Vespa-Ciao.NL
:: Verschillende Elektrische ontstekingen?

Home Forums Techniek Elektrisch Verschillende Elektrische ontstekingen?

14 berichten aan het bekijken - 16 tot 29 (van in totaal 29)
  • Gebruiker
    <i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>

J3sp3R
    Bijdrager

Hoe zit dat trouwens nou, met het aansluiten van een remlicht dr op? 😡 Dat lijkt me nl wel handig. Was toch van plan elek ontst. te kopen..

joey636
      Bijdrager

dan heb je wel de remhendels nodig waar die conectors op zitten

Quest
        Bijdrager

ik heb een mixblok aangeschaft voor de electonische onsteking (neem aan 3 spoels).. maar hoe sluit ik het licht aan? want nu met mijn cp blok doe ik gewoon n stekkertje aan mun lichtspoel klikke

(heb het blok nog niet binne dus zelf nog niet kunne kijke hoe het zit)

joey636
          Bijdrager

denk dat het met een plug is gedaan maar ik ken het verlichtingschema niet.
            maar ik denk dat het een 3-weg plug is.

Robbert
            Bijdrager

dat zou best kunnen ja ik heb net gekeken er gaat er maar naar een een kabeltje;)

J3sp3R
              Bijdrager

joey636 :
                dan heb je wel de remhendels nodig waar die conectors op zitten

Waar kun je die kopen dan?

bobbie88
                Bijdrager

Ik heb ook een mix blok op mijn ciao met 3spoels elektronisch blok. Ik had een complete ciao mix gekocht, en daar van de koplamp, kabelboom, en gashendels overgezet. Koplamp omdat daar een toetertje in zit, en omdat ik deze op mijn ciaotje er stoerder uit vind zien. Ook zat daar al een KM teller in, de remhendels waren nodig voor het rem licht (tenminste, alleen de linker hendel want daar zit de connector voor het remlicht in) Nouja toen was het dus logisch om de complete kabelboom van de mix er op te zetten! Hier zat het knopje van de toeter op vast, en de connector voor het remlicht! Ik heb een oud model ciao dus ik had nog ff lopen kloten met het achterlicht, maar ik heb het achterlicht zelf nu op mijn spatbord zegmaar, en ik heb het remlicht op de unit achter op de bagagedrager gebouwt.

Mike
                  Bijdrager

Quest :
                    ik heb een mixblok aangeschaft voor de electonische onsteking (neem aan 3 spoels).. maar hoe sluit ik het licht aan? want nu met mijn cp blok doe ik gewoon n stekkertje aan mun lichtspoel klikke

(heb het blok nog niet binne dus zelf nog niet kunne kijke hoe het zit)

in princiepe niet egt mogelijk om het daarop te laten passen.. dus wat joey zegt ook niet in zereke zin maar ik snap de aanloop..

je zult heb beste gewoon zelf verlichtingdraad kunnen leggen op je brommer en evt toeter en remlicht as je dat wilt.. daarvoor kun je hansieb geloof pm’en

het moeiste zou zijn een draadboom voor electronische onsteking weten te bemachtigen

Mike

Mike

Tonni
                    Moderator

Mike :
                      1 spoel is onsteking
                      2 spoel is onsteking en toeter
                      3 speol is onsteking en toeter en remlicht op alleen je achterrem hevel
                      en 4 spoel is onsteking toeter en relicht op allebei je remhevels

dit weet ik omdat mij ciao mix een 3 spoel had ( snorfiets ) en die had allen remlicht op de achterrem en heb ik een ciao van 2002 en die heb 4 spoels en dus remlicht op allebei de hevels

En gewone verlichting zat er op geen van allen? Je verhaal klopt niet helemaal.
                      1 spoel is er niet.
                      2 spoelen is ontsteking en licht
                      3 spoelen is ontsteking, licht en toeter/remlicht.
                      Bij de vierspoels is dan de toeter nog weer gescheiden van de remlichten, de remlichtschakelaars kunnen bij elkaar op omdat ze beide dezelfde functie dienen.

Ik had eens een italiaanse Ciao, gewoon met c.p. en die had standaard een toeter die gewoon bij het licht opzat. De toeter deed het dan gewoon minder hard als het licht aanstond.

Met meer stroomspoelen kun je dus de circuits scheiden, waardoor alle functies tegelijk stabiel benut kunnen worden. (maar hoe vaak knijp je de remmen in terwijl je tegelijk toetert? kortom, die twee kunnen ook prima bij elkaar op.)

I came, I saw, and I forgot what I was doing...

J3sp3R
                      Bijdrager

Maare, kun je een remlicht ook aansluiten op standaard remhendels?

Tonni
                        Moderator

De meeste hebben wel het gat bij de hendel waar de schakelaar in moet, maar ik weet niet of die al schroefdraad hebben, en of alle remhendels ook geschikt zijn om de schakelaar in ruststand daadwerkelijk te onderbreken. (weet niet of er altijd het juiste pasvlakje op zit).
                          Gewoon eens onderzoeken lijkt me, leer je ook weer iets bij.

I came, I saw, and I forgot what I was doing...

J3sp3R
                          Bijdrager

Tonni :
                            De meeste hebben wel het gat bij de hendel waar de schakelaar in moet, maar ik weet niet of die al schroefdraad hebben, en of alle remhendels ook geschikt zijn om de schakelaar in ruststand daadwerkelijk te onderbreken. (weet niet of er altijd het juiste pasvlakje op zit).

Ikzelf heb nu geen elek blok + van die hendels. Heeft iemand toevallig een foto van zo’n remlicht dingetje?

J3sp3R
                            Bijdrager

Tonni :

Ik heb nog geen elek onsteking, dus heb geen idee hoe die schakelaar dr uit ziet. 😉 Iemand die er een foto van heeft, kan ik even kijken.. 😛

Quest
                              Bijdrager
                              14 berichten aan het bekijken - 16 tot 29 (van in totaal 29)
                              • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.