- Dit onderwerp bevat 151 reacties, 30 deelnemers, en is laatst bijgewerkt op 12 jaren, 2 maanden geleden door Guido.
-
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
-
3 oktober 2010 om 19:08 #464722
AnoniemVandaag tourtje rond het paterswoldsemeer, was heel leuk.
Eindelijk weer een stukje verder gekomen met de SI, achterwiel zit in de brug en het blokje ook. Ik had nog even een vraagje aan jullie allemaal:
Gerarduz raadde mij de 43mm AR aan, deze is op JMPB 80 euro, ik heb niet zoveel zin om er zoveel in te steken, dus heeft iemand nog een leuke suggestie of heeft iemand nog een leuke cilinder+zuiger en toebehoren liggen, please tell me ^^
3 oktober 2010 om 19:14 #464723Ik kan wel een nieuwe Dr evo (65cc) voor je regelen? 60 euro kosten die krengen volgens mij.
En anders gewoon een 2e handse, dat wordt dan wss ook een dr want een 2e hands AR zie je bijna nooit.3 oktober 2010 om 19:24 #464724
AnoniemIk hoef niet echt een hoge top te hebben, gewoon een lekker toercilindertje met veel kracht. Hoeveel kost het als je die DR ook nog laat bewerken? Wat zijn de prestaties daarvan dan i.c.m. 13/13 en leo krul?
3 oktober 2010 om 19:27 #464725Dat bewerken ligt natuurlijk aan de persoon die hem voor je bewerkt. maar als je niet echt een hoge top wil met je die dr zwz niet bewerken.
Anders ga je voor die 70cc creco is 44 euro. je carters uitveilen, carter bewerken voor de creco. alleen moet je dan wel een andere zuiger hebben want de slotjes lopen niet goed. ik heb die cilinder ook liggen en ga binnenkort even kijken of de slotjes van de K-star zuiger wel goed lopen.
3 oktober 2010 om 19:31 #464726
AnoniemDan moet ik mijn carters gaan aanpassen, bij een 43mm hoeft dat niet. Misschien als ik ooit een keer een beunblokje heb dat ik carters ga aanpassen. Ik weet niet hoe dat bij een DR zit met slijtage, hoogtoerig/kracht, geluid e.d.
3 oktober 2010 om 20:32 #464731die creco is een 43 MM! dus dan hoef je de caters niet aan te passen, hij bedoelt de inlaat vijlen en de spoelers enzo doortrekken.
3 oktober 2010 om 22:58 #464732Als je opzoek bent naar een nieuwe cilinder die er prijs/technisch het beste uit de bus komt. Denk je al snel aan de DR evo, maar er is wat mij betreft een nieuwe speler op de markt en dat is idd de creco.
DR evo = 69,-
creco = 56,50 (cilinder 44,- plus 12,50 voor een ander k-star zuigertje(speedbuxy))Standaard zal de Dr evo wat meer rpm leveren als de creco/avionic/proma, maar deze laatste is gewoon netjes afgewerkt en niet veel langzamer maar zal onderin wat meer power hebben.
Ook een optie is om voor een 2ehands cilindertje te gaan van bijvoorbeeld Polini of Alfaerre. Deze zijn in mijn ogen net even wat beter dan bovengenoemde cilinders en ook nog eens wat sneller, bredere powerband.
4 oktober 2010 om 10:16 #464739Word er bij de creco geen zuiger geleverd? Of is die zuiger gewoon slecht?
4 oktober 2010 om 10:24 #464740Bij de creco wordt wel degelijk een zuiger geleverd .
Alleen deze zuiger is een standaard 43mm vervangingszuiger
met alleen een opening voor de bovenste 2 spoelpoorten .Daarbij loopt er volgens mij een zuigerveerslotje door een
spoelpoort .Correct me if i’m wrong gentlemen .
Verder is het een nette kit met goede afwerking .
Ik ga deze week een blokje bouwen om te proberen wat de prestaties zijn .4 oktober 2010 om 10:28 #464741Heb met de 43mm Olympia gereden, poorten zien er ongeveer hetzelfde uit, en die rijd heerlijk. Goede cilinder voor als je met poelie rijd, want heeft lekker veel kracht onderin
4 oktober 2010 om 11:24 #464744
AnoniemIk zag dat je een 43mm Olympia te koop hebt. Misschien leuk om hiermee te beginnen?
In dat geval heb ik wel interesse ^^7 oktober 2010 om 20:57 #464841
AnoniemVandaag de voorvork gemonteerd.
Verder ook de 43mm Olympia cilinder+zuiger gemonteerd, klopt het dat hij het ronddraaien van de krukas, er een hijgend geluid uit de cilinder komt?
8 oktober 2010 om 06:18 #464847Dat zal het aanzuigen zijn, een goed teken.
10 oktober 2010 om 19:53 #454993
AnoniemVandaag, al balend dat ik niet mee kon touren, bezig geweest met de SI:
Sorry voor de donkere foto’s, maar mijn telefoon heeft geen flits.

Gedaan:
43mm Olympia blokje eronder gehangen, groot gedeelte in elkaar gezet.Ik was behoorlijk zat van alle kabels, dus heb ik een schakelaar gemaakt in plaats van decompressie.
Tips zijn altijd welkom!
10 oktober 2010 om 21:22 #464910Heb je nou een ciao/citta koplamp op je SI. Dit zal ik wel eens wat beter willen zien op een foto of van dichtbij?
Mee kunnen touren had met je ciao ook niet echt gekunt vanwege de snelheid. Alhoewel de organisator zelf als enige op de roller ook de 1kw niet haalde. 🙂
Voor het volgende tourtje ben je in ieder geval klaar straks met je nieuwe 43mm blokje.
En leg hier anders eerst je Leo krul uitlaat onder. Deze presteert echt niet zo verkeerd zal je merken. En dan kun je ondertussen rustig naar een nieuwe uitlaat zoeken. -
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
- Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.