Vespa-Ciao.NL
:: Verschil electische- en contactpunten-ontsteking

Home Forums Techniek Elektrisch Verschil electische- en contactpunten-ontsteking

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 45)
  • Gebruiker
    <i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>

Racing-Fever
    Topic starter

wat is nu eigenlijk het grootste verschil tussen electronische ontstekingen en contactpuntontstekingen?

Marcc
      Bijdrager

contactpunten verslijten en je moet ze handmatig afstellen. electrisch is gebruiksvriendelijker niet afstellen en t verslijt niet alleen het vliegwiel is veel zwaarder…

Racing-Fever
        Topic starter

dus electrisch hoef je niet af te stellen?

weg-gevaar
          Bijdrager

Racing-Fever :
            dus electrisch hoef je niet af te stellen?

nou je moet wel je blok afstellen natuurlijk(juiste sproeier) maar verder hoef je niet veel te doen en cp moet je goed zetten anders loopt die niet of kut

Marcc
            Bijdrager

nope electrisch is altijd goed afgesteld. gwoon dr op zette en rijde. bedenk wel dat je voor electronische ontsteking ook een bijpassend electronisch carter nodig hebt en het niet werkt op een contactpunt carter.

Racing-Fever
              Topic starter

ow bedankt, ik bedoelde ook alleen de ontsteking met afstellen;)

bobbie88
                Bijdrager

hoe kun je zien of je carter eentje is voor een elektronische ontsteking of eentje voor een cp ontsteking?
                  Ik heb deze carter bewerkt en wil hier een elektronische ontsteking voor hebben, maar kan dat of is dat op deze foto niet te zien?

ArvidW
                  Donateur

nee, omdraaien en foto maken

zitten er 3 plekken voor schroeven dicht bij het lagergat dan is het electronisch ontstoken

Zitten er 4 plekken voor schroeven en nog wat andere rotzooigaatjes, dan is het CP

AW50-4t | 13.13 | Gianelli Citypower | 3.2Nm@6000rpm | 3.0pk@6700rpm
                    Home made engine dyno

ciaoracer
                    Bijdrager

Zou hier aub eens een foto van gepost kunnen worden dan kunnen we het verschil zien aan de hand van een foto is handig voor mij en de ander menzen onder ons.;)

hansieb
                      Moderator

Electronisch carter valt niet te missen heeft 3 schroefpunten VLAK bijelkaar CP heeft ze paralel een heel stuk uitelkaar lopen.

ELECTRONISCH CARTER VOORBEELD

ciaoracer
                        Bijdrager

Zou je het trouwens ook kunnen zien vanaf de buitenkant of gaat dit niet?

hansieb
                          Moderator

Jah aan het aantal kabeltjes wat eruit loopt.

Bij CP komt er 1 licht kabeltje uit en 1 kabeltje wat naar de bobine gaat.
                            Bij ELEC ontsteking komen er als het goed is 2 lichtkabeltjes uit, en 3 ( GROEN WIT ROOD ) die naar de CDI gaan.

ciaoracer
                            Bijdrager

Bij welke van de 2 heb je rem lichten en heb je groot en klein licht. Want echt waar ik zou het niet zeker weten.Je uitleg is echt goed hoor, maar weet het nog altijd niet zeker.

hansieb
                              Moderator

Remlichten heb je bij ELECTRONISCHE ontsteking.

ciaoracer
                                Bijdrager

maar als ik dan in mij vliegwiel kijk zie ik daar zo een zwart dopje is dit dan weer niet van cp.

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 45)
                                • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.