Vespa-Ciao.NL
:: Verliest vermogen en stottert. Op snelheid ploft de brommer

Home Forums Techniek Problemen oplossen Verliest vermogen en stottert. Op snelheid ploft de brommer

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Gebruiker
    <i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>

rickc
    Topic starter

Hallo,

Ik heb een vespa ciao waarbij het oliereservoir is afgesloten en ik dus brommix tank.
      Nu is het al 2 keer voorgekomen dat mijn brommer perfect rijdt voor weken/maanden en dan ineens begint te stotteren en ploffen. De brommer komt dan niet meer vooruit. De brommer wil wel optrekken maar valt steeds terug.

De complete elektronica is al 2x vervangen. Dan rijdt hij weer een aantal weken en dan begint het geplof overnieuw. Ik weet niet meer wat ik er aan kan doen. Hier iemand misschien tips?

zevenenergie
      Donateur

De brommer komt dan niet meer vooruit. De brommer wil wel optrekken maar valt steeds terug.

Daar kan ik geen wijs uit worden.

De complete elektronica is al 2x vervangen.

Betekend dat, dat je elektronische ontsteking hebt en dat je die al 2x compleet (dus alle onderdelen daar van) vervangen hebt?

Ik vermoed dat er iets mis is met je benzine toevoer.
        Maar kan dat niet opmaken uit wat je hier vertelt.

De klacht kan in ieder geval niet liggen aan het feit dat je het oliepompje niet meer gebruikt. Zorg wel dat je het gaatje hebt dicht gemaakt. Anders trek hij valse lucht.

rickc
        Topic starter

via de link heb ik en filmpje geplaatst van de brommer.

dirkwim
          Bijdrager

Haal je carburateur los en reinig deze goed. Dus vlotterbakje loshalen, vlotter eruit, vlotternaald eruit, sproeier eruit, banjo los + brandstoffilter eruit. En dan alle gaatjes e.d. goed doorblazen met compressor. Benzinefiltertje ook schoonmaken met tandenborstel oid. Controleer dan ook meteen, wanneer je de benzinekraan opent, of er wel genoeg benzine uitkomt, of doe dit als eerst. Of controleer het wanneer de brommer stotterd. Misschien zwerft er wel vuil in je tank rond.

Elektronica lijkt mij niet het probleem omdat je ook periodes hebt dat je brommer wel goed rijdt. Als je brommer weer afgekoeld is (de volgende dag), rijdt de brommer dan wel weer normaal?

Neem aan dat je contactpunten/condensator/bougie/bobine al gecheckt heb gezien je alles vervangen hebt?

ritze
            Bijdrager

hey dorpsgenoot

dit is wel degelijk een ontstekings probleem
              wat soms voorkomt is dat de kabelschoentjes van de cdi niet goed contact maken.
              ik heb dit 2 dagen geleden nog gehad, je pakt een tang en je knijpt die boogjes op de schoentjes wat verder aan.
              ze gaan dan een stuk stroever erop maar meestal loopt het wel weer.

maar wat bedoel je met complete electro vervangen? de spoelen en cdi? of alleen cdi en de boegie en zo?

ook even kijken dat de massa goed contact maakt. dit is de zwarte kabel die op de cdi zit;)

De budget beun tjoener: geen geld is te duur of het werkt nog niet
              Link naar Mijn collectie / Projecten.
            5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
            • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.