Home › Forums › Techniek › Elektrisch › Verschillende Elektrische ontstekingen?
- Dit onderwerp bevat 28 reacties, 11 deelnemers, en is laatst bijgewerkt op 19 jaren, 2 maanden geleden door Quest.
-
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
-
25 januari 2007 om 20:33 #158100
hey ik heb toch ff een vraagje…
ik zie dat JMBP nu elektrische ontstekingen aanbied.
maar hierstat bij: met 2 spoelen of 3 of 4..
wie kan me ff uitleggen wat dit inhoudt!want ik heb een kickstatblok en ik wil me ontsteking daarom over zetten op een speedengine die ik wil gaan kopen, niet dat die dadelijk allemaal niet past ofzow :|:|
25 januari 2007 om 20:47 #159592volgens mij heeft het niet met passen te maken maar met de hoeveelheid stroom die die opwekt lijkt me dus ligt aan welke brommer je hebt als je superbravo hebt heb je 3 spoel nodig want die heb ik ook;)
25 januari 2007 om 21:03 #159593nee het heeft met de mogelijkheden te maken, hoe meer spoelen hoe meer mogelijkheden! Volgens mij kan je op die van 4 spoelen een toeter + remlicht aansluiten en licht. Op die van 3 alleen een toeter en licht en op die van 2 alleen licht.
Ik denk dat dit de verschillen zijn:P.
Weer super trouwens van jmpb
25 januari 2007 om 21:07 #159594Dit klopt.
Laatst kwam mike hier van het forum bij mij thuis iets van me kopen en toen liet ik hem mijn elektronische ontsteking zien, deze heeft maar 2 spoelen en heeft net als bij een CP blok gewoon één zo’n stekkertje waar je alleen je licht op kan aansluiten. Dan heb je eentje met 3 spoelen waarbij je ook nog een toeter kan aansluiten, en met 4 spoelen kan er ook nog remlicht bij. Thats it. Dus het ligt in princiepe aan jezelf, wat wil je van je brommer..?25 januari 2007 om 21:08 #159595Niels :
nee het heeft met de mogelijkheden te maken, hoe meer spoelen hoe meer mogelijkheden! Volgens mij kan je op die van 4 spoelen een toeter + remlicht aansluiten en licht. Op die van 3 alleen een toeter en licht en op die van 2 alleen licht.Ik denk dat dit de verschillen zijn:P.
Je hebt gelijk Niels.Hier in België hadden we enkel 4 spoelen.Onze brommers waren altijd “alles erop & eraan”.
Zo zie je maar hoe dat die toffe hollanders achterlopen(grapje héy)!!!!25 januari 2007 om 21:09 #159596klopt idd bobbie, ik heb zelf altijd met 2 spoels gereden (1 is ontsteking en 1 is licht) rest is gewoon extra (zie je ook wel aan het dunne van de draad of de omwentelingen)
Ik zou zelf voor de 3 of 4 spoels gaan welke de goedkoopste is, aangezien die natuurlijk wel iets nieuwer zijn en dus misschien iets kwalitatief beter zijn
46 Pinasco, Malossi RV, Schijfrem, Fox Vario
Gele Racefrikandel25 januari 2007 om 21:11 #159597Herr FlicK :
klopt idd bobbie, ik heb zelf altijd met 2 spoels gereden (1 is ontsteking en 1 is licht) rest is gewoon extra (zie je ook wel aan het dunne van de draad of de omwentelingen)Ik zou zelf voor de 3 of 4 spoels gaan welke de goedkoopste is, aangezien die natuurlijk wel iets nieuwer zijn en dus misschien iets kwalitatief beter zijn
De 3spoels is duurder dan de 4spoels. Dat is toch vreemd al zeg ik het zelf.. Maarja misschien is 3spoels het meest voorkomende? Ik heb er eigenlijk op mijn mix blokje niet op gelet. Ik heb remlicht én toeter dus zal wel 4spoels zijn..
25 januari 2007 om 21:14 #1595981 spoel is onsteking
2 spoel is onsteking en toeter
3 speol is onsteking en toeter en remlicht op alleen je achterrem hevel
en 4 spoel is onsteking toeter en relicht op allebei je remhevelsdit weet ik omdat mij ciao mix een 3 spoel had ( snorfiets ) en die had allen remlicht op de achterrem en heb ik een ciao van 2002 en die heb 4 spoels en dus remlicht op allebei de hevels
Mike25 januari 2007 om 21:15 #159599Dan heb ik meteen ook nog ff een vraagje:
Ik heb hier een elektronisch blokje liggen met 2 spoelen zoals hier onder op de foto:

foto overgenomen van JMPBJe ziet op de andere plaatsen van die zwarte dingen met plaatjes ijzer vlak boven elkaar. Bij mij zijn er een paar van die ijzeren dingetjes omhoog gebogen. Zal de ontsteking nog wel bruikbaar zijn?
25 januari 2007 om 21:16 #159600Bedankt jongenS! ik snap t nu.. ik heb 3 spoeler btw:P
25 januari 2007 om 21:18 #159601ja bob dat hoort zo,:)
Mike25 januari 2007 om 21:20 #159602Mike :
ja bob dat hoort zo,:)Hoort dat zo? Bij mij ziet het er wel een beetje uit alsof het niet zo hoort..
25 januari 2007 om 21:23 #159603je kunt de spoelen er gewoon af halen, door die plaatjes omlaag te buigen.
misschien is dat bij jouwne wel gebeurt, als hij het doet maakt het geen probleem (als hij niet zover uitsteekt dat hij in het vliegwiel haakt natuurijk)
46 Pinasco, Malossi RV, Schijfrem, Fox Vario
Gele Racefrikandel25 januari 2007 om 21:53 #159604Niels :
nee het heeft met de mogelijkheden te maken, hoe meer spoelen hoe meer mogelijkheden! Volgens mij kan je op die van 4 spoelen een toeter + remlicht aansluiten en licht. Op die van 3 alleen een toeter en licht en op die van 2 alleen licht.Ik denk dat dit de verschillen zijn:P.
Maar als je meer opties hebt heb je tg ook meer stroom nodig? dus had ik tg een beetje gelijk:P En hoe kan het dan dat ik op mijn superbravo wel remlicht heb maar maar 3 spoels?
25 januari 2007 om 21:59 #159605dat klopt ja.. maar waarschijnlijk niet op allebei je remhevels! en als dat wel zo is dan klopt er niet iets in mijn theorie.. want ik dacht dat zo ondervonden te hebben!
maar 3 spoelst is dus Onsteking.. Licht en remlicht en toeter ( en ik dacht dus dat dat remlicht maar op 1 hevel is ) en dat de 4 spoels dus die remlicht op alle bij de remhevels heeft.. want zo zit het wel op mijn ciao aangesloten namelijk ( 2002 model )
Mike -
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
- Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.