- Dit onderwerp bevat 151 reacties, 30 deelnemers, en is laatst bijgewerkt op 12 jaren, 2 maanden geleden door Guido.
-
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
-
12 juni 2011 om 17:36 #487513
AnoniemUpdate!
De Ciao loopt nog steeds heerlijk met de DR Evo, bevalt me prima, maar ik moet nog eens een mix-blokkie uitveilen.
Dit jaar gaat de Ciao Mix helemaal uit elkaar, aangezien hij niet meer in de beste staat is(de mensen die dit gezien hebben kunnen dit denk ik wel beamen)
Ik dacht zelf aan de kleurencombo wit-zwart-rood.
Wit frame
Zwarte velgen/kappen
Rood velglintOok komt er een Gianelli Fire deze kant op.
Ik wil voor het komende jaar sws nog een extra mix-blok, deze om dan te tunen enzo, maar ik moet eerst weer ff geld sparen. Ik blijf de komende tijd gewoon met een DR rijden, misschien komt er ooit nog eens een Creco of een Olympia o.i.d. om toch lekker rustig te touren.
Oftewel, ik ga hem gewoon helemaal opknappen aangezien er nu allemaal dingen niet goed zijn of niet zoals ik het zou willen.(Proma met Leo-demper, roestvorming)
Natuurlijk zijn tips hartstikke welkom, vooral over de kleuren, aangezien wit-zwart-rood nu toch al redelijk vaak gebruikt is en ik niet zo’n poetsfreak ben.
17 juli 2011 om 12:51 #488512
AnoniemIk heb een nieuwe aanwinst, een 41mm polini AC in ruil voor mijn 43dr evo:

Ik wil hier waarschijnlijk de komende tijd mee gaan rijden, aangezien de 43dr evo nu weg is, ik heb hier nog een liggen maar daarvan moet ik eerst de uitlaatpoort weer aan lassen.
Eventueel is deze cilinder ook te koop/te ruil
17 juli 2011 om 14:24 #488514Mijn ouder cilinder :lol
17 augustus 2011 om 13:57 #489291
Anoniem
Ik heb dus een ratel in mijn blokje, dit was eerst een soort piepend geluid, ik heb mijn cilinder eraf gehaald en hem wat ingesmeerd met olie, daarna piepte hij niet meer. Ik heb net een stukje gereden en toen kwam dus deze ratel na een tijdje, dit is alleen zo als het blokje warm is aangezien hij het in het begin niet deed.
18 augustus 2011 om 16:37 #489308Het is net alsof je mixblokje geen olie rondpompt?
Als dat het geval is/was dan merk je dat binnen een paar 100m rijden wel, want zonder smering staat ie binnen no time vast.
18 augustus 2011 om 22:06 #489319
AnoniemDaar dacht ik zelf ook al aan, ik vond de cilinder ook nogal dun bezaaid met olie… misschien maar eens op zoek naar een ander mixpompje om te kijken of dat het probleem is…
Maar verklaart dit de ratel ook?
14 maart 2012 om 23:18 #490352
AnoniemLange tijd niks meer van me horen, dit komt door mijn andere projectje:

Een Tomos 3-handbak oldtimer.
Hij ligt nu helemaal uit elkaar, krijgt nieuwe keerringen, silentblocks enzo, natuurlijk opnieuw gespoten en velgen weer netjes maken.
Ook heb ik nog steeds een probleem met mijn Ciao.
Als ik mijn Giannelli Fire eronder leg, maakt hij in de boost een enorme herrie met een grote ratel, klinkt echt niet goed. Dit probleem heeft hij bij een Top One niet, weet onderhand niet meer waar ik moet kijken.
Dit is begonnen nadat ik 1 toertje met dit blok had gereden met een DR EVO en er weer een std. cilinder op deed, dit heb ik 4x opnieuw gedaan omdat die ratel erin zat en ik dacht dat ie misschien tegen de kop tikte of iets dergelijks.
Wie heeft ideeën wat het kan zijn? Wil namelijk binnenkort weer naar school tuffen.
15 maart 2012 om 07:46 #468317DR = Dikke Ratel. 😉
15 maart 2012 om 08:54 #468305Ik heb ook een redelijke rammel uit mijn DR blokje, hier is gewoon niets aan te doen, DR is inderdaad gewoon een rammelaar. Wel heb ik een trilrubber aan de cilinder, dit helpt wel een klein beetje, voornamelijk tegen het fluitende geluid (heb ik ook een beetje namelijk).
15 maart 2012 om 16:28 #467965
AnoniemEhm, dit is dus met een 50Piaggio dat ik dit probleem heb, ik weet het onderhand niet meer, ligt ook niet aan de overbrenging, dat weet ik zeker, dus het zit gewoon in het blok. Oliepompje functioneert ook gewoon prima.
4 januari 2014 om 16:10 #493570
AnoniemNa een hele lange tijd inactief te zijn geweest en de Ciao die een hele tijd heeft stilgestaan in de garage heb ik besloten om deze lopend te krijgen en te gaan verkopen, maar natuurlijk makkelijker gezegd dan gedaan…
Momenteel zit er op:
38 Piaggio origineel
Originele carters
Elektronische ontsteking
12/10 carburateur met sproeier 42 en standaard luchtfilter
Gianelli Fire/CitypowerNu is het probleem dat hij wel loopt, maar niet mooi/goed, met een beetje geluk loopt hij 20/30.
Bougie is goed van kleur.
Ik kan er momenteel met mn verstand niet bij wat dit kan zijn, iemand ideeën?
Alvast bedankt 🙂
4 januari 2014 om 16:39 #493571Snor carters?
Ontsteking staat goed?4 januari 2014 om 16:59 #493572
AnoniemBromcarters, elektronische ontsteking dus valt niet veel af te stellen…
4 januari 2014 om 17:01 #493573zit je keerring nog goed? van de krukas
4 januari 2014 om 18:17 #493576Wat bedoel je precies met niet mooi?
-
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
- Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.