Vespa-Ciao.NL
:: versleten zuigerveren? Of toch warmloper?

Home Forums Techniek Problemen oplossen versleten zuigerveren? Of toch warmloper?

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Gebruiker
    <i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>

omejaapdediscoaap
    Topic starter

0

Wilk1985
      Moderator

Als je al een jaar of 4 dagelijks 20 km hebt gereden met dat originele blokje heeft dat blokje er zon 20000 km opzitten nu en is het hoog tijd dat je ook eens wat dingen gaat vernieuwen lijkt mij. Zet er eens een nieuwe zuiger in, koppelingssegmenten zullen ook wel goed op zijn dat merk je aan het langzaam trekken.

Contactpuntjes mogen ook wel eens opnieuw versteld worden, ik zou eerst eens proberen te kijken wat er met je oude blok is het lijkt mij dat je brommer gewoon eens wat groot onderhoud nodig heeft.

omejaapdediscoaap
        Topic starter

Dat groot onderhoud lijkt mij inderdaad noodzakelijk! Al kies ik toch er ff voor om de 70 cc een beurt te geven, aangezien die er echt zoveel beter uitziet.. Ik ga em vh weekend ff helemaal nalopen. heb nieuwe zuigerveren en alle pakkingen besteld. Met de koppelingsegementen (zijn dus nog van mijn oude set-up) is, geloof het of niet, na zoveel km’s nog steeds niks mis. Wel heb ik ook maar ff een nieuwe v-snaar besteld, en dan wel voor een 95 mm poelie die ik ook nog had liggen. Contactpuntjes heb ik bij dit blok nog niet gecontroleerd, maar goed, alles komt aan de beurt. Kijken of het wat wordt!

Bedankt voor je reactie Wilk!
          Ik zal wel weer verslag doen na de volgende prul-actie!
          😉

Gr Jaap

xDanielcitta
          Bijdrager

de 70cc is warmgelopen doordat je de carburateur incl sproeier hebt overgezet op de 70cc lijkt mij.
            een 70cc cilinder lust meer benzine en door de te kleine sproeier loopt hij warm
            dit is mijn idee ervan

SpeedyVespa
            Donateur

ik denk eerder dat ie vastloopt.
              Want als er te weining benzine bij de zuiger komt, minder smering, dus loopt ie vast.
              Daniel hierboven had waarschijnlijk een warmloper, dan gaat ie hoogtoerig stationair lopen.

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
            • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.