:: Verschil tussen snor/ brom cilinder?
-
r32Topic starter
Hoi,
Ik heb een ciao snor laatste type , als ik nu ipv de snor cilinder een originele bromcilinder
Monteer heeft dit nut ( ik dacht dat nieuw type snorcilinder een kleinere uitlaatpoort heeft dan bromcilinder )
Of kan ik beter zelf de uitlaatpoort verbreden mbv dremel.
BoyanBijdrager
Of er een verschil zit tussen een snor of bromcilinder, dat weet ik niet. Je ”kan” je uitlaatpoort verbreden en ophogen. Ik zou dan wel even de howto doorspitten hier op het forum, daar staat precies hoeveel je mag afnemen.
Er zijn verschillende snor cilinders, maar vaker zitten er op een snorblok wel dezelfde als bromcilinders. Je zal dus je cilinder er af moeten halen om de poorterij te bekijken. En omdat er vaker geen verschil is op te merken heeft het verwisselen geen nut.
Wat sowieso wel nut heeft is de cilinder bewerken door bijv. de uitlaatpoort te vergroten. Idd heeft speedbuxy hier al wel een how-to voor geschreven.
r32Topic starter
Oke bedankt.
Ik wiL wel de trekkracht behouden, dus moet ik de poort alleen iets breder maken, maar niet hoger.
En ik heb nog een bromkrukas liggen, als ik deze bij de revisie omzet in het ori snorblok heeft dit nut. ?
BoyanBijdrager
Heeft denk ik wel nut ja, als je dan toch bezig bent zou ik gelijk even je inlaatkanaal en inlaatvenster aanpakken. Dan heb ik het over uitboren tot 13mm en een beetje veilen natuurlijk. 😀
- Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.