Vespa-Ciao.NL
:: Verschillende problemen : trapas,kappen en treeplankje

Home Forums Techniek Problemen oplossen Verschillende problemen : trapas,kappen en treeplankje

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 15)
  • Gebruiker
    <i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>

Pielie
    Topic starter

Hallo, ik heb hier 2 vespa’s staan en wou de pedalen van de ene naar de andere doen. Maar toen ik eraan begon zag ik niet direct hoe ik die pedalen moet lossen. ik zie een eind schroefdraad bij de pedaal en daar dan een soort cilinder boven. Kan iemand mij helpen?

Ook heb ik nieuwe kappen en een treeplankje besteld. Alles is nu toegekomen,maar ik kwam tot de conclusie dat het redelijk raar is om die kappen en het treeplankje er mooi op te krijgen. Is er een speciale techniek ofzo?

Ook had ik nog een vraagje ivm met de diameter van de uitlaatpoort. is dit 22mm? want ik heb een nieuwe kreidler uitlaat gekocht en ik zou een stuk draaien op school maar ik kan er niet zo goed aan met mijn schuifmaat.

Het gaat hier dus om een ciao mix,25 km/h
      Dank bij voorbaat.

Edjuh
      Bijdrager

Die ciao mix heeft 23,5 volgens mij. Normaal is 22 of 22,5 ja.

Pedalen: moertje op het schroefdraad draaien en hameren, olie spuiten als hulp. Hopelijk gaat het klemding er dan uit en dan kan het pedaal er af als het goed is(ik heb vaak genoeg gehad dat de as gaar was, veel gek*t met die krengen).

Pielie
        Topic starter

Ik zou graag weten wat de precieze is. Dat ik toch op school de misse diameter niet draait hé.

Moet je dan op dat moertje hameren?

LvDoni
          Bijdrager

moertje op het schroefdraad draaien en hameren, olie spuiten als hulp.

Hameren… alleen moet je wel een contragewicht aan de andfere kant van de trapper houden, dan heb je een veeel en veel effectievere slag….

Oftewel:

1) Moertje loshalen
            2) Rammen met een hamer op dat “cilindertje”, maar zorg dat je aan de andere kant van de trapper ook een zware hamer houdt! Hierdoor schiet de trapper niet weg zegmaar.. het is een beetje moeilijk uit te leggen 🙁

Bartjee
            Donateur

Pielie :
              Ik zou graag weten wat de precieze is. Dat ik toch op school de misse diameter niet draait hé.

Moet je dan op dat moertje hameren?

Even je huidige uitlaat eraf halen en opmeten met een schuifmaat:) Dan weet je t precies he..

Pielie
              Topic starter

Ik geraak er niet zo goed tussen met mijn schuifmaat.
                Ik ga het stuk op 22,5 draaien dan zie ik wel dat het past of niet.
                Niemand kan de vraag over kappen enzo beantwoorden?

Bartjee
                Donateur

Beetje vaag met die kappen? Want wat zit er verkeerd dan aangezien je ze er niet mooi op krijgt? Misschien heb je hetzelfde probleem als ik heb. Mix kappen met een oud frame. Dan zijn die kappen bij je tank groter en past ie er bij de boven en onderkant bij je achterbrug niet zo lekker op. Wat ik dan doe is gewoon die dingen een beetje uitrekken zodat ze er wel mooi omheen komen te zitten. En over het treeplankje, er zit aan de achterkant van je kap een gaatje, hier komt een schroef doorheen die dat in die beugel komt die aan je frame vastzit (en die beugel mis ik dus ook op mijn frame waardoor die dus niet vast kan:P)

Edit: Ow zie net dat ik eroverheen had gelezen dat je een ciao mix hebt. Wat is dan precies het probleem met de kappen?

TimoO_
                  Donateur

ik zou niet gewoon op 22,5 mm vertrouwen. ik zou het toch echt even opmeten.

Pielie
                    Topic starter

heb het gemeten en het is 22 maar als ik 22 ga nemen zal het teveel klemmen dus zal ik op 22,5 draaien. Het is nog altijd niet gelukt voor die pedalen maar dat ga ik dan eens op mijn gemak doen
                      en ook kijken voor mijn kappen.

hansieb
                      Moderator

Pedalen zijn kut kut kut en nog eens kut eraf te krijgen.

Eerst dat moertje los en dan zeg maar wrikken, het is me bij iemand gelukt 1 pedaal eraf te krijgen die ander zat gewoon vastgeroest en kreeg ik met geen gehamer,kruipolie los.

Mike
                        Bijdrager

met een poulie trekker is het chicken werk joh!:D

Mike

Pielie
                          Topic starter

maar er zit geen moertje bij mij? Ik zie alleen schroefdraad en denk ik als kop een cilindertje

Pielie
                            Topic starter

Ik heb nog een vraagje,De bevestiging voor de kappen is er niet bijgeleverd. Waar kan ik dit vinden en hoe zit dit eruit?
                              Zou ik dit zelf kunnen maken of kost het zoveel niet? Ik zal dan eens een foto trekken van min vespa van de pedaal,want het is nog steeds niet gelukt om de pedaaal te kunnen lossen.

pluum
                              Bijdrager

http://www.jmpb.nl/shop/view_product.php?product=VE3115 Of het je lukt om ze zelf te draaien weet ik niet..:)

Pielie
                                Topic starter

Heeft iemand er nog 6 liggen die hij niet meer nodig heeft. En tegen het nodige bedrag wilt opsturen naar belgië?

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 15)
                                • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.