Vespa-Ciao.NL
:: Vermogen schommelt..

Home Forums Techniek Problemen oplossen Vermogen schommelt..

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Gebruiker
    <i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>

Jarco
    Topic starter

Hee Forum vrienden,

Ik heb zojuist een probleem met mijn ciao waar ik echt niet uitkom.
      Hij rijd perfect bij wijze van, aleen het veroegen doet raar.
      Het is lastig uit te leggen. Maar het vermogen schommelt heel erg met optrekken.
      Alsof die continu even terug valt en weer gaat en weer terug valt en weer gaat. (Soort van wasmachine centrifuge die op gang komt)

Dit is wat al geprobeerd heb.

-Heb geen slag in mijn wielen.
      -Ontsteking staat voor zover ik weet goed.0.5 (altijd gereden)
      -Nieuwe CP’s Nieuwe condensator
      -Nieuwe krukas lagers + Pakkingen + Keering
      -Rijd met <---- die setup. -Cilinder + Zuiger en veren is nog geen 300km oud. -Koppeling al eens verwisseld -Vliegwiel verwisseld. -Uitlaat verwisseld. -Krukas is 100% recht. -Pulie recht. Probleem blijft.. Iemand nog ideen?

goedguus
      Bijdrager

vertanding naar de klote?

Jarco
        Topic starter

Nee man,
          Mn vertanding loopt gesmeerd..
          Het lijkt echt uit het blokje te komen..

Edjuh
          Bijdrager

Misschien een lek in je electrisch circuit, of je bougie.

AA-T
            Sleutelbeheerder

probleem met de benzinetoevoer?
              filters even controleren, ook die in je carb.
              het wil ook nog wel eens zelden voorkomen dat door snel/hoog benzineverbruik de tank “vacuüm” zuigt
              doordat er een lagere druk in de tank is, stroomt de benzine er niet meer uit.
              sommigen lossen dit op door een klein gaatje in de tankdop te boren zodat de luchtdruk weer gelijk is..

ik zou niet gelijk een gaatje in je dop gaan boren om te kijken of het daarmee is opgelost..
              rij eerst even een stukje zonder tankdop en kijk op die manier of dat het probleem oplost, mocht dat zo wezen, ga dan pas boren..

het blijft een beetje gokken op het moment, geeft de brommer ook een apart geluid als ie afzwakt?
              ontbrand de boel wel als je afzwakt?

Jarco
              Topic starter

@ Edjuh

Zou idd kunnen ik ga eens kijken van het weekend of ik wat kan vinden. (Bougies al geprobeerd dus zou aan de ontsteking moeten liggen dan.)

@ AA-T

Probeer wel even zonder tankdop door de straat Who knows.
                Brommer maakt geen raar geluid.
                Hij rijd verder ook ‘fijn’ aleen door het schommelen in vermogen ga ik zelf ook als een hobbelpaard.
                Of die ontbrand als die afzwakt durf ik niet te zeggen het gebeurt heel snel die ups en downs. maar als dat zo is heeft Edjuh waarschijnlijk gelijk.

Ik ga wel even aan de gang heb al weer wat dingen om te proberen,

Bedankt!

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
              • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.