebruik een combinatie van die, een ronde en een met een lang schuurvlak. Deze freesjes komen btw bij een tandarts weg, ideaal!
Ik zal dat binnenkort bij de Action kijken, thx voor de tip!
EDIT: Kan ik ook gewoon niks aan het grote carterhelft doen qua frezen? Ben namelijk bang dat ik er doorheen ga…
15 januari 2011 om 18:45 #467514
AnoniemHehe, iets te enthousiast… Ben dor mn kleine carter heen gegaan. Iemand omg. Groningen die vloeibaar aluminium heeft?
16 januari 2011 om 02:15 #467527hey jonge slimmerik in plaats dat je even een dagje wacht op mijn voorbeeld carter, verpruts je het door zo zelf bezig te gaan.
Daarom gaat het aanbod mijn cartertje te lenen als voorbeeld ook van tafel, ga je how to maar gebruiken als voorbeeld.uitgevijld schrijf je trouwens met I J
16 januari 2011 om 10:32 #467529
AnoniemSorry, enthousiasme won het van verstand…
16 januari 2011 om 11:00 #467531Het is een wonder dat ik NIET door me carter ben heen gegaan van mijn Citta met de steentje die Edjuh al aanraden !
die dingen vraten letterlijk door het aluminium heen als lunch !16 januari 2011 om 17:47 #467553Vertigo :
Hij doet het wel gewoon, maar ik denk dat het aan de koppeling ligt…blijft je choke misschien hangen?
29 januari 2011 om 15:17 #467913
AnoniemVandaag klein carter van Florian binnengekregen =)
Ben er meteen mee bezig geweest, even een booster verder doortrekken i.v.m. het hemd. Daarna schoongemaakt en in elkaar gebrand.

Nu nog even een tapeindesetje en hij is klaar.
Is het misschien ook slim om het hemd van mn DR EVO te bewerken?
29 januari 2011 om 15:45 #467916Als het hemd van de DR dat boostertje blokkeerd is het inderdaad handig om het hemd aan te passen. of natuurlijk de booster verder in het carter doortrekken.
Sluiten de carters mooi op elkaar over?
29 januari 2011 om 15:47 #467917
AnoniemDe carters passen alsof ze voor elkaar zijn gemaakt, Ik zal nog even kijken of ik wat aan het hemd doe, alleen als dat echt veel effect heeft, want dat doe ik natuurlijk liever niet…
-
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
- Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.