Vespa-Ciao.NL
:: Verschil electische- en contactpunten-ontsteking

Home Forums Techniek Elektrisch Verschil electische- en contactpunten-ontsteking

15 berichten aan het bekijken - 16 tot 30 (van in totaal 45)
  • Gebruiker
    <i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>

ArvidW
    Donateur

Zwart dopje is CP

Electronisch is geheel dicht

AW50-4t | 13.13 | Gianelli Citypower | 3.2Nm@6000rpm | 3.0pk@6700rpm
      Home made engine dyno

woe
      Bijdrager

bobbie88 :
        hoe kun je zien of je carter eentje is voor een elektronische ontsteking of eentje voor een cp ontsteking?
        Ik heb deze carter bewerkt en wil hier een elektronische ontsteking voor hebben, maar kan dat of is dat op deze foto niet te zien?

je liegt, dis gewoon een carter van een kick superbravo

en je kan t wel aan de voorkant zien of t een elec carter is, zitten 2 grote rondjes voor de ontsteking en licht.
        bij cp is t meestal 1 vierkantje en een rondje

Kay
        Bijdrager

uhmm…woe..er bestaan ook 4kante vijlen.

woe
          Bijdrager

dat weet ik……

maar als je goed kijkt is t precies die bravo blok, van rondje naar rechthoek.
            en dat doe je echt niet met een vierkante vijl

bobbie88
            Bijdrager

klopt, die binnenkant was al zo, maar ik heb hem wel uitgeboord met 13mm boortje. Maar maakt verder niet uit, ik ben bang dat ik een CP carter heb:

Kay
              Bijdrager

Idd dit is een CP carter..Als je persee een ander electronisch carter wil,koop je dan een compleet electronisch carter met onsteking voor 40euro op marktplaats ofzo.

Herr Flick
                Sleutelbeheerder

dat carter wat je daar hebt is opzich al een speciale, tis namelijk een berini kinetec carters. dat zijn cp carters maar de ontsteking erin is een soortement van electronische ontsteking.

heb je ook zo’n raar kastje erbij en maar 2 spoelen?

46 Pinasco, Malossi RV, Schijfrem, Fox Vario
                  Gele Racefrikandel

ciaoracer
                  Bijdrager

hey herr flick ik denk dat ik ook zo iets heb wat jij bedoeld. Kan het dat belgische brommers dit hebben? Bv de ciao px. En je bedoelt zo een kastje:?

Nog even iets anders eerst zei hansieb dat als je remlichten hebt dat je dan elektronisch hebt, dit heb ik, maar ik heb dan ook zo een zwart dopje op mij vliegwiel dit vind ik zelf vrij raar.

Herr Flick
                    Sleutelbeheerder

klopt dat hebben belgische brommers, die hebben 3 spoelen voor contactpunten op het blok.

Gele Racefrikandel

Jelle
                      Moderator

remlicht en toeter werken ook op cp blok!

ciaoracer
                        Bijdrager

En als je daar nu een nederlands elektronisch blok opzet kan ik dan ook mijn belgische smpuuel er op zetten?

bobbie88
                          Bijdrager

Herr FlicK :
                            dat carter wat je daar hebt is opzich al een speciale, tis namelijk een berini kinetec carters. dat zijn cp carters maar de ontsteking erin is een soortement van electronische ontsteking.

heb je ook zo’n raar kastje erbij en maar 2 spoelen?

Ik heb alleen deze carter samen met de kleine carter overgenomen van een vriend, dit omdat ik eigenlijk eerst mijn eigen inlaat wilde uitveilen, maar hij had deze liggen en daarbij was de inlaat ”standaart” al bewerkt. Maar ik wil deze carter dus op mijn gewone contactpuntjes blokje gaan inbouwen. Kan dit dan wel of gaat dat problemen opleveren? En ik had dus geen raar kastje erbij met maar 2 spoelen..

Herr Flick
                            Sleutelbeheerder

op dat carter kun je geen cp ontsteking op kwijt, zijn geen montage punten voor.

Gele Racefrikandel

bobbie88
                              Bijdrager

Herr FlicK :
                                op dat carter kun je geen cp ontsteking op kwijt, zijn geen montage punten voor.

Zou je die wel zelf erin kunnen maken?

bobbie88
                                Bijdrager

kijk, ik heb ook ff een foto gemaakt van een CP carter. Ik denk dat het enige echte probleem de condensator wordt, in het CP blok zit daar een mooi uitsparinkje gemaakt waar deze in kan, en op het andere ‘vage’ carter zit dat niet..

De vage

CP carter

Verder heb ik ff met een schuifmaatje de afstanden van alle gaatjes ten opzichte van elkaar opgemeten, en alles klopt alleen dat gaatje voor die condensator zou er nog in getapt moeten (M2 geloof ik?) en naast dar driehoekige gat moet ook nog een M4 schroefdraad getapt.

15 berichten aan het bekijken - 16 tot 30 (van in totaal 45)
                                • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.