Vespa-Ciao.NL
:: Verschillende vraagjes

Home Forums Algemeen Brommers algemeen Verschillende vraagjes

• Dit onderwerp bevat 16 reacties, 10 deelnemers, en is laatst bijgewerkt op 18 jaren geleden door FonS.
15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 17)
  • Gebruiker
    <i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>

1-feb
    Topic starter

Ik heb nu een standaard ciao brom behalve uitlaat polini top one.

Ik heb nu al een 13mm carburateur met malossi filter.
      Als ik die er bij op zet moet dan toch sproeier rond de 55?

En als ik poelie 80 erbij doe moet ik dan ook nog een andere sproeier??

En wat helpen trekveertjes??

Alvast thx;)
      Jorik

PoliniCitta
      Bijdrager

ligt eraan welke sproeier je ernu in hebt zitten

meestal moet je ff 2 of 3 maten grotere monteren

en trekveertjes zorgen ervoor dat j toeren maakt.. vooral die polini grijze zijn leuk om erop te hebben.

1-feb
        Topic starter

Ik heb nu standaard 48 met top one is hij goed bruin en standaard uitlaat was hij zwart:S
          Dus als ik grijze polini trekveertje er op zou zetten ga ik in theorie harder?

VespaAvanti
          Donateur

Trekveertjes zorgen ervoor dat je harder optrekt.
            Ik denk dat je een sproeier 54 nodig hebt.
            Als je een andere poulie erop legt hoef je geen andere sproeier te monteren hoor.8)
            Als je met 50cc rijdt dan zou ik persoonlijk mooi de orginele poulie 95 er op houden.
            Dan trek je tenminste nog een beetje op en je top wordt daar niet abnormaal veel lager van, scheelt mischien 3 tot 5 km ofzo.:!
            Succes:thumb

1-feb
            Topic starter

Hmm gooi ik zo wel poeli 80 er op om morgen te proberen:) Wat is het nou dan trekveertje voor meer snelheid of harder optrekken?:con En welke raden jullie aan dan? (ik wil natuurlijk zo hard mogelijk=) )

En heeft iemand dan sproeiers voor mij?

diac
              Bijdrager

voor 50cc gewoon de blank metalen veertjes van polini.
                dit zorgt ervoor dat je koppeling later inslaat dus op hogere toeren.
                daardoor kom je sneller van je plek af 😛

VespaAvanti
                Donateur

Als je GOED leest zie je dat ik zei dat je harder optrekt door de veertjes.
                  Je moet gewoon de grijze polini veertjes erin zetten.
                  Sproeiers en de veertjes moet je gewoon bij de brommerzaak halen.
                  Je gaat harder met poulie 80 (3 tot 5 km harder) maar als je weg moet rijden bij het stoplicht dan wordt je er keer op keer gekker van hoe slecht je optrekt met poulie 80 op 50cc, waardoor je er binnen de kortste keren weer een orginele poulie opgooit.
                  Succes:thumb

1-feb
                  Topic starter

Sorry sorry @ vespaavanti don’t hit me:lol Ik zie morgen wel met poelie;)
                    Maar ik ben lui en brommerzaak is weer 20km heen en 20 terug:( heb medelij:lol

1-feb
                    Topic starter

Heb net geprobeerd poelie te vervangen maar kwam er achter dat de standaard achterpoelie licht verbogen was maakt dit uit??

En de poelie snaar is veels te lang ik heb poelie 80 en de snaar is 1024 terwijl jmpb zegt: “Gebruik voor deze poeli een 1024 Snaar.” how it’s possible?

Mike
                      Bijdrager

een kromme poulie moet je gewoon vervangen ja:)

Mike

1-feb
                        Topic starter

Maar mijn brommer is gloednieuw:o nog geeneens 260 op de teller

LeMoN
                          Bijdrager

diac :
                            voor 50cc gewoon de blank metalen veertjes van polini.
                            dit zorgt ervoor dat je koppeling later inslaat dus op hogere toeren.
                            daardoor kom je sneller van je plek af 😛

Ben je geak! Blank metalen zijn de strakste! Je moet de zwarte/grijze hebben deze zitten in de 3×3 set van polini.

Trekveren zorgen ergvoor dat je koppelingsegmenten later tegen je koppelingshuis aanslaan, je moet dus meer toeren produceren om weg te rijden, dit zorgt ervoor dat je meer kabaal maakt bij het wegrijden, en ook dat het wegrijden wat vlotter gaat.

Je sproeier moet je 56/57 nemen, heb zelfde setup als jou alleen citta en had ook 58, hier was hij alleen wat zwart, dus 56/57 is goed.

leon ciao
                            Bijdrager

sproeier 53 zou ik doen als ik jou was
                              Ik zou groene trekveren nemen
                              je snelheid zal denk ik tussen de 55/60 liggen

1-feb
                              Topic starter

ik haal nu al 58 :lol dus ik weet niet lijkt me stug iig

piet
                                Bijdrager

ik heb een vraag waar staat de identificatienummer bij vespa si[pfs]1830-37121750_4.jpg[/pfs]

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 17)
                                • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.